Gå til innhold

Quetiapin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir det vektøkning? Jeg bruker Tolvon av og til, men gir meg sykt appetitt.

Anonymkode: f6aa3...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt den for søvn i et par år. Trøtt når jeg våkner, men henger ikke igjen utover dagen. Har ikke hatt vektøkning.

Anonymkode: 1faf0...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gir det vektøkning? Jeg bruker Tolvon av og til, men gir meg sykt appetitt.

Anonymkode: f6aa3...834

Jeg fikk en syk apetitt av quetiapin. Har aldri spist så mye 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ta dette hvis man bruker på Ritalin`?

Anonymkode: 03afc...2e8

Du må spørre fastlegen. Slike antipsykotika er ikke det man blander lett med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Sulosi skrev:

Du må spørre fastlegen. Slike antipsykotika er ikke det man blander lett med andre ting.

Ja, det er sant.

Men bivirkninger, hvor fort merker man eventuelle? Og er dette av typen man bare kan kutte ut etter en veldig kort tids bruk? Vet at dette også er noe å spørre lege om, men kan også spørre her siden det ikke er om dose og kun generelt.

Anonymkode: 03afc...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/17/2016 at 16.33, AnonymBruker skrev:

Unnskyld litt av topic men bare veldig nysgjerrig.  Syns det er merkelig å skrive ut et antipsykotikum for søvnproblemer. Kan jeg spørre om du/dere forsøkte andre medikamenter før dette? Innsovningspiller/ korttidsvirkende benzodiazpines ( unnskyld jeg er egentlig engelsktalende så skrives vel annerledes på norsk:p) de vil ha mindre "hang over" effekt og mindre bivirkninger. 

Anonymkode: 8ed63...92f

Jeg lurte på det samme, og legen min sa at lavdose seroquel blir regnet som antihistamin på linje med Vallergan, litt høyere dose som stemningsstabiliserende og høydose som antipsykotika. Så når man går på lavdose så skal man ikke tenke på det som antipsykotisk medisin, da hadde man blitt helt slått ut.

Anonymkode: 31248...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavdose for søvn er helt vanlig. Virker det så er det bra. Jeg gikk fast i 14 dager men hadde for store bivirkninger til at jeg kunne fortsette. Gikk helt fint å slutte men symptomene mine kom tilbake for fullt (jeg tok de for bipolar) men det visste jeg jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Har brukt de fast i 4 år. Tar 100mg for å sovne.

Det tar 3-4timer etter inntak før jeg sovner.

Jeg får sinnsykt appetitt, får veldig vondt i kroppen og er stokk dum frem til middag dagen etter. Er i delvis arbeid og føler meg ikke bra på jobb, gjør mye feil. Derfor er mine plager av medisinen mest det at jeg føler andre ser på meg for noe jeg ikke er. Før jeg begynte på medisinen var jeg veldig oppegående og kjapp. Nå er jeg skikkelig virrete og klumsete. Det er det kjipeste synes jeg.

Anonymkode: 18b05...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...