Gå til innhold

Ut på byen, drinker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man stikker innom ett eller annet utested, og man bestiller fleire drinker til seg selv utover kvelden.

Er det mest vanlig å betale fortløpende, for hver drink man bestiller?

Eller kan man regne med at en bartender (eller noen andre ansatte) holder opptelling med hvor mye man har bestilt for. Slik at man kan betale alt sammen, rett før man går sin vei?

Anonymkode: 65864...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man stikker innom ett eller annet utested, og man bestiller fleire drinker til seg selv utover kvelden.

Er det mest vanlig å betale fortløpende, for hver drink man bestiller?

Eller kan man regne med at en bartender (eller noen andre ansatte) holder opptelling med hvor mye man har bestilt for. Slik at man kan betale alt sammen, rett før man går sin vei?

Anonymkode: 65864...676

Det tryggeste er ihvertfall å betale hver gang :) Skal lite til for at det blir tull med regningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de tar bestilling ved bordet på utestedet, og kommer dit med drikken til deg, så kan man betale etter flere drinker. Men når det blir sent vil de gjerne gjøre opp regningen eller at du betaler fortløpende, spesielt om det er mye folk (varerer litt fra sted til sted men erfaringsmessig er det sånn, jeg liker også å gjøre opp bordet før alle blir fulle og ikke husker hvem som drakk hva..). I baren er det vanlig å betale hver gang.

Anonymkode: 80832...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år siden jeg har vært ute på byen, men legger man ikke igjen kortet i baren? Så setter man drinkene på kortet og gjør opp når man henter kortet tilbake.

Anonymkode: fedb0...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen år siden jeg har vært ute på byen, men legger man ikke igjen kortet i baren? Så setter man drinkene på kortet og gjør opp når man henter kortet tilbake.

Anonymkode: fedb0...9be

Den eneste jeg har opplevd gjøre dette elsket å leke storkar på byen og si "bare sett drinken hennes på kortet mitt, du :sjarmor:". Jeg tror faktisk han er den største klysa jeg noensinne har kjent. :fnise: 

Når det er sagt skal du stole rimelig godt på absolutt alle som jobber i baren før du gjør noe slikt. Muligheten for misbruk og kortsvindel er enorm, og du har null kontroll på hva som skjer med kortet ditt i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 02f61...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...