Gå til innhold

Hjelp! Spist mugg??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten spist opp hel sjokolade før jeg ser noen flekker på den. Hvite flekker ( ser nesten ut som sånn "pels" som pleier å komme på frukt når det er mugg). Det er lenge til den går ut.. Er det mugg?? Kan det komme mugg på sjokolade, og er det dødelig??

Anonymkode: 4ef18...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nesten spist opp hel sjokolade før jeg ser noen flekker på den. Hvite flekker ( ser nesten ut som sånn "pels" som pleier å komme på frukt når det er mugg). Det er lenge til den går ut.. Er det mugg?? Kan det komme mugg på sjokolade, og er det dødelig??

Anonymkode: 4ef18...317

Høres ut som sånne flekker som kan komme av temperaturendringer. Dette kan oppstå under frakt, i butikk eller hjemme hos deg. Det er i så fall ikke mugg. 

Du dør heller ikke av mugg på den måten. Se for deg det søksmålet.

Anonymkode: 4f91f...daf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes nok temperaturforandringer, ja. Da kan fargen bli litt blass og få et hvitt belegg. Det er ikke noe farlig. 

Anonymkode: 9b234...514

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som sånne flekker som kan komme av temperaturendringer. Dette kan oppstå under frakt, i butikk eller hjemme hos deg. Det er i så fall ikke mugg. 

Du dør heller ikke av mugg på den måten. Se for deg det søksmålet.

Anonymkode: 4f91f...daf

Er ikke sånne flekker.. Vet hvordan de hvite flekkene ser ut. Dette var litt annerledes.. Får ikke håpe det er mugg da :P

Anonymkode: 4ef18...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, CKT skrev:

Mugg er gratis penslilin eller antibiotika om du vil.

Det er en farlig påstand, da ikke alle sorter mugg/sopp er sunne. Mange av dem er faktisk veldig farlige

Anonymkode: f734c...8fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade lysner, blir hvitt dersom den utsettes for store temperaturforskjeller. Helt vanlig, dette er ikke mugg.

Anonymkode: c185b...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokolade lysner, blir hvitt dersom den utsettes for store temperaturforskjeller. Helt vanlig, dette er ikke mugg.

Anonymkode: c185b...7c7

Det er ikke vanlig med pels på sjokoladen nei. Ts sier jo at det ikke er slike hvite flekker som du sikter til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en farlig påstand, da ikke alle sorter mugg/sopp er sunne. Mange av dem er faktisk veldig farlige

Anonymkode: f734c...8fd

Husker min bestemor sa at hun har spist masse mugg på gammel mat. Levde til hun var nesten 90. Men mulig muggen er giftige i 2000 tallet en på 1960 tallet . Pga alle tilsetningsstoffer . Jeg har og spist mye mugg i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, venus_ skrev:

Det er ikke vanlig med pels på sjokoladen nei. Ts sier jo at det ikke er slike hvite flekker som du sikter til.

Sjekk datoen på alle mat før man spiser. 

Så er det en viktig ide og se om maten skal stå kjølig eller ikke.

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er matemaet?

Anonymkode: 0c90a...fca

Skal stå mat. Mobilen la til noen bokstaver med det samme jeg trykket på send svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få muggsopper som klarer å skape sykdom hos mennesker med normalt immunforsvar når det er snakk om mindre mengder fra en matvare.

Anonymkode: 12c77...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få muggsopper som klarer å skape sykdom hos mennesker med normalt immunforsvar når det er snakk om mindre mengder fra en matvare.

Anonymkode: 12c77...fe6

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, CKT skrev:

At det finnes mange sopper som er giftige, det sto det en artikkel i adressa i dag

Mugg og sopp er 2 forskjellige ting.

Mugg er en type sopp.

Vi snakker ikke her om sopper du plukker i skogen. 

Muggsopper du finner på matvarer er svært sjelden noe som kan skape sykdom hos mennesker med normal helse - med mindre man tvinger i seg store mengder (det skal godt gjøres).

Muggsopper har heller ikke evnen til å trenge dypt inn i matvarer. De sitter i det ytterste laget, og kan skjæres bort.

Anonymkode: 12c77...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mugg er en type sopp.

Vi snakker ikke her om sopper du plukker i skogen. 

Muggsopper du finner på matvarer er svært sjelden noe som kan skape sykdom hos mennesker med normal helse - med mindre man tvinger i seg store mengder (det skal godt gjøres).

Muggsopper har heller ikke evnen til å trenge dypt inn i matvarer. De sitter i det ytterste laget, og kan skjæres bort.

Anonymkode: 12c77...fe6

Har til dags dato ikke hørt noen har dødd av det. Nå får ikke jeg med meg alt som skjer i verden. Tar jeg feil. Så dokumenter det gjerne for meg.☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...