Gå til innhold

Hvor langt på vei? App, lege og gynekolog sier forskjellig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 25 mars (ultralydbestemt). 

 

Ifølge gravid&baby appen er jeg da 12+6 

Fastlegen mener jeg er 13+1 med den termindatoen 

og gynekologen 12+4 😂 Jeg har ikke turt å spørre i frykt for å virke dum, men what? En graviditet er vel 40+2 i Norge så utregningen burde være lik? Noen med klok innsikt? 

Anonymkode: d3a14...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både 40+2 og 40+3 er vanlig i Norge. Så du får selv sjekke hvem som har "mest rett". Mange apper opererer med andre lengder, og på noen kan man stille det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+3 er det normale i Norge, WHOs tall det.

Du skal følge ultralydterminen. Det er den som blir sendt til nav

Anonymkode: 68a00...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle tar utgp i samme termin og får så forskjellige tall? Bruker alle forskjellig regning da? 

Anonymkode: d3a14...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin 25 mars (ultralydbestemt). 

 

Ifølge gravid&baby appen er jeg da 12+6 

Fastlegen mener jeg er 13+1 med den termindatoen 

og gynekologen 12+4 😂 Jeg har ikke turt å spørre i frykt for å virke dum, men what? En graviditet er vel 40+2 i Norge så utregningen burde være lik? Noen med klok innsikt? 

Anonymkode: d3a14...ac3

Du er vel 12+4 uker på vei. Jeg har termin 5.oktober og er derfor 37+2 😊 Det er bekreftet av lege, kvinneklinikk, utallige ultralyder og på app😅

Anonymkode: 5c91d...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin 25 mars (ultralydbestemt). 

 

Ifølge gravid&baby appen er jeg da 12+6 

Fastlegen mener jeg er 13+1 med den termindatoen 

og gynekologen 12+4 😂 Jeg har ikke turt å spørre i frykt for å virke dum, men what? En graviditet er vel 40+2 i Norge så utregningen burde være lik? Noen med klok innsikt? 

Anonymkode: d3a14...ac3

På gravid og baby-appen kan du forresten justere svangerskapets lengde i innstillingene, så sjekk at lengden er riktig 😊 

Anonymkode: 5c91d...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har sagt at de regner på forskjellige måter.. Men siden det aldri var mange dager forskjell, så sa jeg bare antall uker. Ble satt frem 5 dager på oul og teller fra ny dag. La dette inn i appen Babyverden for å klare å følge med. 

Men kan det ha noe med at månedene har forskjellig antall dager og fullgått "gravidmåned" er f.eks 4 uker og 2 dager? Det finnes en oversikt på dette... (40 uker er jo 10 måneder på kalenderen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 15. september 2016 at 9.15, Solsenga skrev:

Alle har sagt at de regner på forskjellige måter.. Men siden det aldri var mange dager forskjell, så sa jeg bare antall uker. Ble satt frem 5 dager på oul og teller fra ny dag. La dette inn i appen Babyverden for å klare å følge med. 

Men kan det ha noe med at månedene har forskjellig antall dager og fullgått "gravidmåned" er f.eks 4 uker og 2 dager? Det finnes en oversikt på dette... (40 uker er jo 10 måneder på kalenderen)

Takk skal du ha for svar ❤️Det kan være noe i det! Det rare er at både gynekolog og lege satt med sånne "hjul" de snurrer på for å finne ut hvor langt jeg er på vei og forholder seg til samme termindato, men ender opp med forskjellig anslag på hvor langt jeg er på vei. Som sagt spente det mellom 12+4 til 13+1 🤔 Jaja, får vel bare høre neste gang jeg skal til legen 🙃 Ts 

Anonymkode: d3a14...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den helt nøyaktige får du når du skal på hoved ul i uke 17-20. Da er den mest korrekt :-) i mellomtiden får du legge deg midt i mellom ;-)

Anonymkode: d9aad...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...