Gå til innhold

-


Gjest Hold the door

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er et ganske vanskelig prosjekt å sette i gang med og forvente mestring. Drømmene lever sitt eget liv.

Anonymkode: ba20c...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg man kan gjøre. Jeg har en del slike drømmer, og bruker de til en viss grad til "øvelser". For min del går det mest i at jeg tar styringen i en situasjon der jeg i virkeligheten ville trukket meg tilbake i, og jeg har øvet på å si nei. Jeg har alltid vært dårlig på å si nei, men det blir stadig bedre faktisk. Våkner alltid med en god følelse etter disse drømmene forøvrig, så dagen etter en slik drøm pleier å bli bra.

Anonymkode: a25bf...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, visningsnamn skrev:

Det var noe sånt jeg hadde i tankene.

Er det sånn at du nærmest kan velge når du vil ha en slik drøm, eller må du bare vente til de kommer og passe på å utnytte de når du kan? Har du øvd på dette, eller har du de ofte nok fra før at du ikke øver på å ha en slik drøm?

Har alltid hatt de med jevne mellomrom, men jeg kan ikke styre når de kommer. Kunne kanskje ha øvd litt på det, men har ikke følt noe behov for det foreløpig. Utnytter de når de først kommer, og føler at det gir meg nok trening egentlig. 

Anonymkode: a25bf...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg drev med lucid dreaming for noen år siden, og ble ganske god på å styre drømmer når jeg gikk inn for det.  Er noen år siden da. Får skikkelig lyst til å prøve igjen 😊

Anonymkode: f9ffd...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri slike drømmer før, leste om temaet, fant en måte å lære seg det, og etter det kan jeg bestemme litt selv når jeg får de, kan ofte komme av seg selv, men om jeg gjør "øvelsene" ekstra mye en dag får jeg det alltid på natten. Har slutter med øvelsene nå i det siste egentlig, er gøy med drømmer du kan styre selv, men føler liksom litt av natten forsvinner på den måten, har så morsomme og spennende drømmer ellers når jeg ikke styrer de, så savner disse når jeg styrer alt selv. :/ 

Første gang jeg klarte å få det til, ble jeg så opprømt i drømmen at jeg vekket meg selv. :fnise:

Forresten visningsmann, er det deg på bildet :sjenert: ?

Anonymkode: 4a205...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, visningsnamn skrev:

Ok, det er jo bra. Jeg har det så sjelden, og når jeg har det så blir jeg enten redd og prøver alt jeg kan å våkne (og da er det jo egentlig ikke en ordentlig lucid dream) eller så må jeg forte meg å gjøre det jeg vil fordi jeg vet at jeg ikke klarer å holde ut så lenge. Derfor må jeg øve meg.

Har du (nesten eller helt) full kontroll?

Nå har jeg ganske god kontroll ja, men det tok litt tid å få til. Jeg tror nok øvelse vil gjøre mester for din del også, bare ta tiden til hjelp. For min del ble det også slik at de kom hyppigere etter at jeg ble flinkere til å kontrollere dem, forhåpentligvis blir det slik for deg også!

Anonymkode: a25bf...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...