Gå til innhold

Noen som vet om dette er farlig for hamsteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en sånn til hamsteren min. Han ser ut til å like den og har klatret en del på den nå. Han gnager også på den, så det jeg lurer på er om det er farlig at han gnager og tygger på de fargede delene? Mtp om det er maling eller giftstoffer i det.1474383266218.jpg

Anonymkode: 95a6a...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det er såpass strengt at de får ikke selge potensielt farlige ting. Og hamstere har det jo med å gnage på ting.

Anonymkode: b899c...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for nyttige svar, folkens. 

Anonymkode: 95a6a...118

Den der var unødvendig. Å skrive "bump" eller "ingen som vet noe?" lignende holder i massevis.

For det første er det ingen som lever for å svare akkurat deg, jorden går ikke i bane rundt deg. Folk flest har andre ting å gjøre. For det andre kan det godt hende folk ikke vet. Jeg har ingen hamster, har aldri hørt om det merket der før og vet dermed ikke. Derfor har jeg ikke noe godt svar å gi deg, annet enn "vet ikke".

Du kan prøve å google deg frem, på engelsk, hvis du ikke er fornøyd med svarene du får her.

Anonymkode: 01ffe...c12

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20/09/2016 at 16.56, AnonymBruker skrev:

Kjøpte en sånn til hamsteren min. Han ser ut til å like den og har klatret en del på den nå. Han gnager også på den, så det jeg lurer på er om det er farlig at han gnager og tygger på de fargede delene? Mtp om det er maling eller giftstoffer i det.1474383266218.jpg

Anonymkode: 95a6a...118

Det du spør om har jeg helt ærlig ikke peiling på, men syntes det er skikkelig snilt av deg at du prøver å gi hamsteren ett så godt liv som overhodet mulig, jeg ble skikkelig glad når jeg leste det. Er den gammel?

Anonymkode: 9b13f...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 14.57, AnonymBruker skrev:

Den der var unødvendig. Å skrive "bump" eller "ingen som vet noe?" lignende holder i massevis.

For det første er det ingen som lever for å svare akkurat deg, jorden går ikke i bane rundt deg. Folk flest har andre ting å gjøre. For det andre kan det godt hende folk ikke vet. Jeg har ingen hamster, har aldri hørt om det merket der før og vet dermed ikke. Derfor har jeg ikke noe godt svar å gi deg, annet enn "vet ikke".

Du kan prøve å google deg frem, på engelsk, hvis du ikke er fornøyd med svarene du får her.

Anonymkode: 01ffe...c12

Ja, jeg skulle ikke skrevet det. Var i et ganske dårlig humør. Men du har rett :)

Den 25. september 2016 at 15.49, AnonymBruker skrev:

Det du spør om har jeg helt ærlig ikke peiling på, men syntes det er skikkelig snilt av deg at du prøver å gi hamsteren ett så godt liv som overhodet mulig, jeg ble skikkelig glad når jeg leste det. Er den gammel?

Anonymkode: 9b13f...ef8

Satser på at den første som svarte har rett i at de er såpass strenge at  de ikke ville solgt noe farlig i butikken. Elsker hamsteren min og vil gi han det beste! Han blir to år om et par måneder, så blitt litt gammel ja!  Takk for hyggelig svar :blomst:

ts

Anonymkode: 95a6a...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.9.2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro det er såpass strengt at de får ikke selge potensielt farlige ting. Og hamstere har det jo med å gnage på ting.

Anonymkode: b899c...94d

Det stemmer ikke! De selger mye til kjæledyr som er giftig, det er ikke så strengt som vi tror. Det har jo vært mye snakk om disse råhud-beina til hunder, de er proppfulle i gift.

Hvis den gnagde mye på det, TS, så hadde jeg byttet den ut med noe som var garantert giftfritt, men kan hende det hjelper om den får noe annet å gnage på i tillegg som er bedre for den? Men vet ikke hva hamstere gnager på i naturen eller hvorfor de gjør det egentlig...leser nå at de må gnage for at tennene ikke skal bli for lange....hva med å ta inn noen litt tykke greiner fra et tre, som bjørk, osp, rogn, selje eller noe, kanskje den vil gnage på det istedenfor...?

Her står det noe:  "Hamsteren trenger også noe å gnage på, for eksempel kvister og greiner eller egne ”gnagesteiner” som man får kjøpt i dyrebutikken" http://www.zoo1.no/blog/nyttige-tips-om-hamster-som-kj%C3%A6ledyr
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville byttet ut med høyhule eller trehus da det er så mye "dritt" som er på markedet. 

Anonymkode: 8f649...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hapi skrev:

Det stemmer ikke! De selger mye til kjæledyr som er giftig, det er ikke så strengt som vi tror. Det har jo vært mye snakk om disse råhud-beina til hunder, de er proppfulle i gift.

Hvis den gnagde mye på det, TS, så hadde jeg byttet den ut med noe som var garantert giftfritt, men kan hende det hjelper om den får noe annet å gnage på i tillegg som er bedre for den? Men vet ikke hva hamstere gnager på i naturen eller hvorfor de gjør det egentlig...leser nå at de må gnage for at tennene ikke skal bli for lange....hva med å ta inn noen litt tykke greiner fra et tre, som bjørk, osp, rogn, selje eller noe, kanskje den vil gnage på det istedenfor...?

Her står det noe:  "Hamsteren trenger også noe å gnage på, for eksempel kvister og greiner eller egne ”gnagesteiner” som man får kjøpt i dyrebutikken" http://www.zoo1.no/blog/nyttige-tips-om-hamster-som-kj%C3%A6ledyr
 

Tusen takk for alle svar. Og dette hvor du gjorde reaseach som settes veldig pris på :) Da tror jeg at jeg tar den ut foreløpig frem til jeg er sikker, selv om han ikke gnager noe særlig på den lenger!

Anonymkode: 95a6a...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.9.2016 den 7.55, Tvist skrev:

Noe slikt i stedet kanskje? http://www.zooplus.no/shop/smadyr/burtilbehor/hus/trehus/412063?rrec=true

Vil tro plast ikke er helsekost for hamsteren

Jeg jobber i dyrebutikk og disse trehusene tar vi inn så mange forskjellige av. Og de blir også solgt nesten med en gang. Bruker de også til hamsterne vi har i butikken og disse gnager de på så de i tre er ikke farlige. De finnes også til alle typer gnagere.

Anonymkode: 35511...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...