Gå til innhold

Hvor kan jeg sende han på sinnemestring og er det noe vits?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har i bølger og perioder store kontrolleringsproblemer og blir sint og voldelig og stygg i munnen uten grunn på meg fordi han er stressa for andre ting.  Jeg har selv oppsøkt krisesenter og er nå med i gruppe der,  og kompromisset er at han skal gå fast i sinnemestring. Tidligere nekter han tips som mindfullness eller psykolog, sier han hater sånne pedagoger,  men har nå gått med på en sinnemestring gruppe for at jeg ikke skal gå fra han. 

Har noen erfaring med slike grupper og hvor i Oslo kan jeg finne det?  Google viser meg hovedsaklig privatpsykologer og coaches. En dyktig coach kunne også vært aktuelt men har ikke råd til en tusenlapp pr samtale hver uke. Det er en fordel om man kan være anonym da han ikke er norsk statsborger  (nei han er ikke afghaner men fra finland )

Er det noen andre kvinner eller menn som har fått utbytte av sinnemestring tilbud og faktisk klart å lære å kontrollere seg og ikke være så stygg mot partneren lenger?  Han er verdens beste stort sett men så koker det over om ting går imot hans plan og da er det jeg som blir dritt posen. . Han får siste sjanse nå.. Råd og tips forum? 

Anonymkode: 25ce9...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coacher er som regler svindlere uten relevant utdanning. Ikke bruk dem. De bruker mange fancy ord, men ofte er det helt uten dybde.

 

Jeg hadde god erfaring med sinnemestring etter brøsetmodellen i min by. I min by var også tilbudet GRATIS! :)

Jeg har lagt ut link til din by her:

http://www.sinnemestring.no/behandlingsplasser/oslo

Anonymkode: f8f71...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips: parterapi hjelper ikke når det er snakk om sinnemestring-fysisk/psykisk-vold

Var det han som snakket om sinnemestringskurs, eller deg? Det kommer ikke til å hjelpe hvis han ikke vil det ordentlig selv.

Et spørsmål. Er han manipulativ?

Anonymkode: a32a1...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Et tips: parterapi hjelper ikke når det er snakk om sinnemestring-fysisk/psykisk-vold

Var det han som snakket om sinnemestringskurs, eller deg? Det kommer ikke til å hjelpe hvis han ikke vil det ordentlig selv.

Et spørsmål. Er han manipulativ?

Anonymkode: a32a1...744

Glem det som er uthevet (ser etterpå at du skrev om det i innlegget.)

Han har "gått med på" å gå på sinnemestringskurs for å ikke miste deg; altså ikke tatt dette opp selv? Jeg har dessverre ikke troa. Du bør ikke bli værende i dette forholdet..

Anonymkode: a32a1...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør ta kontakt med Alternativ til vold.

Jeg ville gått ut av forholdet. Det finnes mennesker som endrer seg, men sjelden uten at det blir slutt.

Det var først da jeg gikk ut av forholdet at min eks tok sinneproblematikken på alvor og gjorde noe med det.

Anonymkode: 5f524...15b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bør ta kontakt med Alternativ til vold.

Jeg ville gått ut av forholdet. Det finnes mennesker som endrer seg, men sjelden uten at det blir slutt.

Det var først da jeg gikk ut av forholdet at min eks tok sinneproblematikken på alvor og gjorde noe med det.

Anonymkode: 5f524...15b

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ts. Han er psykisk og fysisk voldelig? Hvor lenge har dere vært sammen?

Det høres ut som at du har blitt utslettet og har utviklet en form for medavhengighet for voldutøver/stockholmssyndrom. Kjenner sånt igjen på lang avstand. Det eneste rådet jeg har å gi er: Han kommer ikke til å endre seg. Beklager, det er helt sant!

Eksen min var voldelig og gikk ikke til psykolog/sinnemestring før jeg gikk. Men det var umulig å gå fra han og det tok meg fire år å komme meg helt ut av forholdet for han nektet at det var slutt. Hver gang skulle han begynne på sinnemestringskurs/skjerpe seg/psykolog/alt mulig, kom hjem til meg, prøvde å hale tiden ut..ville dø uten meg. 

Jeg måtte rømme fra byen vi bodde i og anmelde han for å bli helt kvitt han! Tok meg lang tid å komme dit og jeg hadde aldri klart det uten hjelp utenfra, nettopp fordi jeg hadde klart å bli helt utslettet, medavhengig og stockholmsyndrom. En kveld gikk det opp for meg at jeg ikke kom til å klare mer, enten måtte jeg bli værende i relasjonen og bare gå med på å leve sånn ELLER ta mitt eget liv; da ringte jeg politiet uten mål og mening (hadde ingen planer om å anmelde noe der og da) og sa at jeg ikke klarte å komme meg bort fra en voldelig relasjon og trengte alle mulige gode råd som jeg kunne få..Da startet det.

Du kan ikke redde han, han vil ikke skjerpe seg. Han kommer til å prøve å få deg tilbake igjen og igjen med å gå på sinnemestring, psykolog osv. - Du må oppsøke hjelp fra krisesenter og fortelle dem at du ønsker støtte og gode råd til å komme deg unna... Du må bare komme deg unna!

Anonymkode: fb47c...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Et spørsmål. Er han manipulativ?

Anonymkode: a32a1...744

Ja det er han. Mot meg venner og familie og egentlig alle relasjonene hans fra tid til annen 

Anonymkode: 25ce9...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips og sterke erfaringer!  Alt bidrar til styrke i meg.. 

Men vet noen om hva en uten norsk statsborgerskap kan gå på?  Alternativ til Vold nevner frikort osv og han har jo ikke noe sånt... 

Anonymkode: 25ce9...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips og sterke erfaringer!  Alt bidrar til styrke i meg.. 

Men vet noen om hva en uten norsk statsborgerskap kan gå på?  Alternativ til Vold nevner frikort osv og han har jo ikke noe sånt... 

Anonymkode: 25ce9...9e7

Det vet jeg ikke. Men ring de bare, eller spør krisesenteret du har kontakt med om råd. Men vet du? En mann som er voldelig kan drepe deg. Vær så snill å gi opp dette prosjektet. Han er sikkert snill og hyggelig mesteparten av tiden, og han er nok slik for en grunn (det er alltid en grunn, som traumer i oppvekst), men du kan ikke fikse han. Det er farlig det du holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JulyRed skrev:

Det vet jeg ikke. Men ring de bare, eller spør krisesenteret du har kontakt med om råd. Men vet du? En mann som er voldelig kan drepe deg. Vær så snill å gi opp dette prosjektet. Han er sikkert snill og hyggelig mesteparten av tiden, og han er nok slik for en grunn (det er alltid en grunn, som traumer i oppvekst), men du kan ikke fikse han. Det er farlig det du holder på med. 

Støtter denne, hør med krisesenteret.

(Det var meg som foreslo ATV)

Anonymkode: 5f524...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips og sterke erfaringer!  Alt bidrar til styrke i meg.. 

Men vet noen om hva en uten norsk statsborgerskap kan gå på?  Alternativ til Vold nevner frikort osv og han har jo ikke noe sånt... 

Anonymkode: 25ce9...9e7

Statsborgerskap har ingenting å si, det relevante er om han er fast bosatt og har lovlig opphold i Norge. Alle bosatte personer med lovlig opphold i landet er medlem av Folketryden, som gir rett til helsetjenester, økonomiske ytelser og andre offentlige tjenester. 

Frikort er noe man får når man har betalt egenandeler for helsetjenester i løpet av et kalenderår opp til en viss grense (mener å huske det er ca 1800 kr nå). Det kommer automatisk i posten når man har rett på det (se www.helfo.no for mer info). 

Alternativ til vold er en tjeneste alle medlemmer av Folketrygden kan benytte seg av. 

Håper dette er forståelig 😊

Anonymkode: f4644...4e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør på sinnenestringskurs ja, men du bør også komme deg vekk fra ham! Ei dame jeg kjenner godt har jobbet i 25 år på krisesenter. Hun sier at erfaringen er at menn som ER MOTIVERTE kan ha nytte av slike kurs, og slutte å bruke vold. MEN (VIKTIG) at dette gjelder i nye forhold de inngår ETTER å ha tatt kurs/terapi. Det funker ikke overfor nåværende partner visstnok fordi et mønster har satt seg dem imellom og grenser er overtrådt. 

Så, kom deg vekk!!!

Anonymkode: 0912d...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...