Gå til innhold

Hvordan forebygge rynker (J22 år). Fortsetter aldringen i dette tempoet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Evee skrev:

Det går an å komme med råd uten å nevne at man har så sykt bra hud selv, og får komplimenter selv om man bare bruker vann. Hvis du har så bra hud,  så har du jo ingen erfaring med TS sitt problem?

til TS: jeg er 31 år og har kombinert hud som i perioder er tørr og i perioder oljete. Rynkemessig er jeg nok ganske lik de fleste på min alder- huden er fremdeles fast, men fra ca 25 års alder har jeg gradvis fått mer linjer.( noe som er helt normalt) Jeg har pga mild akne i perioder brukt Epiduo som inneholder Retinol, og merket vel egentlig ikke noen magisk effekt av dette på linjene. Jeg bruker en del syrer i hudpleien min nå (aha og bha) og har derimot god effekt av dette. huden blir glattere og jevnere, og jeg føler at det bremser utviklingen av linjene noe. Rens og fukt er også viktig, jeg leste et sted at om man sover med hudsminke på så eldres huden 8 ganger raskere, så det gjør jeg aldri. En god hudkrem tilpasset din hudtype er ihvertfall supert mtp forebygging!

Svarte hun andre som mente nesten det samme som deg. Å ha fin hud handler ikke bare om hva man smører på den...

Anonymkode: 71c97...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarte hun andre som mente nesten det samme som deg. Å ha fin hud handler ikke bare om hva man smører på den...

Anonymkode: 71c97...9dc

Neida, men nå ga jeg jo mitt tips til hva som KAN hjelpe å smøre på huden. Hvis du alltid har hatt fantastisk hud så handler heller ikke det bare om hva du smører på huden, hvor mye vann du drikker eller hva du spiser. Det kan jeg skrive under på selv.

edit: leste det andre svaret ditt nå. Denne kommentaren var ikke bare men til deg, men det var bla ei som skrev"oi, det kan jeg ikke hjelpe med siden jeg alltid har hatt fin hud selv, bruker bare krem" unødvendig å svare i det hele tatt da.

tilbake til svaret ditt- jeg har alltid slitt med huden, helt siden 11 års alder. Jeg har også Prøvd det aller meste.  Kostholdet mitt er bra, jeg trener og er aktiv. Unngår sol, drikker sjelden alkohol og røyker ikke. Likevel så har jeg i store deler av livet mitt slitt med huden. Så at huden er helsens speil stemmer ikke alltid. Noen har bare ikke vunnet i genelotteriet på dette punktet. Meg selv inkludert. Så da jeg oppdaget syrer i en alder av 24 år, det første som faktisk fungerte, ser jeg ikke problemet med å anbefale dette videre. 

Endret av Evee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forebygge rynker og andre aldringstegn er det tre viktige faktorer: Kosthold, vaner og daglig hudpleie.

1. Det er veldig viktig å drikke nok vann. Når du blir dehydrert blir også huden dehydrert. Vær ekstra påpasselig når du inntar alkohol eller store mengder koffein.
Ha fett i kosten.
Spis masse grønnsaker og frukt.
Begrens inntak av rent sukker.

2. Stress, røyking og søvnmangel svekker huden.
Trening er bra for huden.
Ikke ta for mye på ansiktet ditt, og vask hendene før du gjør det.
Bytt putevar ofte.
Bruk briller/linser om du trenger det, og ikke les i dårlig lys så du må myse.
Aldri sov med sminke på.
La huden få hvile fra sminke en gang i blant.

3. Rens huden hver eneste morgen og kveld.
Rens alltid to ganger, først for å fjerne sminke, så for å rense huden. 
Bruk alltid høy solfaktor når du er ute. 
Bruk øyekrem.
Eksfolier et par ganger i uken.
Bruk produkter som passer din hudtype. 
 

Anonymkode: c38b3...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...