Gå til innhold

halvbror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått vite at jeg har en halvbror jeg aldri har visst om.

Jeg har to halvsøsken til som jeg har kontakt med og har et godt forhold til, alle med samme far, men tre forskjellige mødre.

Har fått vite at pappa nektet for at barnet var hans, og har aldri noensinne hatt kontakt med gutten eller aldri noensinne pratet om det. Ingen av mødrene til oss tre søsknene har visst om dette. Ingen har visst om det.  jeg fikk vite det da min storesøster skulle søke om penger fra far, men fikk avslag. Da fikk hun vite at grunnen var fordi han betalte barnebidrag til fire barn, ikke bare tre. 

 

Jeg har jo ekstremt lyst til å bli kjent med min bror, men er flere ting som spiller inn.

-jeg blander meg jo inn i noe jeg ikke har noe med å gjøre, og min far vil bli rasende. Det vil bli konflikt i familien.

-Strør salt i såret hos bror. "Pappa ville ha meg, men ikke deg" på en måte.

Jeg er mest redd for konflikt i familien, og at jeg kommer til å få alle mot meg. Jeg kunne snakket med de to andre søsknene mine, men er ikke et tema vi snakker om.

 

Jeg har flere spørsmål:

Hvordan kan jeg finne navnet hans? Hadde jo vært litt fint for meg å hvertfall få sett et bilde av han. Er student, så har ikke penger til å leie inn en super privatdetektiv til 9498849 kroner...

Hva synes dere jeg burde gjøre? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5f1da...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med folkeregisteret. De har jo informasjonen, spør hva de kan gi ut. Selv om din far ikke liker det, er det jo ikke en hemmelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør far din . Han vil nok forstå: trolig er det moren han "hater" og har nok ingenting i mot selve barnet selv om han ikke ser på det som sitt eget..

men: om søsteren din fikk vite at far betalte for fire barn hvordan vet dere at det er en gutt?

Anonymkode: 136da...84a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er din mor faren din endte opp med etter all horebukk -oppførsel?

Du burde ikle ha dårlig samvittighet. Han valgte å formere seg med mange damer, selvfølgelig har du rett til å møte broren din. 

Anonymkode: e7a20...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært like nysgjerrig som deg, og hadde valgt å lete litt i det skjulte først. Når er denne gutten født, hvem kan vite hvem  hvem faren din hadde et forhold til i omtrent 9 måneder før gutten ble født osv. Det kan jo være at dine søsken har like lyst til å bli kjent med broren deres som du, og det går jo an å hinte litt. 

Jeg hadde følt på at jeg hadde hatt en slags "rett" til å bli kjent med broren min, uavhengig av far som ikke ønsker kontakt. 

Anonymkode: 3801e...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

Jeg har fått vite at jeg har en halvbror jeg aldri har visst om.

Jeg har to halvsøsken til som jeg har kontakt med og har et godt forhold til, alle med samme far, men tre forskjellige mødre.

Har fått vite at pappa nektet for at barnet var hans, og har aldri noensinne hatt kontakt med gutten eller aldri noensinne pratet om det. Ingen av mødrene til oss tre søsknene har visst om dette. Ingen har visst om det.  jeg fikk vite det da min storesøster skulle søke om penger fra far, men fikk avslag. Da fikk hun vite at grunnen var fordi han betalte barnebidrag til fire barn, ikke bare tre. 

 

Jeg har jo ekstremt lyst til å bli kjent med min bror, men er flere ting som spiller inn.

-jeg blander meg jo inn i noe jeg ikke har noe med å gjøre, og min far vil bli rasende. Det vil bli konflikt i familien.

-Strør salt i såret hos bror. "Pappa ville ha meg, men ikke deg" på en måte.

Jeg er mest redd for konflikt i familien, og at jeg kommer til å få alle mot meg. Jeg kunne snakket med de to andre søsknene mine, men er ikke et tema vi snakker om.

 

Jeg har flere spørsmål:

Hvordan kan jeg finne navnet hans? Hadde jo vært litt fint for meg å hvertfall få sett et bilde av han. Er student, så har ikke penger til å leie inn en super privatdetektiv til 9498849 kroner...

Hva synes dere jeg burde gjøre? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5f1da...7d8

Min halvbror kontaktet frelsersarmeen for å finne ut hvem hans var var, han var dessverre død, men det viste seg at han hadde vært gift to ganger og hadde hele 9 barn! Han fikk vite hvem disse var, og halvparten av de har han ennå kontakt med men de andre var ikke interessert i å ha kontakt. 

Anonymkode: 8d4a3...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Min halvbror kontaktet frelsersarmeen for å finne ut hvem hans var var, han var dessverre død, men det viste seg at han hadde vært gift to ganger og hadde hele 9 barn! Han fikk vite hvem disse var, og halvparten av de har han ennå kontakt med men de andre var ikke interessert i å ha kontakt. 

Anonymkode: 8d4a3...bf4

På en måte var jeg litt misunnelig, plutselig hadde han masse søsken :( og barna hans fikk enda flere søskenbarn... jaja...

Faren min spøkte ofte med at jeg kanskje har masse halvsøsken i Tailand - han var der mye som sjømann :D hehe, hvem vet... 

Anonymkode: 8d4a3...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som aldri har ønsket kontakt, og vet at jeg har tre halvsøsken. De tre er helsøsken,og har vokst opp med vår far, som fortsatt er gift med deres mor. Jeg synes det er vanskelig å skulle ta kontakt selv, fordi jeg da på en måte trenger meg inn i min fars familie, og jeg vet at han ikke ønsker det. Men om en av søstrene mine hadde tatt kontakt hadde jeg blitt hoppende glad! Jeg hadde overhodet ikke opplevd det som å få strødd salt i noe sår, men hadde gledet meg over muligheten til å bli kjent!   

Anonymkode: f904f...92b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

Jeg har fått vite at jeg har en halvbror jeg aldri har visst om.

Jeg har to halvsøsken til som jeg har kontakt med og har et godt forhold til, alle med samme far, men tre forskjellige mødre.

Har fått vite at pappa nektet for at barnet var hans, og har aldri noensinne hatt kontakt med gutten eller aldri noensinne pratet om det. Ingen av mødrene til oss tre søsknene har visst om dette. Ingen har visst om det.  jeg fikk vite det da min storesøster skulle søke om penger fra far, men fikk avslag. Da fikk hun vite at grunnen var fordi han betalte barnebidrag til fire barn, ikke bare tre. 

 

Jeg har jo ekstremt lyst til å bli kjent med min bror, men er flere ting som spiller inn.

-jeg blander meg jo inn i noe jeg ikke har noe med å gjøre, og min far vil bli rasende. Det vil bli konflikt i familien.

-Strør salt i såret hos bror. "Pappa ville ha meg, men ikke deg" på en måte.

Jeg er mest redd for konflikt i familien, og at jeg kommer til å få alle mot meg. Jeg kunne snakket med de to andre søsknene mine, men er ikke et tema vi snakker om.

 

Jeg har flere spørsmål:

Hvordan kan jeg finne navnet hans? Hadde jo vært litt fint for meg å hvertfall få sett et bilde av han. Er student, så har ikke penger til å leie inn en super privatdetektiv til 9498849 kroner...

Hva synes dere jeg burde gjøre? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5f1da...7d8

ONS barn eller sommerflørt barn kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde tre halvbrødre når han vokste opp via sin mor som giftet seg med en annen enn hans far, han levde hele livet med den "skammen" som var hennes og en far som ikke erkjente det idømte farskapet - trist historie, men utover i voksen alder fikk han kjennskap til 7 andre halvsøsken - overraskelsen var stor for de når faren døde og de fikk vite at de totalt var 14 barn.. OG ikke minst, arveoppgjøret ble et helvete :fnise:  I dag har han god kontakt med fire av de fra fars siden og snakker med de tre andre han vokste opp med når de treffes, men ikke et godt forhold ut over dette.. Nå er min far en generasjon 70+ og tidene var helt noe annet da enn nå, nå er det mer "normalt" å ha barn med flere, og det gjør at det kanskje er enklere å ta kontakt også. Du trenger ikke be din far om "godkjenning" men jeg tror hvis du og din far har et OK forhold at jeg ville snakket med han først, sagt at du har fått vite at der er et annet søsken og at du gjerne vil vite litt om dette. Gi han en mulighet til å si deg hans ståsted - det kan være ting man ikke åpenbart ser. Og ikke minst saker der man erkjennes farskap selv om man mener selv man ikke er far... Eks om man er gift på tidspunktet osv og da kan man betale for et barn som ikke er ens eget, så jeg ville spurt far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut boka På sporet av Tore Strømøy (Tore på sporet). Den bør ha mange tips i seg! :)

 

Du bør ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt for å undersøke informasjon om dem, ei heller for å møte dem dersom du får muligheten til det. Det har med identitet å gjøre. Klart alle ønsker å se helheten i hele sitt eget "puslespill" (se en del av de gamle Tore på sporet-episodene som ligger ute på NRK, så skjønner du bildebruken). :)

 

Lykke til!

Anonymkode: 8fd62...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

Jeg har fått vite at jeg har en halvbror jeg aldri har visst om.

Jeg har to halvsøsken til som jeg har kontakt med og har et godt forhold til, alle med samme far, men tre forskjellige mødre.

Har fått vite at pappa nektet for at barnet var hans, og har aldri noensinne hatt kontakt med gutten eller aldri noensinne pratet om det. Ingen av mødrene til oss tre søsknene har visst om dette. Ingen har visst om det.  jeg fikk vite det da min storesøster skulle søke om penger fra far, men fikk avslag. Da fikk hun vite at grunnen var fordi han betalte barnebidrag til fire barn, ikke bare tre. 

 

Jeg har jo ekstremt lyst til å bli kjent med min bror, men er flere ting som spiller inn.

-jeg blander meg jo inn i noe jeg ikke har noe med å gjøre, og min far vil bli rasende. Det vil bli konflikt i familien.

-Strør salt i såret hos bror. "Pappa ville ha meg, men ikke deg" på en måte.

Jeg er mest redd for konflikt i familien, og at jeg kommer til å få alle mot meg. Jeg kunne snakket med de to andre søsknene mine, men er ikke et tema vi snakker om.

 

Jeg har flere spørsmål:

Hvordan kan jeg finne navnet hans? Hadde jo vært litt fint for meg å hvertfall få sett et bilde av han. Er student, så har ikke penger til å leie inn en super privatdetektiv til 9498849 kroner...

Hva synes dere jeg burde gjøre? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5f1da...7d8

Da er det fire mødre, fire barn? 

Det er forskjell på folk, og du vet ikke før du har prøvd :) Noen godtar/ønsker kontakt, andre ikke. Hadde mamma fått barn med andre enn pappa (hun har vel hatt fem typer etter han...), så hadde jeg kanskje syntes det var greit å ha kontakt. Men hadde pappa fått barn med sin dame, derimot, ville jeg ikke ønska noe direkte kontakt med de(n). Uten at jeg vil utdype eksakt hvorfor her, men det har med hans dame å gjøre. De er uansett skilt igjen. 

Du kan snakke med de andre søsknene dine, men det er ikke et tema dere snakker om..? Hvorfor kan dere ikke snakke om det? Det er jo der du kan få de "beste" svarene, - eller kanskje aller helst hos deg selv. Søsknene dine kan gi deg råd fordi søsknene er de andre som står i situasjonen sammen med deg. Det er jo ikke sikkert din halvbror ønsker kontakt, men det vet du ikke før du har prøvd. Når din pappa hele tiden nekter for at det er hans barn, så er det tydelig at din pappa ikke ønsker kontakt. Han må likevel betale bidrag på barnet da han er oppført som barnets far. Han må da også vite om at han faktisk hoppet til køys med barnets mor ni måneder før barnet ble født. I og med at din far fortsatt betaler bidrag på barnet, så er det en som er under 18 år. Hva om han ikke selv vet om at han har tre halvsøsken, og hva om han aldri har møtt pappaen? Jeg ville venta litt når det er sånn at din pappa ikke ønsker å snakke om han, eller å ha kontakt med han. Om du så skal vente til pappaen din er død (kanskje stygt sagt, men ikke stygt ment). Er din pappa også oppført som hans pappa, så har det barnet krav på arv på lik linje med dere tre andre. Men slik det er nå så er det vel unødvendig å rive opp gamle sår som nå kanskje har bare arr eller skorpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...