Gå til innhold

Aber Bergen


candykiss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 timer siden, candykiss skrev:

Noen som skal se? Hvilke forventninger har du til serien?

Etter å ha sett den har fått terningkast 4 alle steder, så bestemte jeg meg for å sette på Aber Bergen i går. Jeg ble veldig positivt overrasket, synes Williamson gjorde et overraskende bra inntrykk som advokat, Aber. Men må virkelig si at Ellen Dorrit Petersen som Elea Bergen virker som en perfekt match til den rollen. Må si jeg har savnet en kvinne som har fremstått så elegant og hard i de andre norske seriene. Så jeg ble veldig positivt overrasket og gleder meg til fortsettelsen på neste torsdag!

Hva synes du selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den ikke så godt egentlig. Synes ikke OMW er noen skuespiller, og handlingen ble for lite troverdig. Slik de holdt på i rettssalen osv, det var bare tullete. Men kommer til å se et par episoder til før jeg bestemmer meg, kan jo hende det blir mer spennende etterhvert :)

Anonymkode: 88dbf...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
På 23.9.2016 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Bra synes jeg! Digget Elea Bergen 👍

Anonymkode: 909f1...3fd

For en milf :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg syns replikkene er for overdrevne, det virker så kunstig.

Anonymkode: 16ad8...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store forhåpninger til serien, jeg digger Odda og synes forøvrig han spiller bra, men her er det for mye treg dialog altså. Som jurist og bergenser er også mye av innholdet noe man ler litt av, men noe man kjenner seg igjen i. For den spesielt interesserte har op-5.no fantastisk morsomme recaps etter episodene, skrevet av jurister. 

Anonymkode: 4c9a7...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
På 10.10.2016 den 13.29, AnonymBruker skrev:

For den spesielt interesserte har op-5.no fantastisk morsomme recaps etter episodene, skrevet av jurister. 

Anonymkode: 4c9a7...31f

Ha ha! Takk for tipset. 

Jeg liker serien sånn akkurat godt nok til at jeg fortsetter å se den. Det jeg har størst problemer med, foruten at Line Verndal er lite troverdig som bitchy forretningsadvokat, er en del av de syltynne klisjeene som blir brukt: 
-blind mann med ekstremhørsel
-stor svart bil utenfor maktbygning betyr korrupt type (akkurat der op-5 bemerket det, så betydde det igrunnen crazy cat lady, men ellers er det et veeeldig enkelt virkemiddel)
-fraskilt par som har familieproblemer på flere hold; både med den onde svigerfaren/faren og med felles barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva syns dere om sesongavslutningen i går? Jeg syns episoden var spennende, men den slutta kanskje litt for brått. Skjønte heller ikke det siste klippet der Erik gravde noe? Noen som kan forklare? :fnise:

Anonymkode: 16ad8...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om sesongavslutningen i går? Jeg syns episoden var spennende, men den slutta kanskje litt for brått. Skjønte heller ikke det siste klippet der Erik gravde noe? Noen som kan forklare? :fnise:

Anonymkode: 16ad8...b91

Er jo flere episoder igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Er jo flere episoder igjen 

Oi, seriøst? Nå føler jeg meg dum:a034::flau:

Anonymkode: 16ad8...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, seriøst? Nå føler jeg meg dum:a034::flau:

Anonymkode: 16ad8...b91

Eller det skulle være 10 episoder og det står på guiden på neste torsdag at det går. Har gått på smellen før 😬 Men man blir glad med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Eller det skulle være 10 episoder og det står på guiden på neste torsdag at det går. Har gått på smellen før 😬 Men man blir glad med :)

Åjaa.. nå skjønner jeg hva som har skjedd. Ser ikke på tv, men på viaplay..

Anonymkode: 16ad8...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sesong avslutningen på viafree i går og synes hele serien har vært veldig underholdende.
Siste ep går på tv3 til torsdag for de som ikke bruker viafree appen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir egentlig litt sliten av de "kjapp i replikken kommentarene". Føler meg også som den kjerringen som synes sånt prat er lite koselig. 

Anonymkode: 11bfa...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så sesongavslutningen? Synes? Og flere som ikke skjønte siste scenen?:P

Anonymkode: 16ad8...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...