Gå til innhold

15 års forskjell - gjøre et fremstøt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forbindelse med et kurs jeg tar har jeg kommet i kontakt med ei gårdsjente på 22 år. Selv er jeg 37. Det er foreløpig ingen flørtende stemning eller den slags på gang, men har fått klarhet i at hun er singel. Synes selv jeg ser rimelig bra ut, men hva en 22-åring måtte tenke om det aner jeg ikke. Sjansen er jo stor for at hun vil se på meg som en gammel gris om jeg gjør noe slags fremstøt, men samtidig tenker jeg at det verste jeg får er et nei, og at jeg uansett ikke vil se henne igjen etter kurset, så noen vedvarende flauhet i ettertid slipper jeg heldigvis unna om det skulle slå feil. Er det verdt å gjøre noe, eller er det egentlig bare trist?

Anonymkode: f5c7b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fort bli veldig pinlig for begge to det der.

Anonymkode: b4c23...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spør noe sånt i KG er ikke noe sjakktrekk, hvis du søker tillatelse så må du spør diskusjon.no for et mer nøytral tilbakemelding.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Så lenge du gjør det på en anstendig måte og gir deg om hun viser at hun ikke er interessert så må det være greit å legge an på henne. 

Man kan jo ikke på forhånd vite om hun er interessert, da må det være lov å prøve seg. 

Endret av Summers
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Perspektiv skrev:

Å spør noe sånt i KG er ikke noe sjakktrekk, hvis du søker tillatelse så må du spør diskusjon.no for et mer nøytral tilbakemelding.

Spør på diskusjon.no for mer nøytral tilbakemelding? Du mener med andre ord svar fra menn.

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med et kurs jeg tar har jeg kommet i kontakt med ei gårdsjente på 22 år. Selv er jeg 37. Det er foreløpig ingen flørtende stemning eller den slags på gang, men har fått klarhet i at hun er singel. Synes selv jeg ser rimelig bra ut, men hva en 22-åring måtte tenke om det aner jeg ikke. Sjansen er jo stor for at hun vil se på meg som en gammel gris om jeg gjør noe slags fremstøt, men samtidig tenker jeg at det verste jeg får er et nei, og at jeg uansett ikke vil se henne igjen etter kurset, så noen vedvarende flauhet i ettertid slipper jeg heldigvis unna om det skulle slå feil. Er det verdt å gjøre noe, eller er det egentlig bare trist?

Anonymkode: f5c7b...904

Ja, du er jo gammel i forhold til henne, og selv om du synes du ser bra ut så ser du sikkert ut som alderen din. Som de fleste. Du nærmer deg trossalt 40 og til sammenligning nærmer hun seg 25, stor forskjell. Likevel synes jeg du skal ta sjansen, TS. Kanskje hun er interessert. Det vet du ikke før du prøver. For meg er du altfor gammel, men vet jo det finnes noen jenter der ute som ikke bryr seg om alder.

Anonymkode: 572b5...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Perspektiv skrev:

Å spør noe sånt i KG er ikke noe sjakktrekk, hvis du søker tillatelse så må du spør diskusjon.no for et mer nøytral tilbakemelding.

:ler:

Anonymkode: b4c23...b7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Perspektiv skrev:

Å spør noe sånt i KG er ikke noe sjakktrekk, hvis du søker tillatelse så må du spør diskusjon.no for et mer nøytral tilbakemelding.

Jeg er faktisk enig i dette. Slike tråder på KG blir fort ekle, og det kommer av brukermassen som svarer. Det er mye forhåndsdømming, og trådstarter blir alltid tillagt ekle karakteristikker, selv når hovedinnlegget er lagt frem på en nøytral og skikkelig måte. 

Anonymkode: 3383c...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes 15 år er for stor forskjell, men mange forhold består av to mennesker med stor aldersforskjell i enten den ene eller den andre retningen. Kjenner selv flere par som har vært gift i mange år. Ser også stadige tråder her inne der brukere forteller om at de er sammen med ektefeller/samboere som er eldre eller yngre.

Jeg synes det er fint med folk som ikke er så opptatt av andres mening, men som gjør det de selv synes er riktig når de møter et menneske de blir forelsket i. Det er du som skal være sammen med dette mennesket, ikke andre. Noen vil alltid være fordomsfulle, spesielt yngre mennesker med lite livserfaring. For mange av dem er alt som ikke er helt A4 dumt, teit og rart.

Jeg tenker at slike forhold er enklere når de det angår er over 30. Generelt er folk i tyveårene, i hvert fall de som nettopp har passert tyve, ganske umodne, men det finner du fort ut hvis du viser henne interesse. Ville tatt det ganske rolig, sjekket litt hvordan hun reagerer når du tar litt forsiktig initiativ. Så er det bare å legge det dødt hvis du merker at hun ikke er interessert.

 

Anonymkode: 4eac6...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke en veldig stor aldersforskjell. Hun er voksen og myndig. Modenhet har ikke alltid med alder å gjøre men med hvilken mennesketype du er. Kjenner damer i 20 årene som er veldig voksne. Og kjenner folk i 40 årene som er veldig umodne...Et par jeg kjenner er dama 24 og mannen 50 år. Hun er den mest modne av dem og de er gift. Kjenner også til noen par til med 30 års aldersforskjell og da kan du begynne å snakke om stor aldersforskjell...så 15 års aldersforskjell blir bare barnemat mot det.. Jeg synes du skal prøve å bli kjent med henne og ikke la fordommer mot alder hindre deg. Du har ingenting å tape på å prøve deg og for alt du vet kan hun like deg. Kjærligheten spør ikke etter alder.💜

Anonymkode: 7d7b4...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe å tilføye. I en alder av 24 ble jeg sjekket opp av en 37 år gammel mann, og relativt "aggresivt" også. Han tok kontakt med meg på sosiale medier etter at vi tilfeldig hadde møttes i jobbsammenheng, uten at jeg la opp til det. Dagen etter møtte han opp igjen, og det fortsatte med meldinger på sosiale medier. Jeg svarte, til hans forsvar, oppfordrende og synes jo det var veldig spennende.

Først antok jeg det var en networking-greie, ettersom han var så mye eldre og det ikke falt meg inn at han kanskje var interessert. Og det var veldig relevant i den arbeidssettingen vi møttes i, og dessuten en nyttig kontakt for meg å ha i fremtiden. Men jeg luktet lunten, og ble utrolig smigret. Jenter på min alder er ikke vandt til at en voksen, attraktiv mann sjekker en opp. Og på en så direkte, og ukomplisert måte, kontra guttene vi vanligvis må jobbe oss rundt. Det føltes bra, og vi datet for en periode.

Anonymkode: 6a516...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør på diskusjon.no for mer nøytral tilbakemelding? Du mener med andre ord svar fra menn.

Anonymkode: 572b5...299

He he... ja, veldig nøytralt! :)

Ja, du er for gammel for henne. Man er ikke nødvendigvis voksen selv om man er myndig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

37/2 + 7 = 25,5. Så i følge den tommelfingerreglen er du for gammel, men du kan jo spørre for det. Men gjør det på slutten av siste dagen, så det blir minst mulig pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uavhengig av alder synes jeg man skal flørte litt på forhånd, før man gjør direkte fremstøt, så vet man litt hvor landet ligger. 

Anonymkode: a48a5...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det, TS?

Anonymkode: 572b5...299

Jeg fikk egentlig ikke muligheten ettersom hun satt ved siden av moren sin begge de to siste dagene, og mot nok til å være frempå da har ikke engang jeg :wink:

Anonymkode: f5c7b...904

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammel nok til å være faren hennes jo.. that's like,so creepy. 

Anonymkode: 0331b...981

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er 13 år eldre enn mamma. Jeg ser ikke problemet med å prøve seg. 

Anonymkode: b5b7e...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.8.2016 at 14.33, Kontormus skrev:

He he... ja, veldig nøytralt! :)

Ja, du er for gammel for henne. Man er ikke nødvendigvis voksen selv om man er myndig.

Hvordan vet du at han er for gammel for henne? Det må vel være opp til henne å avgjøre. Det blir som om du sier at han er for tykk for henne eller for stygg for henne. 

De fleste ønsker en mindre avstand i alder, ja. Men det kan da ikke diktere de øvrige. 

Anonymkode: b5b7e...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat fylt 26 og har falt for en på noen å 40. Det kan bli pinlig, men det vet du jo ikke før du har prøvd.

Anonymkode: d25a1...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...