Gå til innhold

Hvordan håndterer jeg dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært med samme mann ganske lenge nå, og i begynnelsen var dette veldig fint og flott, han pratet godt med meg, og var veldig god og snill. Vet også at han pratet med andre ang meg, da i positiv forstand, men at han var nervøs for at det ikke skulle gå bra (han ville gjerne date meg)

Ting gikk veldig bra, og jeg ble etterhvert veldig forelsket. 

Jeg vet ikke hvorfor (jeg har mine teorier), men plutselig snudde alt sammen, og jeg ble veldig usikker. Så til slutt spurte jeg han, hvor han trodde dette tok veien. Etter mye frem og tilbake, kom det frem at han trodde ikke det ville bli noe med oss. Jeg ble selvfølgelig sint og lei meg, og gav uttrykk for dette til han (vi hadde denne diskusjonen på sms). Han vet også veldig godt at jeg tidligere har blitt såret, brukt og utnyttet, og at jeg er redd for å oppleve dette igjen. Han har også snakket med en felles venn av oss, hvor han sa at han ikke var ute etter å såre meg, fordi han likte meg veldig godt. 

Etter denne diskusjonen, ble det stille en periode. Og jeg tenkte at jaja, da var vel det over, av en eller annen grunn har han funnet ut at han ikke vil noe mer med meg. 

Så gikk det litt tid, så kom vi i prat igjen, og ting begynte selvfølgelig å ta seg opp igjen. Men jeg syns ting bare blir verre og verre, han er fryktelig opptatt av seg selv, å behandler meg nærmest som en gratis hore han kan gi faen i når det passer han. Og jeg vil ikke ha det slik. Hvis han er tilbake nå igjen, bare for å knulle litt på meg når det passer han, ser jeg ikke poenget. Og jeg syns det er respektløst. Og jeg forstår i alle fall ikke hans hensikt med å komme tilbake gang på gang til en han ikke liker en gang, og han kan gjerne dukke opp bare for å slå av en prat også, på tross av at han vet ingenting kommer til å skje/muligheten ligger ikke der. Også kan han være iskald igjen senere, å behandle meg som alt annet enn en venn. Og nå orker jeg ikke mer. Og jeg skjønner jo selv at han antageligvis har mistet all respekt for meg å sikker syns opplegget vi har nå med null forpliktelser er kjempefint.

Jeg vil gjerne ha svar fra han på hva han driver med, hva hensikten er, hvorfor han gir faen i at det sitter et annet menneske der med følelser og tanker, og gi en veldig klar beskjed at beklager, slik fungerer det ikke lengre, og at om det er hele hensikten din, og du ikke en gang er interessert i å se hvor dette kan føre, så er det slutt på det vi driver med, slutt på vennskapet (hvem vil vel ha venner som utnytter en), og slutt på kontakten. 

Men mitt spørsmål er.. Tjener det i det hele tatt noen hensikt? Vil jeg i det hele tatt få tatt tilbake respekten han har mistet? Vil det spille noe rolle om jeg gjør det, eller bare kutter kontakten? Det skal også sies at dette er en mann jeg ikke tror har så veldig god selvtillit at det gjør noe, da han er fryktelig opptatt av å skryte av seg selv hele tiden, blir sjalu om noen andre ser på/snakker til meg, osv osv. 

Og jeg skjønner ikke hvorfor han blir sjalu, eller hvorfor han plutselig kan bli så kald, bruke unaturlig lang tid på å svare meg osv osv, om han er så bombe sikker i sin sak på at meg liker han ikke. Hvis han ikke bryr seg ellef føler hverken hat/forelskelse/noenting for meg, burde det jo ikke vært så vrient for han å oppføre seg helt normalt ovenfor meg heller, tenker jeg. 

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen ting jeg glemte å nevne, er at han antageligvis sitter å tror at jeg ikke har andre valgmuligheter. Det er langt i fra sannheten. Men jeg valgte å prøve å bli bedre kjent med han, og pga at det virket som om han hadde lav selvtillit, samt at han ble tidvis sjalu, har ikke akkurat jeg gnidd dette opp i ansiktet hans. Selv snakker han stadig om alle de damene han angivelig har vært med, å fremstiller det som om han har mange valg selv, men allikevel ender han jo opp med å bli med meg hele tiden da, på tross av at han ikke liker meg sånn en gang, ifl han selv. 

Men det forandrer jo ingenting, og det er jo ikke da allikevel greit av han å behandle meg slik, bare fordi han sitter å tror at jeg tvinner tommeltotter til han dukker opp igjen, og ikke har noe annet valg. 

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du gidder å gi han mulighet til å såre deg gang på gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tillater jo at han gjør dette mot deg! "Behandler meg som en gratis hore når det passer han"? Hvorfor setter du ikke ned foten kvinne?? 

Anonymkode: 89679...ed7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har følelser for han enda, ellers hadde du ikke ville vært hans "gratis hore når det passer han" Dette er ikke noe bra for deg. Du burde bare holde han som en venn og gå videre, eller bare kutte tvert!! Date andre gutter, ikke tenk på hans selvtillit ol, er ikke ditt problem. Selvfølgelig, har du "behov" så kan du jo se på det som at dere utnytter hverandre, MEN det finnes andre som du sikkert kan ha som ff som er bedre for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg skjønner ikke hvorfor han blir sjalu, eller hvorfor han plutselig kan bli så kald, bruke unaturlig lang tid på å svare meg osv osv, om han er så bombe sikker i sin sak på at meg liker han ikke. Hvis han ikke bryr seg ellef føler hverken hat/forelskelse/noenting for meg, burde det jo ikke vært så vrient for han å oppføre seg helt normalt ovenfor meg heller, tenker jeg. 

Anonymkode: d640d...bf0

Hvorfor bruke tid på det du ikke forstår? Han behandler deg som dritt, og som en "gratis hore". Det vet du. Det du gjør nå er å tviholde på hver minste lille ting for å få en eller annen form for bekreftelse for at han bryr seg. Hadde han brydd seg og vært glad i deg hadde du ikke trengt å lage denne tråden. Han bruker deg når han vil og vil ikke at noen andre skal rote det til.

Anonymkode: 5affb...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han har sagt at han "ikke tror det blir dere", så kutter du ham ut. Så enkelt er det.

Det er også litt forvirrende hva deres situasjon er. Du skriver at du "har vært med samme mann lenge", men utifra beskrivelsen virker det ikke som dere har vært i et etablert forhold?

Høres ut som en klassisk sirkel noen jenter havner i, som de må vokse ut av. Involverer seg med en mann de er tiltrukket av, stiller ikke krav til et faktisk, ordentlig forhold, har sex, begynner å få en vond magefølelse av at han ikke føler det samme. Når ting ikke automatisk deretter blir et forhold men sexen fortsetter føler de seg "brukt". Selvfølelsen blir lavere, involverer seg med en ny mann der det blir det samme. Forteller man i tillegg denne nye mannen om å tidligere ha blitt "såret" og "brukt", lukter han at dette er en jente som kanskje ikke er veldig moden og som det blir mye drama med - som gjør et forhold enda mindre aktuelt. Så blir man gående og kave i et udefinert forhold der man kaster bort tiden på å lese signaler som ikke betyr noe, og prosjektere disse vonde følelsene over på ham. 

Du må ut av denne sirkelen. Kanskje være singel en stund. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det jeg vil, jeg vil ut av det her. Jeg orker ikke være med en som først virker genuint interessert i meg, både ovenfor meg og andre, for å så bare holde på slik han gjør nå. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min på en som føler han kan bruke meg slik det passer han. 

Men jeg ønsker allikevel ikke bare å 'forsvinne', jeg ønsker å gjenvinne litt respekt, å faktisk si til han at dette ikke er ok, og at det nå er over. Jeg er forøvrig nødt til å treffe på han fra tid til annen, det er ikke slik at jeg kan kutte han, så ser jeg han aldri igjen, jeg er nødt til å forholde meg til han på et visst nivå. 

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎09‎.‎2016 at 19.01, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det jeg vil, jeg vil ut av det her. Jeg orker ikke være med en som først virker genuint interessert i meg, både ovenfor meg og andre, for å så bare holde på slik han gjør nå. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min på en som føler han kan bruke meg slik det passer han. 

Men jeg ønsker allikevel ikke bare å 'forsvinne', jeg ønsker å gjenvinne litt respekt, å faktisk si til han at dette ikke er ok, og at det nå er over. Jeg er forøvrig nødt til å treffe på han fra tid til annen, det er ikke slik at jeg kan kutte han, så ser jeg han aldri igjen, jeg er nødt til å forholde meg til han på et visst nivå. 

Anonymkode: d640d...bf0

Du vet svaret. dump han-

Anonymkode: 7dd12...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, hvis man ikke finner noen man blir kjempeforelsket i, med gjensidig respekt, så ser jeg faen ikke hvorfor man skal gidde å vie et minutt på den andre personen.

Jeg hadde nok bare kuttet ut tvert. Tror ikke du får noe mer ut av han enn noen dumme svar du sikkert kunne klart deg uten. Hasta la vista dickhead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Prestekragen skrev:

Vet du hva, hvis man ikke finner noen man blir kjempeforelsket i, med gjensidig respekt, så ser jeg faen ikke hvorfor man skal gidde å vie et minutt på den andre personen.

Jeg hadde nok bare kuttet ut tvert. Tror ikke du får noe mer ut av han enn noen dumme svar du sikkert kunne klart deg uten. Hasta la vista dickhead

Hehe, ja, det er nok den harde og brutale sannheten! Men det er jo selvfølgelig bestandig enklere sagt enn gjort, og man vil vel bestandig i rn slik situasjon lure på hvorfor ting ble som de ble, og hva den andre personen egentlig tenkte med, med å gjøre slikt. 

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er såra, at det gjør vondt. Men han har ikke gjort noe galt, haner jo ærlig med deg og forteller deg om sitt ståsted. Du må bare finne stedet inni deg hvor du godtar det... Ikke bli sint, du vil vel ikke ha et forhold med noen som ikke er klar uansett. 

Anonymkode: db070...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎02‎.‎09‎.‎2016 at 2.08, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du er såra, at det gjør vondt. Men han har ikke gjort noe galt, haner jo ærlig med deg og forteller deg om sitt ståsted. Du må bare finne stedet inni deg hvor du godtar det... Ikke bli sint, du vil vel ikke ha et forhold med noen som ikke er klar uansett. 

Anonymkode: db070...62f

Vært ærlig?

Ved å ikke fortelle at han datet en dame ved siden av? Mens han datet ts?

Er det hva du kaller å være ærliig?

Anonymkode: 7dd12...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med samme mann ganske lenge nå, og i begynnelsen var dette veldig fint og flott, han pratet godt med meg, og var veldig god og snill. Vet også at han pratet med andre ang meg, da i positiv forstand, men at han var nervøs for at det ikke skulle gå bra (han ville gjerne date meg)

Ting gikk veldig bra, og jeg ble etterhvert veldig forelsket. 

Jeg vet ikke hvorfor (jeg har mine teorier), men plutselig snudde alt sammen, og jeg ble veldig usikker. Så til slutt spurte jeg han, hvor han trodde dette tok veien. Etter mye frem og tilbake, kom det frem at han trodde ikke det ville bli noe med oss. Jeg ble selvfølgelig sint og lei meg, og gav uttrykk for dette til han (vi hadde denne diskusjonen på sms). Han vet også veldig godt at jeg tidligere har blitt såret, brukt og utnyttet, og at jeg er redd for å oppleve dette igjen. Han har også snakket med en felles venn av oss, hvor han sa at han ikke var ute etter å såre meg, fordi han likte meg veldig godt. 

Etter denne diskusjonen, ble det stille en periode. Og jeg tenkte at jaja, da var vel det over, av en eller annen grunn har han funnet ut at han ikke vil noe mer med meg. 

Så gikk det litt tid, så kom vi i prat igjen, og ting begynte selvfølgelig å ta seg opp igjen. Men jeg syns ting bare blir verre og verre, han er fryktelig opptatt av seg selv, å behandler meg nærmest som en gratis hore han kan gi faen i når det passer han. Og jeg vil ikke ha det slik. Hvis han er tilbake nå igjen, bare for å knulle litt på meg når det passer han, ser jeg ikke poenget. Og jeg syns det er respektløst. Og jeg forstår i alle fall ikke hans hensikt med å komme tilbake gang på gang til en han ikke liker en gang, og han kan gjerne dukke opp bare for å slå av en prat også, på tross av at han vet ingenting kommer til å skje/muligheten ligger ikke der. Også kan han være iskald igjen senere, å behandle meg som alt annet enn en venn. Og nå orker jeg ikke mer. Og jeg skjønner jo selv at han antageligvis har mistet all respekt for meg å sikker syns opplegget vi har nå med null forpliktelser er kjempefint.

Jeg vil gjerne ha svar fra han på hva han driver med, hva hensikten er, hvorfor han gir faen i at det sitter et annet menneske der med følelser og tanker, og gi en veldig klar beskjed at beklager, slik fungerer det ikke lengre, og at om det er hele hensikten din, og du ikke en gang er interessert i å se hvor dette kan føre, så er det slutt på det vi driver med, slutt på vennskapet (hvem vil vel ha venner som utnytter en), og slutt på kontakten. 

Men mitt spørsmål er.. Tjener det i det hele tatt noen hensikt? Vil jeg i det hele tatt få tatt tilbake respekten han har mistet? Vil det spille noe rolle om jeg gjør det, eller bare kutter kontakten? Det skal også sies at dette er en mann jeg ikke tror har så veldig god selvtillit at det gjør noe, da han er fryktelig opptatt av å skryte av seg selv hele tiden, blir sjalu om noen andre ser på/snakker til meg, osv osv. 

Og jeg skjønner ikke hvorfor han blir sjalu, eller hvorfor han plutselig kan bli så kald, bruke unaturlig lang tid på å svare meg osv osv, om han er så bombe sikker i sin sak på at meg liker han ikke. Hvis han ikke bryr seg ellef føler hverken hat/forelskelse/noenting for meg, burde det jo ikke vært så vrient for han å oppføre seg helt normalt ovenfor meg heller, tenker jeg. 

Anonymkode: d640d...bf0

Høres litt ut som om dette er en selvoppfyllende profeti siden du har opplevd dette flere ganger tidligere, som om din underbevissthet søkte dette på en måte, fordi du len ge  var skeptisk og trodde ikke han ville være seriøs med deg.

Du sier også at han er usikker, men jeg pplever deg også som usikker.

Mitt råd til deg er : så lenge han ikke ser ut til å være seriøs med deg, DROPP han!

Og vær alene en periode, der du jobber med deg selv. Jobb med å akseptere hele deg, fullt og helt, lær deg til å bli glad i deg selv. For nå er du selvdestruktiv. Finn din egen verdi og aldri tillat noen å behandle deg dårlig igjen. Si til deg selv at du skal alltid være på lag med deg selv, du vil ikke være med noen som ikke ønsker å være med deg. En annen ting : ikke si så mye til andre at du har opplevd dette. Du kan si det til ei/flere gode nære venninner, evt en psykolog ( kanskje du trenger det ), men ikke brett ut om det til en evt kjæreste, fordi det kan noen ganger bli for mye for andre å høre om. Husk : kjærsten din skal ikke være psykologen din.

Høres ut som du trenger å jobbe med deg selv og at denne mannen ikke gjør deg godt! Høres forøvrig ut som han også trenger på jobbe med seg selv..,men det må han finne ut av selv.

Anonymkode: 59474...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres litt ut som om dette er en selvoppfyllende profeti siden du har opplevd dette flere ganger tidligere, som om din underbevissthet søkte dette på en måte, fordi du len ge  var skeptisk og trodde ikke han ville være seriøs med deg.

Du sier også at han er usikker, men jeg pplever deg også som usikker.

Mitt råd til deg er : så lenge han ikke ser ut til å være seriøs med deg, DROPP han!

Og vær alene en periode, der du jobber med deg selv. Jobb med å akseptere hele deg, fullt og helt, lær deg til å bli glad i deg selv. For nå er du selvdestruktiv. Finn din egen verdi og aldri tillat noen å behandle deg dårlig igjen. Si til deg selv at du skal alltid være på lag med deg selv, du vil ikke være med noen som ikke ønsker å være med deg. En annen ting : ikke si så mye til andre at du har opplevd dette. Du kan si det til ei/flere gode nære venninner, evt en psykolog ( kanskje du trenger det ), men ikke brett ut om det til en evt kjæreste, fordi det kan noen ganger bli for mye for andre å høre om. Husk : kjærsten din skal ikke være psykologen din.

Høres ut som du trenger å jobbe med deg selv og at denne mannen ikke gjør deg godt! Høres forøvrig ut som han også trenger på jobbe med seg selv..,men det må han finne ut av selv.

Anonymkode: 59474...b96

Takker for tips.

Jeg vil bare ha frem at jeg bruker ikke han som en venninne/psykolog, men jeg vet en felles venn av oss hadde sagt til han (i beste mening) at hun håpet han ikke gjorde det her bare for tull, fordi jeg har vært igjennom så mye vondt, å fortjener ikke å bli såret mer (hvorpå da han hadde svart at han ikke har ute etter å såre meg, fordi han likte meg veldig godt).

Og vi har kommet litt i prat om fortid, naturlig nok, hvor jeg da har vært ærlig med ting. 

Og ja, jeg vet veldig godt at jeg må jobbe med meg selv. Det er jo det jeg har innsett selv. Og det er det er både klar og innstilt på, å sette ned foten å si at dette faktisk ikke er greit. Og at om han skal være så minste del av livet mitt, får han oppføre seg, ellers får han bare gå, og da samtidig miste de godene han har i dag. Og jeg er forberedt på at han går (på tross av at jeg fremdeles syns det er veldig rart at han var så giret på å date meg ifl andre tidligere), men da hadde jeg i det minste følt at jeg sto litt opp for meg selv, og at om det ikke endrer noe, at jeg i det minste vinner tilbake til av den respekten han mistet for meg (for min egen del, vel og merke).

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du postet det her før? Rådet i den andre tråden var uansett at han ikke er verdt det og kun er ute etter sex. Han bruker deg for å bygge opp sin egen selvtillit. Kom deg langt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og til deg som mener jeg ikke har grunn til å reagere;

Er det helt okey da, å sende miksede signaler, for så avbryte det man driver med fordi den andre parten ble sint fordi den trodde det lå noe mer der, for å så vende tilbake, begynne å ligge med den personen igjen, å fortsette å sende miksede signaler? Han vet jo godt hvor jeg står, å hadde han hatt det minste respekt eller omtanke for meg, hadde han jo holdt seg unna meg for godt, ikke kommet tilbake igjen. 

Anonymkode: d640d...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa lenge siden rett ut at han ikke ville kjøre motorbåt med deg (gifte/samboer, etc), men han er tydeligvis interessert i kayak padling (sex, vennskap og kos), og du har kayak padlet med han som om du også liker kayak padling.

 

Problemet ditt kommer utifra at du kayak padler med en person som allerede har uttrykt at kayak padling er så langt som han vil gå, men forventer og mener at du fortjener å bli belønnet med å kjøre motorbåt.

Du fortjener ikke å bli belønnet med å kjøre motorbåt.

Han skylder deg ikke å kjøre motorbåt med deg.

Han har ikke lovet deg at dere skal kjøre motbåt.

Tvert imot, så har han vært omtenksom nok til å gi klart signal om hva du kan forvente.

 

Hvis han hadde sagt at han ville kjøre motorbåt men var egentlig bare interessert i kayak padling, så hadde han "brukt" deg. Dette er ikke tilfelle. Han har ikke brukt deg. Du har ingen grunn til å være sint på noen andre enn deg selv for å ha forventninger om en motorbåt du har forlengst blitt fortalt aldri kommer. Ta ansvar for dine egne informerte valg. Å offerliggjøre deg selv som "brukt" er patetisk og tåpelig i denne situasjonen. Voks opp.

 

Hvis jeg kunne vist han denne tråden så hadde jeg rådet han om at du er litt "psycho" og at han burde totalt kutte kontakt med deg for sitt eget beste.

Anonymkode: 02e81...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og til deg som mener jeg ikke har grunn til å reagere;

Er det helt okey da, å sende miksede signaler, for så avbryte det man driver med fordi den andre parten ble sint fordi den trodde det lå noe mer der, for å så vende tilbake, begynne å ligge med den personen igjen, å fortsette å sende miksede signaler? Han vet jo godt hvor jeg står, å hadde han hatt det minste respekt eller omtanke for meg, hadde han jo holdt seg unna meg for godt, ikke kommet tilbake igjen. 

Anonymkode: d640d...bf0

Kjære deg, er det miksende signaler å gå og komme som han vil? Det viser jo tydelig at han ikke bryr seg hvilken innvirkning det har på deg eller om din fortid med å bli såret. Du snakker veldig mye om å sette deg i respekt hos han, den eneste måten du kan gjøre det på er å faktisk avslutte. Akkurat nå har hverken han eller du respekt for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...