Gå til innhold

Hvorfor ble det slutt mellom samboeren din og deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble slutt fordi han er en gjennomegoistisk fyr som alltid vil prioritere røyke-venner og dop over alle som er glad i han. 

Anonymkode: 113c0...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 år. Han var utro med eksen i starten av forholdet, men jeg var bare 15 og naiv. Dessverre skurret mye gjennom forholdet og når jeg forlot han når jeg skulle flytte pga Høgskole. Han ønsket nemlig at jeg skulle bli i hjembyen. Jeg kunne jo jobbe på butikk eller noe, så slapp jeg flytte fra han. Jeg forlot han rett og slett fordi jeg kunne ikke være sammen med en som ikke ønsket at jeg skulle følge mine drømmer.

På høgskolen møtte jeg en ny. Var sammen i 1,5 år, men han ble gradvis aggressiv. Slo i vegger og knuste ting. Kom frem at han hadde PTSD, etter en barndom fylt med krig (Bosnia/Serbia). Verste forholdet jeg har vært i noen gang. Snakker om å bli tråkket på..

Tegnene var der lenge før i begge forholdene. Gikk lang tid før det ble slutt, men lykkelig over det. Jeg tror at innerst inne vet man hva som er riktig, men selv om det er riktig er det ikke alltid lett.

Anonymkode: 5bdc5...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt fordi han har vært emosjonelt utro i flere måneder med en kollega, i mens jeg har vært hjemme med våre barn, blant annet en nyfødt baby. Han mener dog at han ikke har gjort noe galt da han visstnok har hatt det så grusomt hjemme i veldig lang tid, og ikke ansett oss som kjærester. Så i hans hodet, var det dermed helt greit det han gjorde. 

Så her sitter jeg da, etter seks år, totalt nedbrutt etter å ha bli nedprioritert og blitt behandlet som en dørmatte i alt for lang tid. Han har levd livet som han har ønsket, jeg har vært hjemme med barn og hus og hjem. Men det er jo selvsagt min feil, og det er han det er synd i. 

Anonymkode: 51270...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i over 5 år. Vi ville forskjellige ting, og ble enige om å gå hvert til vårt.

Utrolig tungt der og da, men angrer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige samboer:
Fordi han var utro (etter at vi hadde vært sammen i 2,5 år, kjøpt bolig sammen, og satset alt sammen). Han meldet dama etterpå også.

Utroskapet stod øverst på lista, men det var også flere grunner: han ruste seg bak min rygg (jevnlig, med partydop) og løy mye, var aggressiv og humørsyk, klagde, og jeg følte at det aldri ble bra nok for han, og at han "så etter noe bedre". Enda jeg la all min kjærlighet i forholdet, prøvde så godt jeg kunne, og var veldig glad i han. Svært trist egentlig.

Etter å ha lest litt om emnet så tror jeg faktisk min eks hører under kategorien narsissist, evt psykopat. Han truet med å ta livet sitt da jeg gjorde det slutt, selv om han virket misfornøyd da vi faktisk var sammen. Han virket iskald ift. følelser, og fullstendig uten empati. Det ble et vanskelig brudd da han sa mye stygt og prøvde å gjøre ting vanskelig for meg, selv om det var han som hadde ødelagt forholdet. 

EDIT:
- Forhold før dette:
Varte i 7 år, det endte med at vi var kun venner og ikke hadde kjæreste-følelser igjen. Dessuten var han dårlig på å kommunisere, delte sjelden av sine tanker, så vi hadde lite å snakke om. Han er en kjekk, snill og stabil fyr. Etter å ha opplevd eksen over, lurer jeg nesten på om jeg forlot dette forholdet altfor lett....
Så jeg vil absolutt oppfordre andre til å tenke seg godt om! Men blir du manipulert eller sveket, GÅ med en gang! Velg en som er snill mot deg!

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom oss pga løgner. Alltid rundt dette med penger. F.els skulle bi kjøpe noe sammem som var veldig dyrt. Vi reiste et stykke for å hente og måtte ta ut penger når vi kom dit. Da ble han sjokkert over å ikke ha pengene inne. Så jeg tok ut hele beløpet og betalte alt selv. Dagene går og jeg finner en regning i bilen hans som er datert 5 dager før vi skulle hente og betale denne tingen. Så med andre ord så visste han at han ikke hadde pengene. En annen ting var noe han skulle selge som ham så var solgt. Han var fysisk utenfor huset den timen for å snakke med personen som overtok ved salg og kom inn igjen og sa at personen skulle overføre beløpet. De pengene skulle gå til å betale en han skyldte penger. Jeg gikk å trodde i en mnd at det var solgt og at gjeld var oppgjort. Men fant senere denne tingen gjemt. 

Det var sikkert 10 hendelser der jeg tok han i løgner og alt omhandlet penger. Så det ble slutt. Jeg dro og sa at vi kan prøve igjen den tid han viser at han vil rydde opp i fortiden og viser at han ikke lyver lengre. 

Vi ble sammen igjen og på 1.5år så har jeg ennå ikke tatt han i en eneste løgn. Fortid er også ryddet opp i. Jeg tror faktisk dette varer.

Anonymkode: 15731...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...