Gå til innhold

"Knekke opp" nakken, nå vondt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg stod på en ellipsemaskin på treningssenteret da jeg kjente at jeg måtte knekke opp nakken og bevegde nakken fort fra side til side slik at det kom knekkelyder. Har gjort  det så lenge jeg kan huske. Men denne gangen kjente jeg et smell i hodet og fikk vondt med en gang fra nakken og opp i hodet. Kjentes ut som jeg måtte kaste opp, men klarte å forhindre det. Jeg klarer ikke å bevege på hodet noe særlig nå og kjenner en ekstrem smerte i nakken dersom jeg vrir litt på hodet. Noen tips til hva det kan være? Går ikke til legen unødvendig. 

Anonymkode: 4b271...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sikkert en låsning av noe slag. Jeg ville ringt nærmeste naprapat og hørt om de hadde ledig time ila dagen - det hjelper for meg de gangene jeg låser nakken i alle fall. God bedring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en låsning. Det er en grunn til at man fraråder å "knekke" nakken om man ikke er utdannet innen kiropraktikk/naprapat/manuellterapuet ol. Gå til en av disse og få løst opp låsningen. 

Anonymkode: 12e2e...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, det hørtes veldig ut som en låsning. Kom deg til naprapat, så blir du helt fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naprapat? Ja, ta en alternativbehandler ta seg av en nakke som fører til "ekstrem smerte" hvor man ikke vet hva som er feil.

Anonymkode: 61f6b...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg ville jeg ikke gått til noe annet enn en lege eller kiropraktor, evt en manuellterapeut.  Som har henvisningsrett både til fysioterapeut og evt mr. Natrapater og osteopater er ikke beskyttede titler i Norge, og noe så utsatt som nakken ville jeg aldri latt komme i hendene på kvakksalvere uten norsk autorisasjon.

Anonymkode: 5121e...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg ville jeg ikke gått til noe annet enn en lege eller kiropraktor, evt en manuellterapeut.  Som har henvisningsrett både til fysioterapeut og evt mr. Natrapater og osteopater er ikke beskyttede titler i Norge, og noe så utsatt som nakken ville jeg aldri latt komme i hendene på kvakksalvere uten norsk autorisasjon.

Anonymkode: 5121e...25a

Osteopati og kiropraktikk kommer fra felles opphav. Hovedforskjellen er at kiropraktorer "knekker" mere. Det er tilfeldig at det er kiropraktor som er en beskyttet tittel i Norge.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1116959/

Anonymkode: b8a16...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...