Gå til innhold

Pasta carbonara i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok blitt skuffet over å få pasta i et bryllup. Jeg hadde ikke sagt noe, men skuffet. Pasta er ikke noe jeg forbinder med bryllupsmat og det er helt vanlig hverdagsmat. Som flere har påpekt, så er det vanskelig å skulle servere pasta til så mange gjester,  da pasta må serves med en gang og kan ikke varmes opp igjen. 

Anonymkode: a70f9...e75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ønsker enkel servering, hva med å heller velge tapas levert av cateringselskapet? Mye mindre risikabelt i forhold til om maten holder seg eller ikke fram til servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gifte seg når dere tydeligvis ikke har råd til det? Pasta i et bryllup?:sjokkbla:

Anonymkode: d8ba8...bab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, antbug skrev:

Da kan du ikke ha smakt ordentlig carbonara med godt kjøtt, innrørt egg og masse parmesan? Det er langt fra søppelmat :) 

IKke meg du siterte, men carbonara er hutigmiddag i hverdagen den dagen det er dårlig tid, fordi det tar ti min å lage. Godt ja, bryllupsmiddag nei.

Ts, hvis dere hadde vært på restaurant der maten ble laget på stedet kunne carbonara vært en rett i en flerretters middag, men det er ingen hovedrett i et selskap, og som andre har kommentert egner pasta seg dårlig til å holde varmt over tid. 

 

Anonymkode: eebda...10b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til innvendingene ovenfor om at pasta carbonara levert med catering er dømt til å mislykkes, ville jeg som pyntet gjest vært redd for å søle på meg med sånn mat. Det er helt greit at det er uformelt, men kanskje velge noe annet enkelt? Så kan dere spise carbonara hver dag på bryllupsreisen ;).

Anonymkode: 6f274...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta carbonara høres kjempe godt ut TS! Hadde blitt mer glad for pasta enn mye av det andre som blir servert i bryllup! Det er deres dag, gjør som dere vil :) 

Anonymkode: 7ef6a...60c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i alle fall blitt kjempeglad for å bli servert pasta carbonara i bryllup :) !! 

Anonymkode: 06972...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke pasta carbonara i et bryllup. Nei, nei, nei. Pasta carbonara er hverdagsmiddag. I et bryllup serverer man festmiddag. Det er min første tanke. Min andre tanke, er at det vil være en kjempeutfordring å koke såpass mye pasta så den blir ok, og i tillegg holde den varm til alle gjestene. For at pasta skal være ok må den serveres med én gang den er ferdig kokt, rykende varm, og spises umiddelbart, ellers får man ingen god matopplevelse. Jeg ville lagt den idéen langt bort. Pasta Carbonara kan man spise når som helst ellers. :)

Anonymkode: f2a87...b15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Maleficenta skrev:

De skal gifte seg på tnghuset. Er sikkert ikke så mange gjester da?

kan du ikke lære deg å lese ordenlig,. Det er står i hi

  Det er rundt 30 gjester

Anonymkode: 6f61a...007

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemøy
7 timer siden, pautina skrev:

Oi, denne skal jeg vise gubben, her var det mange grunner til ikke å gifte seg.

Håper ikke denne tråden er representative for mine venner og famile, men skuffet over at brudeparet velger middag de liker? går det an? er da ikke din dag?

Tror ikke dette er representativt TS, jeg har aldri fått så god mat I bryllup som da vi fikk rømmegrøt og spekemat, så mye bedre enn en fancy kreasjon man må gjette hva er :)

Lag pasta carbonara, de som ser teite ut er eventuellt de gjestene som kommenterer middagen som I tråden her :)

Poenget er jo ikke at retten i seg selv er feil, men at det er sykt usannsynlig at et cateringsselskap klarer å levere det bra til tretti stykker. Elsker pasta carbonara når det er gjort skikkelig, men det tror jeg rett og slett blir nært umulig til så mange. Pasta kan ikke stå lenge uten å tape seg.

En annen ting: Pasta med saus er ikke akkurat den enkleste maten å spise i et bryllup. Det er litt uhøytidelig "gafle i seg" mat. Når jeg sitter i penkjole og skal spise pent og pyntelig hadde jeg definitivt foretrukket å spise noe som kan skjæres opp og spises på en litt enklere måte. Samme med pizza, elsker det, men i et selskap hvor man skal holde en viss stil føles det ikke så innmari kult å slafse i seg pizza med hånda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemøy
7 timer siden, Yvonne skrev:

Selv synes jeg pasta carbonara er kjempegodt, og jeg mener absolutt at folk bør få velge hva de selv skal servere. Når det er sagt ville jeg aldri servert det selv, rett og slett fordi det er upraktisk hvis man skal få det via catering. 

Forøvrig, har aldri blitt så skuffa som da jeg fikk rømme og spekemat i bryllup, men så er jo jeg ikke glad i noen av delene. MEN, meg om det, så jeg holdt selvfølgelig klokelig kjeft, men det var flere gravide til stede som omtrent bare hadde rømme å spise til middag fordi de ikke ønsket å risikere å spise spekematen. Er det det brudeparet vil ha så må de gjerne servere det, men man ikke forvente at det nødvendigvis er noe alle liker eller vil ha. Det må jo være lov å si at "dette ville jeg ikke ha servert selv i mitt eget bryllup" uten å få mot seg at man ikke kan servere det man selv ønsker. Klart man kan servere det man selv ønsker, men etter selv å ha arrangert bryllup en gang vet jeg med meg selv at jeg ønsker også at gjestene mine skal kose seg, ikke bare meg selv. Det er hele poenget for min del: at gjestene som har giddet å møte opp faktisk får noe ut av dagen gjennom f.eks god mat og drikke.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Nettopp! Greit å påpeke at brudeparet må få gjøre som de vil, men da jeg selv holdt bryllup var jo noe av det jeg ville aller mest at alle skulle ha en topp dag og være fornøyd med mat og drikke. For meg betydde det virkelig lite hva vi spiste, jeg tenkte jo på alt mulig annet. Min nye mann, talene, nervøsiteten for min egen osv. For gjestene derimot skal jo maten være et av høydepunktene. (Talene er for eksempel sjeldent det! Desto viktigere med noe god mat!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemøy skrev:

Poenget er jo ikke at retten i seg selv er feil, men at det er sykt usannsynlig at et cateringsselskap klarer å levere det bra til tretti stykker. Elsker pasta carbonara når det er gjort skikkelig, men det tror jeg rett og slett blir nært umulig til så mange. Pasta kan ikke stå lenge uten å tape seg.

En annen ting: Pasta med saus er ikke akkurat den enkleste maten å spise i et bryllup. Det er litt uhøytidelig "gafle i seg" mat. Når jeg sitter i penkjole og skal spise pent og pyntelig hadde jeg definitivt foretrukket å spise noe som kan skjæres opp og spises på en litt enklere måte. Samme med pizza, elsker det, men i et selskap hvor man skal holde en viss stil føles det ikke så innmari kult å slafse i seg pizza med hånda. 

Enig.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til innvendingene ovenfor om at pasta carbonara levert med catering er dømt til å mislykkes, ville jeg som pyntet gjest vært redd for å søle på meg med sånn mat. Det er helt greit at det er uformelt, men kanskje velge noe annet enkelt? Så kan dere spise carbonara hver dag på bryllupsreisen ;).

Anonymkode: 6f274...741

Enig.

Anonymkode: 6f61a...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her:) takk for innspill..ser jo at det ikke er så populært med pasta i bryllup.

Tar det til etteretning å vurderer andre muligheter. Tenkt på svinebiff m fløtesaus, ris, salat og hvitløksbrød:)

Takk for svar

Anonymkode: c50b4...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på at det er en del i ingredienser i pasta carbonara en del ikke kan spise. Gluten i pasta, egg, folk med melkeallergi eller laktoseintoleranse kan ikke spise sausen og noen spiser ikke svinekjøtt. Kjedelig hvis enkelte av gjestene ikke spiser dette, så du må kanskje tilpasse en del av tallerkene til dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her:) 

Tenkt på svinebiff m fløtesaus, ris, salat og hvitløksbrød:)

 

Du kan virkelig ingenting om festmat du?!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

siden bruden åpenbart ikke er særlig glad i å servere festmat foreslår jeg pannekaker. Litt tricky med vinvalget, men hei, da sparer man jo de pengene! 

Anonymkode: de316...cf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Antoinette skrev:

Du kan virkelig ingenting om festmat du?!

Dust.

Anonymkode: 8231e...460

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her:) takk for innspill..ser jo at det ikke er så populært med pasta i bryllup.

Tar det til etteretning å vurderer andre muligheter. Tenkt på svinebiff m fløtesaus, ris, salat og hvitløksbrød:)

Takk for svar

Anonymkode: c50b4...78a

Ris og hvitløksbrød??

Anonymkode: cb1fc...08e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan råde TS inn på rett vei her så hun ikke dummer seg ut på sin egen bryllupsdag.

Nesten så jeg tror dette er tull.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...