Gå til innhold

Føler ikke symptomene mine blir tatt seriøst av fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Bossa Nova skrev:

Prøv melkesyrebakterier som en her nevnte, https://www.apotek1.no/produkter/nycopro-ferie-kapsler-40stk-832460p

Ellers har det hjulpet meg litt med sterke antioksidanter, fra helsekost. 

Har brukt melkesyrebakterier over en periode (8 mnd) uten hverken bedring eller forverring. Kan prøve antioksidanter :)

TS

Anonymkode: 105bc...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt melkesyrebakterier over en periode (8 mnd) uten hverken bedring eller forverring. Kan prøve antioksidanter :)

TS

Anonymkode: 105bc...d1d

Jeg prøvde disse http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-1413 (Astaxin) og de virket på meg etter 3 uker. Ble bedre i magen da.

Stakkars deg, når melkesyrebakterier ikke fungerer engang er det ille. Håper du finner noe som virker.

Endret av Bossa Nova
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Bossa Nova skrev:

Jeg prøvde disse http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-1413 (Astaxin) og de virket på meg etter 3 uker. Bel bedre i magen da.

Stakkars deg, når melkesyrebakterier ikke fungerer engang er det ille. Håper du finner noe som virker.

Er veldig usikker på om problemet sitter i magen eller tarmen, og hva det egentlig er. Høres jo ut som IBS, men det er vel bokstavelig talt en ganske diffus "sykdom" uten noen slags god dokumentert behandling. Syntes det er veldig slitsomt å leve som dette. Er 22.

TS

Anonymkode: 105bc...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 30, 2016 at 18.21, AnonymBruker skrev:

Etter jeg har spist får jeg ofte akutt løs mage og må løpe på toalettet. Dette kan vedvare i flere timer etter måltidet (altså flere runder med å gå på toalettet). Noen ganger er den også veldig løs, men klarer å "holde igjen", men er da ekstremt uvel frem til jeg får gått på toalettet. Får ofte også intense magekramper etter et måltid som kan vare i alt fra noen minutter til noen timer. Tidvis også store smerter i eggstokk-regionen.

Har i tillegg store problemer med energinivåer. I perioder har jeg et relativt normalt energinivå (i det lavre sjiktet), andre perioder er det ekstremt lavt og jeg sliter med å fungere i hverdagen.

Foreløbig har jeg vært og fått utført en kolonoskopi, hvor ingenting var galt med tarmen. Det er jo positivt. Har prøvd og eliminere matgrupper for å se hva jeg reagerer på. Noe kan virke en periode, også oppstår problemet igjen uten at jeg har gjeninnført matvaren.

Også tatt blodprøver for å sjekke om det med energien, men alt er visst normalt (i følge de), men det hjelper ikke for min del når symptomene vedvarer.

Jeg er tidlig i 20-årene og fungerer normalt med tanke på at jeg klarer å ha et sosialt liv, dra ut, studere osv, men samtidig så er dette et veldig sentralt problem i livet mitt som aldri avtar.

TS

Anonymkode: 105bc...d1d

Jeg har selv en god del samme, men et hos meg er det hele tiden. 

Jeg måtte bytte fastlege for å få hjelp. Min nye lege har hjulpet meg masse! Men det er begrenset hva han kunne. Har vært til hver eneste spessialist. Og finner ikke ut hva som er galt. Har fått beskjed om at dette må jeg leve med.. 

Vil anbefal deg å bytte lege! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tidlig i 20-årene og kvinne. Da anser de fleste leger deg som i utgangspunktet frisk, men med høy risiko for litt ustabil psyke/følelsesliv, dvs. bekymrer deg lett for uvante ting med kroppen og det meste er uvant når man er yngre. Dermed må du hyle ganske høyt hvis noe er galt, for å bli tatt på alvor.

Jeg vet om ei som hadde alvorlig tarmsykdom UC (ulcerative colitis), de hadde enda ikke oppdaget det etter at hun hadde blitt operert og fått utlagt tarm pga. Tarm-Endometriose. Da hadde de vært skikkelig langt inne og sett. Først da plagene enda vedvarte, fant de ut av det, etter mye lidelse, undersøkelser og sykehusopphold. Sier litt om hvor vanskelig det er å finne ut av hva som er galt og hvor alvorlige konsekvensene kan bli. 

Anonymkode: 15a3f...219

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 30, 2016 at 15.10, AnonymBruker skrev:

Du får da i hvert fall en henvisning. Jeg klør meg til blods, men fikk eplekjekt beskjed på SMS at blodprøvene var fine - ha en fin dag! Så da er det bare fortsette å klø, tydeligvis.

Jeg fungerer også greit, men syns det er slitsomt. Skulle ønske han bare kunne si: "Prøvene var fine, men det er jo tydelig at noe er galt, så jeg henviser deg videre til en hudspesialist." Men nei. Nå må jeg atter en gang bestille time og gå gjennom det samme en gang til...

Dritt..

Anonymkode: caeb4...33c

Hei. Du må be om at det blir tatt en biopsi der du klør. Google Lichen Ruber Planus, den sykdommen har jeg hatt og jeg klør de meg til blods mens legen ikke skjønte noe av hva det var. Jeg ble avvist med ett års ventetid hos spesialist fordi h*n "antok" at kløen skyldes skabb (det sto det faktisk I svarbrevet ja)....ble tipset om en hudlege uten offentlig tilskudd  og han fant diagnosen ganske raskt noe biopsien bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, kalini skrev:

vet ikke om du har gjort det, men jeg gikk som deg i ti år. Trodde det var cøliaki, men blodprøver ga ikke utslag. kom tilslutt til en gastrolog som fortalte at cøliaki i noen tilfeller ikke vises på blodprøver, man må ta biopsi i tarmen for å utelukke det. Tok biopsi, hadde cøliaki.. glitenfri mat nå, aldri løs mage, aldri tom for energi, helt fin hud.

Jeg og hadde samme symptomer og alt min kropp begynte å fungere igjen når jeg slutta med gluten (og sukker). Hadde ikke utslag på cøliakiblodprlve men riktignok andre dårlige blodprøver. 

Anonymkode: 4af93...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og hadde samme symptomer og alt min kropp begynte å fungere igjen når jeg slutta med gluten (og sukker). Hadde ikke utslag på cøliakiblodprlve men riktignok andre dårlige blodprøver. 

Anonymkode: 4af93...ca7

hvilke prøver var dårlige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig usikker på om problemet sitter i magen eller tarmen, og hva det egentlig er. Høres jo ut som IBS, men det er vel bokstavelig talt en ganske diffus "sykdom" uten noen slags god dokumentert behandling. Syntes det er veldig slitsomt å leve som dette. Er 22.

TS

Anonymkode: 105bc...d1d

Har det selv (IBS) , og legen anbefalte meg husk fra helsekosten. Det er en type frø du blander ut med drikke. Jeg personlig er kjempe skeptisk til slikt, men etter to/tre dager var jeg mye bedre. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kalini skrev:

hvilke prøver var dårlige da?

Blodplater og forsvarsceller blant annet. Gikk vel på immunsystemet i tarmen eller noe tror jeg

Anonymkode: 4af93...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...