Gå til innhold

Naboen tar inn katten og gir hun melk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

OK fint med oppklaring, fordi det kommer ikke frem i HI eller det du svarer ellers i tråden; der skriver du at kattene vil være ute når dere drar hjemmefra til jobb, og kløner og klorer om de ikke slippes ut, ergo det fremstår ikke som om de har noe katteluke. Det har faktisk ganske mye å si, om katten slippes ut 07.00 om morgenen og ikke får komme inn igjen før dere er tilbake etter jobb. Jeg synes uansett at å true med å anmelde er å skyte spurv med kanon. Jeg ville bare kjøpt spesial maten og gitt den til henne, uten diskusjon, og heller se derifra om det bedres. 

Det var etter sterilisering at vi måtte holde hun inne en ukes tid, og da måtte vi stenge katteluken :) Beklager om jeg forklarte litt dårlig, ser at det kunne misforstås.

Vi forsøkte å gi hun fór til pus en gang, men det er jo ikke katten spesielt interessert i for det står jo fremme inne hos oss som hun kan forsyne seg som hun vil av. Damen tror at katten er sulten fordi den alltid spiser når hun gir mat (selvfølgelig, hun gir jo mat som katten sikkert syntes er mye mer spennende!), så når katten ikke var interessert i kattematen hun ga så gikk hun rett over til middag og fløte igjen.. :dry:

Anonymkode: cf0ff...d84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det blir rett og slett for dumt. Om du sender ut ungen din på Haloween for å be om snop, også har din unge laktoseintoleranse, så kan du ikke springe rundt å true med å anmelde de naboene som ga ungen din sjokkis.

Hva i svarte.. I hvilket univers er dette en relevant sammenligning? :fnise: Sier du at TS sender katten sin ut i ens ærend for å samle inn mat hos naboer, og at  naboene er fullstendig klar over at det er ønsket at katten blir tatt i mot og gitt mat? Og i tillegg ikke har fått beskjed om at at katter ikke tåler kumelk?

Vet ikke om du har fått med deg at TS har sagt tydelig i fra til naboen at katten ikke skal bli matet, og i tillegg har sagt at katten bli SYK av det naboen gir den.

Du skulle heller sammenlignet det med noe slikt: Naboen lokker gjentatte ganger et barn inn hos seg med godteri og snacks, selv om mor har sagt i fra til naboen at det ikke er greit. I tillegg gir naboen barnet is og annet som barnet er allergisk mot, selv om naboen er klar over at barnet blir sykt av dette. Mor har sagt tydelig ifra, men naboen gir faen. Barnet er stort nok til å leke ute alene, men fristelsen er uansett for stor til at det vil si nei til godteri.

Forstår du da at det naboen gjør er galt?

Anonymkode: 9d8c8...c21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er tydeligvis en utekatt. Hvem skal ts true når pus har spist en hårball, ei mus eller en fugl og blir dårlig? Høres kanskje ikke ut som en såpass lettsyk katt burde være utekatt.....

Anonymkode: cea51...150

Slutt. Man skal ikke mate andres katter. Trodde dette var noe alle viste?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, puffy123 skrev:

Slutt. Man skal ikke mate andres katter. Trodde dette var noe alle viste?

Naboen min på cirka 70 år matet ett pinsvin med melk. Jeg forklarte han at det er som om vi skulle drikke maursyre.

Han har ikke gjort det siden. Men han har ikke mye vett mellom ørene.

Anonymkode: 7fe08...cfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte forslaget om å vise naboen dokumentasjon fra veterinæren, for det virker jo ikke helt som hun tror på deg når du sier at katten blir syk. Men noe annet som kan virke er rett og slett å vise henne syk katt. Altså putte katten i et reisebur når hun har bæsja seg ned og ta henne med bort før å vise hvordan det ser ut og lukter. Selvsagt kan du ikke gjøre dette om det stresser katten veldig, du kan evt ta bilder av hvordan hun blir seende ut og vise dama bildene. 

Jeg har hund med mye pels selv, og han har veldig sensitiv mage, så vet godt hvordan det er å vaske bæsj og være forsiktig med hva dyra spiser, hadde følt meg veldig maktesløs om noen feks ga ham ting han ikke tåler. Har også hest med lett for å få kolikk (som de kan dø av), og har måttet forklare folk at de ikke må gi henne eplekart feks. Folk tror jo gjerne de er hyggelige, men jeg syns det er veldig respektløst å bare fortsette når du har sagt ifra. Derfor må tydeligvis fysiske bevis til for å overbevise henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye vissvass i beste KG stil og folk som tydeligvis har vondt for å forstå informasjonen som oppgis. Det dreier seg ikke om naboer som ved et uhell kommer i skade for å gi halloweenbarna noe de ikke tåler og det handler ikke om at katten går til så mange naboer at man mister oversikten over hvem som gir den hva, og det handler ikke om at "mange katter tåler det jo". Det handler om en katt, som går til en nabo som ved gjentatte tilfeller beviselig har gjort katten syk ved å gi den noe den ikke tåler og som heller ikke har tatt advarsler fra eier til etterretning. Når den kommer hjem til stadighet med diare og/eller oppkast etter å ha vært hos den samme naboen hver gang så kan man ikke skylde på at det "sikkert var noen andre" eller at "katter tåler jo det" - DENNE katten gjør det ikke!!

Jeg kan garantere at jeg hadde gått lenger enn å bare true med anmeldelse dersom det var min katt og trusselen om anmeldelse heller ikke ble tatt til etterretning. Om man bevisst skader noen av mine, under min beskyttelse så får man svi for det. 

Anonymkode: 3bcb7...996

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye vissvass i beste KG stil og folk som tydeligvis har vondt for å forstå informasjonen som oppgis. Det dreier seg ikke om naboer som ved et uhell kommer i skade for å gi halloweenbarna noe de ikke tåler og det handler ikke om at katten går til så mange naboer at man mister oversikten over hvem som gir den hva, og det handler ikke om at "mange katter tåler det jo". Det handler om en katt, som går til en nabo som ved gjentatte tilfeller beviselig har gjort katten syk ved å gi den noe den ikke tåler og som heller ikke har tatt advarsler fra eier til etterretning. Når den kommer hjem til stadighet med diare og/eller oppkast etter å ha vært hos den samme naboen hver gang så kan man ikke skylde på at det "sikkert var noen andre" eller at "katter tåler jo det" - DENNE katten gjør det ikke!!

Jeg kan garantere at jeg hadde gått lenger enn å bare true med anmeldelse dersom det var min katt og trusselen om anmeldelse heller ikke ble tatt til etterretning. Om man bevisst skader noen av mine, under min beskyttelse så får man svi for det. 

Anonymkode: 3bcb7...996

Støtter denne! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang katten driter ned huset henter du naboen og viser henne. Endrer hun seg ikke da skraper det sammen i en pose og legger det på trappa hennes ;) 

 

Katter min tåler IKKE laktose!! 

Anonymkode: b4ba5...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Juniper skrev:

Hvorfor har man utekatter i veldig tettbygde strøk egentlig?
Hvis den hadde vært inne fra den var liten hadde den ikke gått på veggene nå. 

Forstår meg ikke på katteeiere. Slipper dyrene ut natt og dag, og reagerer når de spiser andre steder enn hjemme. 
Hadde blitt ramaskrik om folk med hunder bedrev samme løsdrift! 

Selvsagt skal man ikke fore andres dyr, men like selvsagt driter folk i det når de _tror_ de handler i dyrets beste interesse. 

Vi prøvde å gjøre katten vår til innekatt, det var klin umulig. Alle hennes søstre er også utekatter. Man kan ikke tvinge katter til ting 

Anonymkode: be666...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min nabo matet katten min (katter velger jo sine egne eiere) hadde jeg blitt fly forbannet og fortalt at det er MIN katt og du gir ikke et gram melk mer til katten. Har du så forbanna lyst på katt så ring dyrebeskyttelsen istedenfor å stjele min og hvis du ikke ignorer katten fra dette sekund anmelder jeg deg for du gjør faktisk katten min syk.

Anonymkode: be666...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er tydeligvis en utekatt. Hvem skal ts true når pus har spist en hårball, ei mus eller en fugl og blir dårlig? Høres kanskje ikke ut som en såpass lettsyk katt burde være utekatt.....

Anonymkode: cea51...150

Hva faen er "lettsyk"? 

Anonymkode: febe0...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hun ikke matet katten din med melk og junkfood, hadde det fremdeles vært ett problem? Kanskje det er mulig og få til en avtale med gamla? Hun er kanskje ensom og liker og dille og dalle med ting?

Hvis det ikke er ett problem for deg at hun mater katten din, kan du jo si at hun kan mate katten, og kanskje passe den mens dere er vekke mot at den KUN får mat som katter faktisk skal ha?

Helt ærlig, er du villig til og gå til krig mot denne dama kun fordi hun gir katten din feil mat, så hadde nok iallefall jeg tenkt mitt.

Anonymkode: 2ee10...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at hun ikke matet katten din med melk og junkfood, hadde det fremdeles vært ett problem? Kanskje det er mulig og få til en avtale med gamla? Hun er kanskje ensom og liker og dille og dalle med ting?

Hvis det ikke er ett problem for deg at hun mater katten din, kan du jo si at hun kan mate katten, og kanskje passe den mens dere er vekke mot at den KUN får mat som katter faktisk skal ha?

Helt ærlig, er du villig til og gå til krig mot denne dama kun fordi hun gir katten din feil mat, så hadde nok iallefall jeg tenkt mitt.

Anonymkode: 2ee10...046

Det at folk mater katter som ikke er sine egne er veldig ofte grunnen til at katter forsvinner fra hjemmene sine. Mange av de igjen blir hjemløse fordi de går seg bort, eller rett og slett blir kidnappet og deretter forlatt. Det er ufattelige mengder av hjemløse katter i Norge med store lidelser som følge av hjemløshet, og dette med mating av fremmede katter bidrar ikke akkurat til det motsatte. Og nei det er ikke en overdrivelse, dette vet vi som jobber med bortkomne og hjemløse dyr. 

Dette var forresten kun ment som generell info da det ikke virker som du ser dette med mating av andres katter som et problem. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, BeautyBox skrev:

Det at folk mater katter som ikke er sine egne er veldig ofte grunnen til at katter forsvinner fra hjemmene sine. Mange av de igjen blir hjemløse fordi de går seg bort, eller rett og slett blir kidnappet og deretter forlatt. Det er ufattelige mengder av hjemløse katter i Norge med store lidelser som følge av hjemløshet, og dette med mating av fremmede katter bidrar ikke akkurat til det motsatte. Og nei det er ikke en overdrivelse, dette vet vi som jobber med bortkomne og hjemløse dyr. 

Dette var forresten kun ment som generell info da det ikke virker som du ser dette med mating av andres katter som et problem. 

Ser den at hvis du ser en katt og begynner og mate den så har du det gående, men nå var vel dette en nabo, regner nesten med at katten har såpass stedssans at den vet hvor den hører hjemme.

Eller er det slik at katta kan finne på å *dumpe* eierne sine og gå til naboen istedenfor. Jeg er ikke spydig jeg bare lurer siden du virker å ha peiling.

Anonymkode: 2ee10...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den at hvis du ser en katt og begynner og mate den så har du det gående, men nå var vel dette en nabo, regner nesten med at katten har såpass stedssans at den vet hvor den hører hjemme.

Eller er det slik at katta kan finne på å *dumpe* eierne sine og gå til naboen istedenfor. Jeg er ikke spydig jeg bare lurer siden du virker å ha peiling.

Anonymkode: 2ee10...046

Jeg forstod at det ikke var spydig ment. :) Ja det er sånn at katter kan finne på å "dumpe" eieren sin. Katter er sånn at de velger eier selv. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med at den opprinnelige eieren ikke var en god eier, men at de bare finner ut at de vil til den andre i stedet. Kanskje det kan ha noe med at den får mer "spennende mat" hos vedkommende og at den derfor vil dit i stedet. Men sånn som i min og TS sin situasjon der katten må ha spesialfôr, så er jo ikke det til kattens beste. 

Endret av BeautyBox
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, BeautyBox skrev:

Jeg forstod at det ikke var spydig ment. :) Ja det er sånn at katter kan finne på å "dumpe" eieren sin. Katter er sånn at de velger eier selv. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med at den opprinnelige eieren ikke var en god eier, men at de bare finner ut at de vil til den andre i stedet. Kanskje det kan ha noe med at den får mer "spennende mat" hos vedkommende og at den derfor vil dit i stedet. Men sånn som i min og TS sin situasjon der katten må ha spesialfôr, så er jo ikke det til kattens beste. 

Hmmm. Det visste jeg ikke at de kunne *dumpe* eiern sin. Men litt OT er det riktig at tennene på bikkja mi råtner hvis den får for mye våtfor?

Anonymkode: 2ee10...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm. Det visste jeg ikke at de kunne *dumpe* eiern sin. Men litt OT er det riktig at tennene på bikkja mi råtner hvis den får for mye våtfor?

Anonymkode: 2ee10...046

Det vet jeg ikke noe om, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/22/2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Katten vår får rester og meieriprodukter innimellom, går helt fint det. Du VET ikke hva som gjør katten din dårlig. Du bare TROR det er det damen gir den.

Anonymkode: 19c40...54f

Nettopp. TS har absolutt null kontroll på hva katten spiser, gjør, kan bli utsatt for hver gang den går ut døren.  Den sjansen tar TS hver bidige dag og levertydeligvis helt ok med.  Katten kan spise gift imorgen, bli stengt inne av folk som hater katter  (de finnes)men det syns hun er ok. Ts aner ikke!

Ja det er ikke bra m melk og fløte men Ts må ta mere ansvar selv!

Anonymkode: c3143...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/23/2016 at 8.07, AnonymBruker skrev:

Hadde min nabo matet katten min (katter velger jo sine egne eiere) hadde jeg blitt fly forbannet og fortalt at det er MIN katt og du gir ikke et gram melk mer til katten. Har du så forbanna lyst på katt så ring dyrebeskyttelsen istedenfor å stjele min og hvis du ikke ignorer katten fra dette sekund anmelder jeg deg for du gjør faktisk katten min syk.

Anonymkode: be666...7c7

Eh... men du sender katten din ut, lever godt med risikoen den daglig er utsatt for men skylder på litt tankeløse folk som vil katten vel? Du  ANER ikke hva katten din gjør, spiser, er idet du slipper den ut av døren. Kommer ikke katten din tilbake så kanskje den ikke føler seg spesielt godt ivaretatt hos deg...

Anonymkode: c3143...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...