Gå til innhold

Mannen ville ikke levere i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er vel mer en utblåsning enn ønske om råd.

Jeg er gravid og sliter med søvnen. Sykemeldt pga blødninger og skal ta det med ro. Syns det er fint om mannen kan levere minsten i bhg slik jeg får sovet litt lengre, får ikke alltid til å sove senere om jeg står opp og er for aktiv. Skal være alene med minsten i hele dag. Mannen min mente han ikke kunne levere i dag fordi han måtte få tatt med noen søppelsekker som han skulle kaste på jobben sin. Han var oppgitt over at disse ikke blir levert når jeg overtalte han til å levere i bhg.

Jeg satt oppe kjempelenge i går for å hjelpe mannen med å søke ny jobb, la meg derfor etter kl.00.00, også klarer han å gi meg (jeg er dum nok til å få) dårlig samvittighet fordi han må levere i bhg! De søppelsekkene har riktignok stått en stund, men ikke noe som haster. Forklarte at han kan kaste dem en anner dag når jeg ikke har lagt meg sent og ikke skal ha minsten alene. Han svarte at det hadde han ikke tenkt på, men er til syvende og sist jeg som må spør en gang til: kan du levere i bhg? Skulle ønske han kunne tilby seg det uten at jeg må mase! 

 

 

Anonymkode: 1d0e2...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg syns at han burde gjøre det uten at du må mase.

Anonymkode: 71f7b...e8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må dere gjøre en fast avtale. Så lenge du er sykemeldt og trenger hvile, leverer han i barnehagen så langt det er mulig (kanskje du heller kan hente?). Er det dager det ikke er mulig, avtaler dere dette på forhånd. Ikke helt det samme, men her har vi avtale om at jeg leverer og mannen henter (han er ufør), med mindre han gir meg beskjed på forhånd at han er dårlig eller av en eller annen grunn ikke kan. Det er så mye bedre med klare avtaler enn uklare forhåpninger og avtaler som det krangles om samme dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel mer en utblåsning enn ønske om råd.

Jeg er gravid og sliter med søvnen. Sykemeldt pga blødninger og skal ta det med ro. Syns det er fint om mannen kan levere minsten i bhg slik jeg får sovet litt lengre, får ikke alltid til å sove senere om jeg står opp og er for aktiv. Skal være alene med minsten i hele dag. Mannen min mente han ikke kunne levere i dag fordi han måtte få tatt med noen søppelsekker som han skulle kaste på jobben sin. Han var oppgitt over at disse ikke blir levert når jeg overtalte han til å levere i bhg.

Jeg satt oppe kjempelenge i går for å hjelpe mannen med å søke ny jobb, la meg derfor etter kl.00.00, også klarer han å gi meg (jeg er dum nok til å få) dårlig samvittighet fordi han må levere i bhg! De søppelsekkene har riktignok stått en stund, men ikke noe som haster. Forklarte at han kan kaste dem en anner dag når jeg ikke har lagt meg sent og ikke skal ha minsten alene. Han svarte at det hadde han ikke tenkt på, men er til syvende og sist jeg som må spør en gang til: kan du levere i bhg? Skulle ønske han kunne tilby seg det uten at jeg må mase! 

 

 

Anonymkode: 1d0e2...a44

Hvis du er hjemme, så trenger ikke barnet å leveres så tidlig heller, så lenge du leverer det innen kjernetiden.

La barnet spise frokost hjemme, så slipper dere å stresse om morgenen. 

Kanskje dere kan ha en plan, om at f.eks. han leverer mandag - onsdag - fredag og du leverer tirsdag og torsdag. 

Og de dagene du leverer så kan barnet komme litt senere... kanskje det til og med kan få fri (bare ringe barnehagen å si fra).

Det pleide jeg å gjøre. Jeg har en mann som har litt variabel arbeidstid og av og til måtte han på jobb før barnehagen åpnet.

Så om jeg ikke orket å stå opp så grytidlig, så kom vi heller litt senere (men i kjernetiden - husker ikke når det er, ca 10 tro?), og av og til tok vi oss en kosedag hjemme - ringte og sa fra :)

 

Anonymkode: b4c51...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er hjemme, så trenger ikke barnet å leveres så tidlig heller, så lenge du leverer det innen kjernetiden.

La barnet spise frokost hjemme, så slipper dere å stresse om morgenen. 

Kanskje dere kan ha en plan, om at f.eks. han leverer mandag - onsdag - fredag og du leverer tirsdag og torsdag. 

Og de dagene du leverer så kan barnet komme litt senere... kanskje det til og med kan få fri (bare ringe barnehagen å si fra).

Det pleide jeg å gjøre. Jeg har en mann som har litt variabel arbeidstid og av og til måtte han på jobb før barnehagen åpnet.

Så om jeg ikke orket å stå opp så grytidlig, så kom vi heller litt senere (men i kjernetiden - husker ikke når det er, ca 10 tro?), og av og til tok vi oss en kosedag hjemme - ringte og sa fra :)

 

Anonymkode: b4c51...3dd

Er du morsom? 

 

Har du prøvd å slappe av med et barn i barnehagealder hjemme. Her er det en gravid dame som er sykemeldt med blødninger og trenger å ta det med ro. 

Min mening er at mannen hennes får ta seg kraftig sammen og levere i barnehagen.  Boss som allerede har stått en stund, tåler fint å stå litt til. 

Anonymkode: b592f...7cb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? 

 

Har du prøvd å slappe av med et barn i barnehagealder hjemme. 

Alle barn er jo ikke like da. Min unge har alltid vært veldig avslappende på morgenen, så tiden før bhg-levering har vært veldig deilig, det er da vi har hatt mest kvalitetstid med god tid til å spise frokost, lese bøker og bygge lego. Så jeg tror ikke nødvendigvis det er noen grunn til å være så sarkastisk over svaret til den du siterte.

Anonymkode: 4b38d...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle barn er jo ikke like da. Min unge har alltid vært veldig avslappende på morgenen, så tiden før bhg-levering har vært veldig deilig, det er da vi har hatt mest kvalitetstid med god tid til å spise frokost, lese bøker og bygge lego. Så jeg tror ikke nødvendigvis det er noen grunn til å være så sarkastisk over svaret til den du siterte.

Anonymkode: 4b38d...c4c

Det hjelper jo uansett ikke når poenget er at TS skal sove lenge for og få nok søvn. De ferreste barn sover helt til kl 9. 

Anonymkode: 40e31...279

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo uansett ikke når poenget er at TS skal sove lenge for og få nok søvn. De ferreste barn sover helt til kl 9. 

Anonymkode: 40e31...279

Oups jeg tok mitt opp for 10 min siden....

 

Anonymkode: 841fa...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det også ut som det er kommunikasjon som er problem hos dere. Han planla å kaste søppel, du planla at han skulle levere idag, men dere har ikke kommunisert sine planer med hverandre. Avtal sånn på forhånd, ja kanskje lage fast avtale nå at mens du er sykemeldt, leverer han og du henter. Høres ikke det bra ut? 

Anonymkode: 42c8e...28b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi

Synes mannen din hadde en litt barnslig unnskyldning i dag, TS :-) Men det er nok lurt at du spør kvelden i forveien så han rekker å omstille seg.

Mannfolk kommer sjeldent på noe av seg selv:fnise: Men ikke ta diskusjonen foran barnet,er lett å føle seg i veien. Uansett, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet, han kan fint levere i barnehagen slik at du kan ta vare på helsen din og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg forstår dette riktig!

Han skal på jobb, men du vil han skal levere barnet før han drar på jobb? Hva klokken begynner han på jobb? Må han opp tidligere for å levere, og får barnet da en unødvendig lang dag i barnehagen på grunn av dette?

Sekkene med boss kan dere vel kaste når som helst, bare latskap fra dere begge at de har stått så lenge at det er blitt ett irritasjonsmoment. Kast søppel fortløpende!

Kan du ikke bare legge deg igjen etter du har levert i bhg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oups jeg tok mitt opp for 10 min siden....

 

Anonymkode: 841fa...c41

:ler:

Det må være en av få småunger på kloden som sover så lenge.

Ikke at jeg ikke drømmer om det i helgene, men unger færrest er bedagelige B-mennesker, og dessuten er det jo like greit så barna ikke får en kaotisk start i barnehagen når all lek er etablert og aktiviteter forlengs er igang. 

De jeg kjenner med barn som leveres så sent sliter med skikkelig søvnproblemer hos barnet eller andre større utfordringer på morgenen(av typen diagnose). Resten leverer så de rekker kjernetid på jobb, eller så ungen får en grei og rolig start sammen med de andre. 

Men jeg liker skadefryden din :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? 

 

Har du prøvd å slappe av med et barn i barnehagealder hjemme. Her er det en gravid dame som er sykemeldt med blødninger og trenger å ta det med ro. 

Min mening er at mannen hennes får ta seg kraftig sammen og levere i barnehagen.  Boss som allerede har stått en stund, tåler fint å stå litt til. 

Anonymkode: b592f...7cb

Om barnet er en morgenfugl, smør frokost kvelden før, sett på tv, ginen skive og litt melk, legg deg i sofaen og hvil deg til ungen har spist opp. God ide å legge seg igjen npr ungen er levert. unngå stress om morgenen ved å smlre matoakke og legge frem klær kvelden før. 

Anonymkode: b4c51...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle barn er jo ikke like da. Min unge har alltid vært veldig avslappende på morgenen, så tiden før bhg-levering har vært veldig deilig, det er da vi har hatt mest kvalitetstid med god tid til å spise frokost, lese bøker og bygge lego. Så jeg tror ikke nødvendigvis det er noen grunn til å være så sarkastisk over svaret til den du siterte.

Anonymkode: 4b38d...c4c

og motsatt var mine helt vilt og sprengeglad med engang de kom ut av sengen.  Sank ikke ned farten før de lagt seg på kvelden. 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oups jeg tok mitt opp for 10 min siden....

 

Anonymkode: 841fa...c41

BULLSHIT.  Hvor ofte var du opp i natt da.  

Anonymkode: 359ac...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og motsatt var mine helt vilt og sprengeglad med engang de kom ut av sengen.  Sank ikke ned farten før de lagt seg på kvelden. 

BULLSHIT.  Hvor ofte var du opp i natt da.  

Anonymkode: 359ac...524

TS her.

takk for alle svar😊 Enig i at kommunikasjon og faste avtaler er tingen, skal forklare litt mer.

Mini står opp  mellom 06.30 og 07.00, kan ved veeeldig få unnatk sove til 07.45 men skyldes da at han har vært våken om natta. Funker ikke å stå opp å slappe av på sofaen med mini, som da skal plukke på meg😊Koselig, men blir veldig våken av å levere, og får ofte ikke sovnet igjen etterpå. Ender med at jeg sover dårlig natta etter, forplanter seg kanskje 2-3dager til jeg blir helt på gråten fordi jeg blir så sliten. Hatt 2 ekstra ultralyder allerede pga blødninger, og har vært en del turer til legen for å si det sånn.

Mini leveres kl.07.30 når mannen må levere, men er vant med det fordi jeg vanligvis begynner 07.00 eller 07.30. Vi forsøker å avtale hvem som skal levere og hente, jeg bruker å hente litt tidligere. Jeg pleier å spør om vi kan ha det litt fleksibelt likevel: om jeg skal levere men ikke har sovet om natta spør jeg om mannen kan levere. Vil helst ha mini litt lengre hjemme på morgenen når jeg er i form☺️ Mannen må maks opp 10min tidligere for å levere, jeg hjelper som regel til med morgenstell, så mannen kan sove til 07.15 om han vil. 

Vi er nødt til å flytte snart, og jeg skal egentlig forsøke å pakke på dagtid, men det går dårlig når jeg er utslitt. Om ettermiddagen/kvelden er jeg iallefall for trøtt til pakking. Gråt til mannen på tlf i dag, og han beklaget oppførselen. Han mener ikke vondt, er omsorgsfull på mange måter, men han har alltid hatt vanskelig for å forstå at jeg kan ha behov for å bli tatt hensyn til. Han er typen som alle syns er kjempesnill: hjelper til hos familien i helgene osv, men glemmer at det går ut over meg som da har lange dager med mini uten å få hvilt meg noe særlig. Han kommer fra en familie med bare gutter, hvor mora er typisk rivjern som liker å gjenta at hun jobbet til siste dag i alle svangerskapene, som aborterte i ett av dem og bare kosta opp fosteret fra gulvet med ett feiebrett i uke 22, og som synes det er synd på mannen min som får det travelt med flytting, men som ikke viser mye sympati for meg som har blødninger (digresjon, men er vel derfor mannen min ikke er så flink til å se ting fra mitt perspektiv).

P. S til deg som mener vi er late: jaja, vi kunne nok kasta søppelen før, men syns det er usakelig av deg å kalle oss late og ta dette opp. Syns du kan spare deg for slike kommentarer. Mannen min kunne like gjerne sagt nei til levering av annen grunn, hovedgreia er at han ikke skjønner at jeg har behov for hvile! Du har heller ikke lest innlegget ordentlig, hvor jeg forklarer at jeg sliter med å sovne når jeg først har stått opp.

Anonymkode: 1d0e2...a44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sover du ikke på dagen etter barnet er levert i barnehagen om du er så sliten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hvorfor sover du ikke på dagen etter barnet er levert i barnehagen om du er så sliten?

Dette har TS nettopp forklart i innlegget over ditt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hvorfor sover du ikke på dagen etter barnet er levert i barnehagen om du er så sliten?

Les innlegget kjære deg. Om jeg hadde klart å sove på dagtid hadde det ikke vært noe problem! Greia er at jeg ofte ikke får det til, selv om jeg prøver.

Anonymkode: 1d0e2...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to minsten?.. skjønte ingenting. Han skulle levere minsten i barnehagen, men så skulle du være hjemme med minsten?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om barnet er en morgenfugl, smør frokost kvelden før, sett på tv, ginen skive og litt melk, legg deg i sofaen og hvil deg til ungen har spist opp. God ide å legge seg igjen npr ungen er levert. unngå stress om morgenen ved å smlre matoakke og legge frem klær kvelden før. 

Anonymkode: b4c51...3dd

 

10 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hvorfor sover du ikke på dagen etter barnet er levert i barnehagen om du er så sliten?

Hun klarer ikke legge seg ned og sove om hun først har stått opp.

Folk er forskjellige. Jeg har enda aldri sovet på dagen når jeg har vært hjemme i permisjon, selv om jeg innimellom var sliten.

Har jeg først stått opp, så har jeg det.

Å være hjemme med en normal 2-3åring kan være ganske slitsomt, om man må ta det helt med ro. Ikke alle barn liker å bli plassert forran TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...