Gå til innhold

Dere som ikke tåler prevensjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere,  bruker kondom? Jeg har prøvd p piller, minipiller og p ring. Alt dette blør jeg mye av så har sluttet. Har ikke prøvd alle typer piller, men har lite tro på at andre merker funker. Det er så frustrerende!  

Anonymkode: 1791f...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Spiral er et supert alternativ.

Anonymkode: 7f235...bf5

Er livredd for å sette den inn. Må jo være vondt å sette den helt oppi livmora uten bedøvelse. 

Anonymkode: 1791f...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er livredd for å sette den inn. Må jo være vondt å sette den helt oppi livmora uten bedøvelse. 

Anonymkode: 1791f...bdb

Du kan ta Ibux på forhånd. Jeg har satt inn flere spiraler og anbefaler deg å gjøre det hos gynekolog. De gangene jeg har gjort det hos fastlege er de eneste gangene det har vært vondt å gjøre det.

Anonymkode: 7f235...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er livredd for å sette den inn. Må jo være vondt å sette den helt oppi livmora uten bedøvelse. 

Anonymkode: 1791f...bdb

Det er ikke noe problem.

Anonymkode: 8a77a...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker kondom. Syns det fungerer veldig greit egentlig. 

Anonymkode: e11af...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt, kondom er det eneste som fungerer her dessverre! 

Anonymkode: 341ca...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Prøvd det meste, men ender alltid opp med en eller annen plage, som mellomblødninger, vektøkning, hodepine og kraftige mensblødninger. Jeg kan bruke loette, men meg blir veldig lett gravid selv på pillen, så det er jo et problem. Kondom kan jeg også bruke, hvis det ikke er lateks og uten glidemiddel, for det får jeg et ganske kraftig og hissig utslett av som klør verre enn noe annet jeg har kjent...

Anonymkode: cbf85...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å prøve pessar, noen som har prøvd det? Er det veldig stress?

Anonymkode: e2075...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er livredd for å sette den inn. Må jo være vondt å sette den helt oppi livmora uten bedøvelse. 

Anonymkode: 1791f...bdb

ikke verre enn et sprøytestikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kobberspiral, men blør mye og har veldig kraftige menssmerter. Går på reseptbelagte smertestillende og piller for å blø mindre for å klare å fungere under mensen.. Men jeg tåler virkelig ikke noe med hormoner i, så det er det beste alternativet for meg.. Og jeg er svært fornøyd med spiralen! Gjorde vondt å sette den inn selvom jeg tok ibux i forkant, og hadde vondt i ca et døgn uansett hvor mye smertestillende jeg tok.. Men det går over, så er det fem år til neste gang!

Anonymkode: bbbcb...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr 1 nå. Har planlagt en nr 2 etter det engang. Så skal mannen sterillisere seg. (Han som ville, da han har 3 barn fra før av). Han som kom inn på temaet. Vi tok opp temaet da vi møttes om han ville ha flere barn. Da sa han ja, om dama hans ville/ikke hadde fra før av. Men da skulle han ha max 2, så er det å kappe strengen. 

 

Jeg har slitt og prøvd alle mulige ppiller oppigjennom tidene. Så for min del så er jeg glad for at han vil gjøre set så jeg slipper prevansjonsdritten👍🏼😊

Anonymkode: 46b13...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt kondom. Er supersensitiv, så tåler ikke p-piller og har ikke prøvd noe annet. Må også kjøpe kondomene på apotek, da jeg ikke tåler de som de selger på dagligvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...