Gå til innhold

Hvilke bukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.59 høy og nokså smal. Trenger noen nye bukser og aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har lengre overkropp en ben så trenger ikke noe som forkorter beina. Jeg vet jo at highwaist sikkert er "tingen", men jeg liker ikke de så godt... Føler de er litt ubehagelige å ha på rett og slett. Men kanskje det ikke er noen annen vei utenom om man skal gi inntrykk av lengre ben. :-)
Noen som har noen råd?

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjerne litt hightwaist med buksebein som er "crop" vil gi en effekt av lengre bein. Generelt bukser som sitter løst oppe på leggen i gjerne lysere farger vil gi denne effekten. 

Anonymkode: 7aa4b...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :-) Men kan man bruke "vanlige" bukser. Altså ikke highwaist hvis man er liten?
Jeg føler f.eks belter ikke er lurt da jeg forkorter kroppen litt? Huff, jeg har visst ikke peiling. :P
 

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. :-) Men kan man bruke "vanlige" bukser. Altså ikke highwaist hvis man er liten?
Jeg føler f.eks belter ikke er lurt da jeg forkorter kroppen litt? Huff, jeg har visst ikke peiling. :P
 

Anonymkode: 890f9...e30

Jada :) Men jeg ville unngått bukser som er såpass lange at man må brette dem opp, for det vil skape en illusjon av kortere legger. 

Anonymkode: 7aa4b...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ja det er det jeg har brukt til nå. Uffda. Jeg er veldig glad i H/M, men der er buksene ofte for lange. 

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tar opp denne tråden igjen. :-)
Jeg har prøvd highwaist bukser i butikken igjen og ser at jeg misliker sterkt å ha de på så da legger jeg den tanken vekk. :-)
Men ser det teit ut å ha overdeler inn i buksene hvis det ikke er highwaist? Jeg har så lyst til å se litt høyere ut 
Det gjør meg ingenting å være "petite", men vil heller ikke se kortere ut enn jeg er. 
Jeg bruker ofte singleter under overdeler som går litt nedfor rumpa. Har hørt at det skal gi en illusjon om at man er lengre. 

Jeg kunne også tenke meg å få en mer helhetlig stil. Er i utgangspunktet veldig for "less is more" da jeg ikke er glad i for mye accesories, men synes det grenser til å bli litt kjedelig. Jeg kler meg veldig ordentlig, men det hadde ikke vært dumt å kle seg litt tøffere. På høsten/vinteren er jeg glad i halvlange cardiganer, bomullskjoler/tunikaer og støvletter, rutete skjorter med genser over (litt lag på lag stil), er også glad i en helt enkelt sort eller denimbukse med en fin overdel. Gjerne med litt blonder. 
Liker det litt feminint. Noen som har litt innspill til hvordan man kan sprite opp antrekk? Av farger er jeg svært glad i lilla, dype blåtoner, burgunder av farger som ikke er basisfarger. På sommeren går det stort sett kun i pastell så jeg blir mer nedtonet når det blir høst og vinter. 

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kroppen din da? Det har mye å si for hva slags bukser som passer på deg.

Jeg har smale hofter og derfor blir noen bukser rare på meg mens de blir superfine på andre. 5 Units er ikke fine på meg pga det, da blir det mye stoff til over, liksom. Ettersom de er beregnet på de med større hofter. Mens Mos Mosh er helt supre. De er smalere over hoftene.

Jeg har overdeler inni buksene selv om de ikke er highwaist. Hos meg sitter buksene gjerne på hoftene, så jeg har sikkert en sånn boyfriend-stil. Det går fint med en t-skjorte eller bluse, gjerne med et fint belte. Du skal ikke være redd for å bruke belter selv om du har litt lang overkropp. Belter er blikkfang, og gir mer til deg enn det tar fra deg sånn sett. Bruker du litt hæler på skoene, så tar du det igjen der.

Skal du bruke sko med litt hæler på vinterføre, så må du gå for de med myk gummi i såle og hæler. De klistrer seg nesten fast i is og snø. 

Glem enkle singleter som vises nedenfor overdeler. Det er fullstendig ut nå, og du ser sånn passe lost ut med det. Gå heller for gensere av god kvalitet som går nedfor rumpa, eller bluser som gjør det samme. Det finnes også mange strikkekjoler som er superfine. De som er litt lange, så de når nedpå leggen er veldig aktuelle nå. Skal du ha singlet, så velg en fin en, som kan vises godt i front under en blazer eller en cardigan. Det finnes mange fine med litt blonder. De sitter ikke stramt inntil kroppen, og er ment å være alene eller under en cardigan. Men det kan du jo godt bruke de under andre klær hvis du har en fin genser eller annet plagg med litt utringning.

Glem rutete skjorter. Gå for halvlange cardigans, lange og kortere strikkekjoler, behagelige blazere (Day har noen fine), en god dressbukse (5 units, Mos mosh eller andre), en fin jeans, en fin bluse, og en fin singlet. Vil også anbefale en god kjole i stretch, som du kan bruke til både hverdag og fest.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. september 2016 at 17.54, AnonymBruker skrev:

Tar opp denne tråden igjen. :-)
Jeg har prøvd highwaist bukser i butikken igjen og ser at jeg misliker sterkt å ha de på så da legger jeg den tanken vekk. :-)
Men ser det teit ut å ha overdeler inn i buksene hvis det ikke er highwaist? Jeg har så lyst til å se litt høyere ut 
Det gjør meg ingenting å være "petite", men vil heller ikke se kortere ut enn jeg er. 
Jeg bruker ofte singleter under overdeler som går litt nedfor rumpa. Har hørt at det skal gi en illusjon om at man er lengre. 

Jeg kunne også tenke meg å få en mer helhetlig stil. Er i utgangspunktet veldig for "less is more" da jeg ikke er glad i for mye accesories, men synes det grenser til å bli litt kjedelig. Jeg kler meg veldig ordentlig, men det hadde ikke vært dumt å kle seg litt tøffere. På høsten/vinteren er jeg glad i halvlange cardiganer, bomullskjoler/tunikaer og støvletter, rutete skjorter med genser over (litt lag på lag stil), er også glad i en helt enkelt sort eller denimbukse med en fin overdel. Gjerne med litt blonder. 
Liker det litt feminint. Noen som har litt innspill til hvordan man kan sprite opp antrekk? Av farger er jeg svært glad i lilla, dype blåtoner, burgunder av farger som ikke er basisfarger. På sommeren går det stort sett kun i pastell så jeg blir mer nedtonet når det blir høst og vinter. 

Anonymkode: 890f9...e30

Å legge inn overdelen i en bukse som ikke er highwaist vil nok heller få bena dine til å se kortere enn motsatt. 

Jeg er heller ikke enig i at bruk av lengre singleter unner overdeler gjør at en virker høyere. Det er også heller ikke en del av motebildet, så det ser ganske utdatert ut. 

Anonymkode: 9dd2a...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Majott skrev:

Hvordan er kroppen din da? Det har mye å si for hva slags bukser som passer på deg.

Jeg har smale hofter og derfor blir noen bukser rare på meg mens de blir superfine på andre. 5 Units er ikke fine på meg pga det, da blir det mye stoff til over, liksom. Ettersom de er beregnet på de med større hofter. Mens Mos Mosh er helt supre. De er smalere over hoftene.

Jeg har overdeler inni buksene selv om de ikke er highwaist. Hos meg sitter buksene gjerne på hoftene, så jeg har sikkert en sånn boyfriend-stil. Det går fint med en t-skjorte eller bluse, gjerne med et fint belte. Du skal ikke være redd for å bruke belter selv om du har litt lang overkropp. Belter er blikkfang, og gir mer til deg enn det tar fra deg sånn sett. Bruker du litt hæler på skoene, så tar du det igjen der.

Skal du bruke sko med litt hæler på vinterføre, så må du gå for de med myk gummi i såle og hæler. De klistrer seg nesten fast i is og snø. 

Glem enkle singleter som vises nedenfor overdeler. Det er fullstendig ut nå, og du ser sånn passe lost ut med det. Gå heller for gensere av god kvalitet som går nedfor rumpa, eller bluser som gjør det samme. Det finnes også mange strikkekjoler som er superfine. De som er litt lange, så de når nedpå leggen er veldig aktuelle nå. Skal du ha singlet, så velg en fin en, som kan vises godt i front under en blazer eller en cardigan. Det finnes mange fine med litt blonder. De sitter ikke stramt inntil kroppen, og er ment å være alene eller under en cardigan. Men det kan du jo godt bruke de under andre klær hvis du har en fin genser eller annet plagg med litt utringning.

Glem rutete skjorter. Gå for halvlange cardigans, lange og kortere strikkekjoler, behagelige blazere (Day har noen fine), en god dressbukse (5 units, Mos mosh eller andre), en fin jeans, en fin bluse, og en fin singlet. Vil også anbefale en god kjole i stretch, som du kan bruke til både hverdag og fest.

 

Takk for tips! :-) Jeg har to rutete skjorter og bruker de egentlig mest pga de er behagelig. 
Men er også veldig glad i halvlange cardigans så tror jeg skal kjøpe meg et par til... 
Hva anbefaler du som skotøy hvis man har på seg lange og kortere strikkekjoler? Jeg burde sikkert gått i høyhælte pga høyden men er mer glad i flate, eller ankelstøvletter med bare litt hæl på. 

Kroppen min er nokså smal, spesielt overkroppen. Har omtrent like brede skuldre som hoftene, og er ikke spesielt formfull. Jeg har så lyst til å bli flinkere til å kle meg mer damete. Er så glad i den klassiske stilen, men liker det hakket mere sporty. I det legger jeg at jeg ikke er så glad i for mye tilbehør på en gang. 

 

 

 

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å legge inn overdelen i en bukse som ikke er highwaist vil nok heller få bena dine til å se kortere enn motsatt. 

Jeg er heller ikke enig i at bruk av lengre singleter unner overdeler gjør at en virker høyere. Det er også heller ikke en del av motebildet, så det ser ganske utdatert ut. 

Anonymkode: 9dd2a...050

Uffda. :-) Da kler jeg meg visst ganske utdatert. :P Men hvorfor vil det å legge inn overdelen (jeg burde kanskje presisert at jeg mener ikke hele overdelen, bare fronten slik at jeg får litt fasong) gjøre at bena ser kortere ut? Jeg burde selvsagt skaffe meg highwaist, men jeg tror ikke jeg gidder for jeg synes de er litt ubehagelige. Klarer ikke å sette fingeren på hva det er.

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil forøvrig legge inn en kommentar til strikkekjoler som når ned til leggene. Jeg er for kort til dette. 
Kommer til å se enda lavere ut. Jeg er avhengig av at skjørt og kjoler stopper rett ovenfor knærne. 
Men jeg kunne godt tenke meg å kjøpe noen flere strikkerkjoler. :-) De er deilige å gå med.

Anonymkode: 890f9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 890f9...e30

Jeg liker også en klassisk og sporty stil. Skal jeg anbefale noen sko til det, vil det bli disse til vinteren, eller noe lignende. De har litt hæl, så du blir høyere, samtidig så har de gummi som klistrer seg fast til isen. Og de er fine! Men så dyre: 2699 for akkurat disse, men du finner lignende som er billigere. Jeg går gjerne i slike sammen med skjørt og kjoler. morkbla-laura-bellariva-boots-3895373-10

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...