Gå til innhold

Pri på gave til min søster, var ikke bedt i bryllup da det var hemmelig...


Fru Håpløs

Anbefalte innlegg

Hei

Hva tenker dere er normalt å gi? Vi skal i kakefest på lørdag som en slags feiring, men ikke noe mer enn det. Skal feires utendørs i garasjen...

Tenker kanskje 1000kr, eller er jeg helt på jordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis min egen søster hadde unlatt å bedt meg i bryllupet sitt, så kan det være jeg hadde vært trassete og ikke gitt de noe.

Nå ga vi 3000 + en liten gave når de giftet seg for er par uker siden, men for ordens skyld så var vi i bryllupet også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel alt ann på egen økonomi tenker jeg, dessuten kan en perfekt gave kun velges fra hjertet og kjennskap til mottageren av gaven, ikke prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så ønsker de seg brostein og varmepumpe.... Ikke småtteri altså... Penger er derfor greit. Men Har hittill gitt 500 alene i venners bryllup hvor jeg var invitert.

Økonomien er heller ikke helt på topp akkurat nå, kjøpt nytt hus og sliter med å selge det forrige.... Men kan kanskje legge til å invitere de på en middag ute senere slik at vi får spredt kostnaden litt. Siden vi ikke fikk bryllupsmiddag... Eller er det dumt?

ts

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk forresten også blomster og konfekt så fort vi fant det ut (samme dag), rakk ikke å ordne noe mer personlig i farten og vi viste ikke hav de ønsket seg...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Håpløs skrev:

Til info så ønsker de seg brostein og varmepumpe.... Ikke småtteri altså... Penger er derfor greit. Men Har hittill gitt 500 alene i venners bryllup hvor jeg var invitert.

Økonomien er heller ikke helt på topp akkurat nå, kjøpt nytt hus og sliter med å selge det forrige.... Men kan kanskje legge til å invitere de på en middag ute senere slik at vi får spredt kostnaden litt. Siden vi ikke fikk bryllupsmiddag... Eller er det dumt?

ts

Oi

Det er litt store ønsker ja.

Vi hadde ett kjapt bryllup uten noe dikkedarer men på innbydelsene til etterpå festene presiserte vi at eneste gaven vi ønsket var at de kom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brostein og varmepumpe er jo ikke gaveønske - det er spareønske! (Altså det de vil kjøpe seg dersom de får penger i gave.) Tipper de blir kjempeglade for å få et kort med litt penger i og bilde av ei varmepumpe / brostein. Evt en brostein pakka inn med penger i esken. Gi det du føler du har råd til - synes du 1000 kr blir hardt for lommeboka, gå for et mindre beløp. 500 kr høres nok ut i massevis i mine ører - søstern din kjenner jo situasjonen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Oi

Det er litt store ønsker ja.

Vi hadde ett kjapt bryllup uten noe dikkedarer men på innbydelsene til etterpå festene presiserte vi at eneste gaven vi ønsket var at de kom

Ja jeg vet... Men de forventet heller ingenting som hun sa. de hadde jo ikke kostet mye på bryllupet siden de ønsket å prioritere dette...

Men føler at som familie må vi jo gi noe likevel, selv om jeg hadde gitt mer i et bryllup..

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fru Håpløs skrev:

Hei

Hva tenker dere er normalt å gi? Vi skal i kakefest på lørdag som en slags feiring, men ikke noe mer enn det. Skal feires utendørs i garasjen...

Tenker kanskje 1000kr, eller er jeg helt på jordet??

Det som er litt vanskelig å gi råd i slike situasjoner er at du forteller ikke noe rundt.. Var det mange som ble bedt på det opprinnelige bryllupet? Hvor mange hadde de til middag der? Hvorfor ble ikke dere bedt, har dere et dårlig forhold? Alt dette er info jeg ihvertfall trenger for å gi et nogenlunde "korrekt" svar på hvordan jeg hadde gjort det.

Anonymkode: 094a6...54d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt vanskelig å gi råd i slike situasjoner er at du forteller ikke noe rundt.. Var det mange som ble bedt på det opprinnelige bryllupet? Hvor mange hadde de til middag der? Hvorfor ble ikke dere bedt, har dere et dårlig forhold? Alt dette er info jeg ihvertfall trenger for å gi et nogenlunde "korrekt" svar på hvordan jeg hadde gjort det.

Anonymkode: 094a6...54d

De giftet seg i all hemmelighet. Tilstede var barna, min søsters venninne, og hennes manns bror (eneste som er alene).

Etter de giftet seg så ringte de min mor og inviterte våre foreldre på middag hjem til seg selv, mens vi selv endret planer da min mor skulle hatt mine barn på overnatting den dagen. De inviterte også forlovere og hennes manns far (mor er gått bort). Barna deres var også på middag selvfølgelig :-)

Etter middag hentet jeg barna deres hjem til oss sli at de fikk bryllupsnatten alene.

Vi har til vanlig et passe nært forhold vil jeg si, føltes litt surt at det var uten oss, men likevel så er vi glad på deres vegne. (Gikk fort over den følelsen altså :-)  )

 

ts

Endret av Fru Håpløs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt rart hvis du er den eneste søsteren at du ikke fikk komme på middag, men sånn ellers så høres det jo ut som dere har et greit og godt forhold. Da synes jeg kanskje 1000 er litt lite siden det var bryllup, men hvis det er det du får til så er det jo også mer enn bra nok. Vi ga gaver for 2500 til mitt søsken da de giftet seg tidligere i år, men det var da "ordentlig" bryllup. Men jeg hadde ikke blikket meg helt så som sagt 1000 er bra 👍

Anonymkode: 094a6...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, litt rart hvis du er den eneste søsteren at du ikke fikk komme på middag, men sånn ellers så høres det jo ut som dere har et greit og godt forhold. Da synes jeg kanskje 1000 er litt lite siden det var bryllup, men hvis det er det du får til så er det jo også mer enn bra nok. Vi ga gaver for 2500 til mitt søsken da de giftet seg tidligere i år, men det var da "ordentlig" bryllup. Men jeg hadde ikke blikket meg helt så som sagt 1000 er bra 👍

Anonymkode: 094a6...54d

Vår bror ble ikke invitert, og hennes manns øvrige søsken (4stk) ble ikke invitert heller...

Alle er invitert på kakefest nå da:-)

Hadde nok gitt 2500kr i bryllup med middag og full pakke..

De har også fått blomster og konfekt fra før (ca 300kr)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bror gifta seg uten noe fest. Jeg har ikke kjøpt noe gave eller gitt noe penger, men de har heller ikke hatt noe slags fest. kakefest er jo noe da. 

Anonymkode: 5d57d...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til nær familie hadde jeg gitt det samme uansett hvordan de valgte å organisere bryllupet sitt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ananas. skrev:

Til nær familie hadde jeg gitt det samme uansett hvordan de valgte å organisere bryllupet sitt. 

Helt enig med denne. Og i min vennegjeng ligger vi på samme gavenivå uansett hvordan bryllupet feires (hemmelig vielse med kurvfest etterpå eller storslagent med treretter og fri bar). Gaven gis ut fra forholdet til brudeparet, ikke hva jeg/vi "fikk ut av" feiringen. Og en blomst den dagen jeg fikk vite det hadde ikke inngått i regnestykket for prisen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster gifta seg i hemmelighet. Inviterte til dåp og så var det bryllup i tillegg. De bor i utlandet. Var ikke invitert så ga ingenting. Mange familiemedlemmer som synes det var sårt siden de ikke dro utenlands for en dåp, men ville dratt for et bryllup. Brudeparret synes det var helt topp.... 

Hadde ikke gitt mer enn jeg ville gitt i bursdagsgave gange 2, eventuelt litt mer enn jeg ville gitt i felles julegave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Fru Håpløs skrev:

De giftet seg i all hemmelighet. Tilstede var barna, min søsters venninne, og hennes manns bror (eneste som er alene).

Etter de giftet seg så ringte de min mor og inviterte våre foreldre på middag hjem til seg selv, mens vi selv endret planer da min mor skulle hatt mine barn på overnatting den dagen. De inviterte også forlovere og hennes manns far (mor er gått bort). Barna deres var også på middag selvfølgelig :-)

Etter middag hentet jeg barna deres hjem til oss sli at de fikk bryllupsnatten alene.

Vi har til vanlig et passe nært forhold vil jeg si, føltes litt surt at det var uten oss, men likevel så er vi glad på deres vegne. (Gikk fort over den følelsen altså :-)  )

 

ts

Så de hadde bryllup med barn og forlovere, men ingen andre?

 

Da ville jeg gitt det jeg hadde gitt om jeg også ble invitert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bokdamen skrev:

Helt enig med denne. Og i min vennegjeng ligger vi på samme gavenivå uansett hvordan bryllupet feires (hemmelig vielse med kurvfest etterpå eller storslagent med treretter og fri bar). Gaven gis ut fra forholdet til brudeparet, ikke hva jeg/vi "fikk ut av" feiringen. Og en blomst den dagen jeg fikk vite det hadde ikke inngått i regnestykket for prisen.

Vi gir gave utifra hvor nært forhold man har til brudeparet, og hvis man ikke er nær nok til å bli invitert så hjelper det ikke å kjøpe seg til nærhet med en dyr gave.

Endret av LittleBabyBlue
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, LittleBabyBlue skrev:

Vi gir gave utifra hvor nært forhold man har til brudeparret, og hvis man ikke er nær nok til å bli invitert så hjelper det ikke å kjøpe seg til nærhet med en dyr gave.

*paret

Anonymkode: 988f5...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Vi gir gave utifra hvor nært forhold man har til brudeparret, og hvis man ikke er nær nok til å bli invitert så hjelper det ikke å kjøpe seg til nærhet med en dyr gave.

Jeg har nære venner som ikke er komfortable med oppmerksomhet eller har svært vanskelige familieforhold og dermed har hatt bittesmå bryllup (uten meg). Har ikke følt at vi har vært mindre nære fordi om, men gledet meg på dere vegne (både over ekteskapet og at de fikk feire på en måte som passet dem). Gaven har vært akkurat like fin. 

Men folk er forskjellig, og vi gjør ting på ulike måter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...