Gå til innhold

Dere som baker ofte


Lillek

Anbefalte innlegg

..hvor mye spiser dere av det dere har bakt? Jeg bakte nettop chocolate chip cookies og spiste åtte stykker!! :overrasket: Klarte bare ikke å motstå fristelsen. Men jeg vil ikke at min manglende viljestyrke skal ødelegge for hobbyen min heller :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg baker kun kaker når vi er mange i hus, ellers blir det som deg trådstarter; jeg gumler i meg så jeg sprekker...

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker som regel kun om vi skal ha besøk - nettopp fordi jeg ikke ønsker å spise så mye kaker :)

Men jeg liker å bake og skulle gjerne bakt oftere.

Endret av *Emma*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke så mye av det. Fryser en liten del av det og gir bort mye til venner og familie :) 

Anonymkode: 0e25d...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå baker jeg bare til spesielle anledninger, hvis ikke ender det opp med at jeg spiser hele sulamitten...

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har bakt muffins, boller, kjeks og kaker og spist opp alt før noen andre rakk å få smake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baker bare brød til hverdags, boller og kaker blir kun til anledningene. En sjokoladekake varer ikke lenge hverken i kjøleskapet eller fryseren her :Pså det må unngås :fnise:

Anonymkode: ea423...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Jeg har akkurat det samme problemet! Baker rundstykker og slikt, men også det spises ganske kjapt ut av fryseren her. Kaker baker jeg bare til spesielle anledninger, nettopp på grunn av at jeg så mange ganger har gått på en smell. Prøver å finne flest mulig anledninger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre en det jeg kunne tenkt meg! :overrasket: Med to barn og mann i hus (sistnevnte liker "offisielt" ikke kaker og slikt...), så forsvinner alt av bakst farlig fort. Og som et selvfølgelig utslag, så forsvinner det siste stykket av sjokoladekaken før kveldens ro senker seg over huset, den tiden av døgnet hvor jeg kunne tenkt meg å kose meg med kake og te... :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. september 2016 at 21.40, Lillek skrev:

..hvor mye spiser dere av det dere har bakt? Jeg bakte nettop chocolate chip cookies og spiste åtte stykker!! :overrasket: Klarte bare ikke å motstå fristelsen. Men jeg vil ikke at min manglende viljestyrke skal ødelegge for hobbyen min heller :icon_frown:

Hvorfor bakte du 8 kjeks om du ikke hadde en anledning? :klo:

Tips til fremtiden: kjeksdeig fryser helt fint. Lag opp en porsjon, mål opp 1-2 kjeks til hver person invitert over. Frys resten av deigen i flate ustekte kjeks. Ta opp og stek ferskt ved behov. Ingen liker som kjent dagsgamle kjeks, så det er ingen grunn til å bake i store mengder (dette funker også med julekjeks: så spares gjestene for å høflig spise ukesgamle tørre kaker..)

 

Jeg baker ganske ofte type brød. Men jeg baker kun søte saker til bursdager og andre feiringer. For vi vet jo alle at vi ikke bør få i oss mer enn maks en porsjon søtmat per uke om vi ønsker leve langt og lykkelig.

Anonymkode: fcfeb...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...