Gå til innhold

Rengjøring av formpressede puter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann har formpressede puter, og på lappen står det at de hverken kan vaskes, renses eller noe som helst. Står bare at man kan tørke over med en fuktig klut. Men mannen min svetter en del om natta og den begynner å bli gul og nasty... Er det bare å kjøpe ny? Noen som kanskje har vasket en i maskin og den har overlevd?

Anonymkode: 94e87...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det snakk om Tempur puter? De kan ikke vaskes, men støvsuges og trekket vaskes med jevne mellomrom. Da holder de seg fine lenge. Ellers er hodeputer forbruk. 

Der finnes en undersøkelse fra et universitet i england av folks hodeputer. Mange av hodeputene er direkte helseskadelige å sove på. 

Anonymkode: 5d8be...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det snakk om Tempur puter? De kan ikke vaskes, men støvsuges og trekket vaskes med jevne mellomrom. Da holder de seg fine lenge. Ellers er hodeputer forbruk. 

Der finnes en undersøkelse fra et universitet i england av folks hodeputer. Mange av hodeputene er direkte helseskadelige å sove på. 

Anonymkode: 5d8be...c95

Aner ikke om det er tempur, kjøpt på ikea:P Støvsuging og vasking av trekk gjør vi jo selvsagt men den har gulnet likevel. Hvor lang levetid har egentlig puter?

Anonymkode: 94e87...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke om det er tempur, kjøpt på ikea:P Støvsuging og vasking av trekk gjør vi jo selvsagt men den har gulnet likevel. Hvor lang levetid har egentlig puter?

Anonymkode: 94e87...61a

http://www.adressa.no/nyheter/helse/article581921.ece

Der kan du lese litt om hva hodeputer kan inneholde. Du finner gjerne og hele forskningsrapporten om du googler litt. 

Anonymkode: 78762...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...