Gå til innhold

Har du potteplanter hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet i sommer inn i egen leilighet (blokk) etter et samlivsbrudd. Har møblert alt, alt er pakket ut og ting er på plass. Her om dagen slo det meg at jeg har ingen grønne vekster eller potteplanter overhodet. Egentlig er det på en måte greit, en ting mindre å huske på (vanning). Men samtidig er det jo dekorativt med grønne vekster i innredningen hjemme.... er det ikke?

Er grønne planter hjemme et must, eller er det bare tull? Ser det nakent ut med et hjem uten grønne vekster, synes du? Har du grønne planter hjemme eller ikke?

Anonymkode: 9bc62...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes planter får hjem til å bli koseligere, det viser at det er noen som bor der.

Selv har jeg et par kaktuser og en mishandlet grønn plante, i tillegg til at jeg prøver å ha en bukett markblomster. Kaktusene trives selv om de nesten aldri får vann, og blomstene er det bare å kaste ut når de blir stygge. jeg hadde også noen krydderplanter, men de har ikke kommet tilbake fra sommerferie hos noen venner ennå.

Med planter synes jeg det blir lettere å holde orden, for når det står en bukett blomster på bordet kan jeg ikke ha skitne tallerkener eller diverse papirer der, og jeg kan ikke fylle vinduskarmen med diverse når kaktusene mine står der.

Anonymkode: d845b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo fort koseligere med ei  grønn plante eller to, og det gir veldig mye liv! Men selvfølgelig, man må jo ikke ha planter, det er hver sin smak. :) 

En hjerteranke er billig, og vokser fort. Trenger ikke mye stell heller. :) 

Anonymkode: 49c76...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke et must, men jeg syns det er veldig koselig og dekorativt, og de skal jo rense lufta. Selv har jeg en del grønnplanter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planter. Klarer aldri å vanne dem nok, og har heller ingen kunnskaper om dem i forhold til noe som helst. Har kjøpt noen interiørgjenstander som ikke trenger vann, men som er grønne, for å få inn selve grønnfargen. Passer heller på å lufte daglig med vinduene for å få inn frisk luft.

Anonymkode: 6c81f...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen planter, men har veldig lyst på! :) Det er vel hva du selv mener. Har du lyst på plante, så kjøp deg plante :)

Anonymkode: 919e2...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Har et par store, kunstige grønne planter. Og siden til og med den ene av de klarte å felle blad for en stund siden, tar jeg hintet om at jeg ikke skal herje med levende planter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes planter skaper en hjemmekoslig stemning. Selv har jeg ikke så mye plass, så stiller krav til at de plantene jeg har skal ha en funksjon utenom å bare være dekor så jeg har hvitløk, purre, chilli og paprika + noen urter i vinduskarmene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere forskjellige grønne planer og har som regel en bukett friske blomster i tillegg. Jeg har et ganske minimalistisk hjem med nordisk stil, så grønne planter liver opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun en liten husfred. Ble kjøpt kun for at kattene skulle få spise på den, men de har ikke vært særlig interesserte i den... 

Anonymkode: afba7...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endel potteplanter hjemme. Både sånne grønne og de med blomster på.

Blir en liten utgiftspost siden jeg glemmer å vanne, og har dårlig med grønne-fingre-skills.

Men ja, jeg synes det er trivelig med potteplanter.

Mener på at jeg har lest at grønne planter er bra for lufta hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Jeg liker ha litt forskjellig planter og blomster hjemme- synes det fort blir mer hjemmekoselig. Når det gjelder grønne planter så tåler de ofte litt mer (litt mer hardføre), og de renser luften😊  Men om andre har blomster eller ikke bryr jeg meg så ikke mye om/med...-Det får de velge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 22.9.2016 at 15.11, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet i sommer inn i egen leilighet (blokk) etter et samlivsbrudd. Har møblert alt, alt er pakket ut og ting er på plass. Her om dagen slo det meg at jeg har ingen grønne vekster eller potteplanter overhodet. Egentlig er det på en måte greit, en ting mindre å huske på (vanning). Men samtidig er det jo dekorativt med grønne vekster i innredningen hjemme.... er det ikke?

Er grønne planter hjemme et must, eller er det bare tull? Ser det nakent ut med et hjem uten grønne vekster, synes du? Har du grønne planter hjemme eller ikke?

Anonymkode: 9bc62...8ca

Jeg har bare 1 plante inne nå (lyng), pga fikk katter i fjor, og plantene jeg hadde gikk rett med i kattenes lek. Nå er de store og bryr seg ikke om planter lengre. Det er veldig fint og koselig med planter hjemme. Det er mange fordeler med planter, de gir blant annet friskere luft og god lukt i hjemmet. Og det ser pent ut. Å huske å vanne planter er jo ikke noe problem. Det finnes planter for alle typer mennesker. Noen trenger veldig lite vann, mens andre må ha mye vann og stå sånn og sånn osv..Så det er rimelig lett å finne planten som passer for hver av oss.

Skal kjøpe meg veldig stor plante snart. En som må stå på gulvet. Gleder meg! Og et tips til, som gir litt motivasjon til å holde planter vedlike er å prate fint med dem. Det er faktisk forsket på, og planter som blir pratet fint til/synget for og stelt godt med vokser seg store og fine og får nydelig farge(r). De som blir snakket stygt til og behandlet dårlig, men får like mye vann osv som den gode planten, blir ikke store og fine. 

:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har potteplanter i stua. Synes det gjør rommet varmere og koseligere. Det hender at jeg unner meg en bukett også. Hvis jeg skal ha en fin bukett stående framme blir jeg mer motivert til å holde det rent og ryddig. Jeg er ikke flink med planter, men de klarer seg på et vis.

Anonymkode: 4a4d2...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potteplanter gjer heimen mykje koselegare synast eg! 
Det merka eg godt når eg kom heimatt frå ferie, og plantene mine var hos foreldra mine. Var noko som mangla, ja :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...