Gå til innhold

Kvinner og kriminalitet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ren nysgjerrighet og fasinasjon.

Hva er din erfaring med kvinner og kriminalite, evt fengselsoppholdt? Kanskje du har sonet en dom selv? Hvordan påvirket det deg, og er du glad for erfaringen (om det kom noe godt ut av det, tross alt) Vi hører så ofte om menn, men sjeldent kvinner. Del gjerne din eller andres erfaring, meninger og synspunkter knyttet til dette.

Anonymkode: 5e74c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare min personlige erfaring.
De kriminelle kvinnen jeg har hatt befatning med har, stort sett, hatt rusproblemer. De som ikke har hatt rusproblemer har gjerne en kontrollerende kriminell mann/kjæreste som drar de ned i dragsuget, og som de er håpløst lojale mot, selv om han ødelegger dem. Utrolig trist.
Jeg hadde sommerjobb i et fengsel, før jeg begynte på politihøgskolen. Det var en helt annen ro over kvinneavdelingen kontra herreavd, og det var flere av de innsatte som fikk bo på samme celle. Kvinnene var også mye lettere å snakke med. Kanskje fordi de var nyktere og borte fra evnt dårlig halvdel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, PerUlv skrev:

Dette er bare min personlige erfaring.
De kriminelle kvinnen jeg har hatt befatning med har, stort sett, hatt rusproblemer. De som ikke har hatt rusproblemer har gjerne en kontrollerende kriminell mann/kjæreste som drar de ned i dragsuget, og som de er håpløst lojale mot, selv om han ødelegger dem. Utrolig trist.
Jeg hadde sommerjobb i et fengsel, før jeg begynte på politihøgskolen. Det var en helt annen ro over kvinneavdelingen kontra herreavd, og det var flere av de innsatte som fikk bo på samme celle. Kvinnene var også mye lettere å snakke med. Kanskje fordi de var nyktere og borte fra evnt dårlig halvdel.

Ja, det er det inntrykket jeg har også. Veldig synd at det er sånn, dessverre. Men så fins det jo de kvinnene som har steget ganske høyt i miljøet, og som har tjent sin respekt. Kanskje dreier dette seg om forbilder? En far f.eks eller bror som har oppdratt dem, jeg vet ikke.

Er det mange år siden du jobbet i fengsel? Min søster er utdannet fengselsbetjent, og har bevisst unngått å jobbe i kvinnefengsel. Flere av kollegaene hennes sier det er forferdelig slitsomt, og kvinnene er mye sykere når de først setter i gang. Mye mer drama og så videre enn i mannlige fengsler.

Anonymkode: 5e74c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det inntrykket jeg har også. Veldig synd at det er sånn, dessverre. Men så fins det jo de kvinnene som har steget ganske høyt i miljøet, og som har tjent sin respekt. Kanskje dreier dette seg om forbilder? En far f.eks eller bror som har oppdratt dem, jeg vet ikke.

Er det mange år siden du jobbet i fengsel? Min søster er utdannet fengselsbetjent, og har bevisst unngått å jobbe i kvinnefengsel. Flere av kollegaene hennes sier det er forferdelig slitsomt, og kvinnene er mye sykere når de først setter i gang. Mye mer drama og så videre enn i mannlige fengsler.

Anonymkode: 5e74c...535

Det er en god del år siden. Jeg vet at det var mange som unngikk kvinneavdelingene på grunn av det du nevner. Det kan være at jeg var heldig med de innsatte i akkurat den korte perioden jeg jobbet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, PerUlv skrev:

Dette er bare min personlige erfaring.
De kriminelle kvinnen jeg har hatt befatning med har, stort sett, hatt rusproblemer. De som ikke har hatt rusproblemer har gjerne en kontrollerende kriminell mann/kjæreste som drar de ned i dragsuget, og som de er håpløst lojale mot, selv om han ødelegger dem. Utrolig trist.
Jeg hadde sommerjobb i et fengsel, før jeg begynte på politihøgskolen. Det var en helt annen ro over kvinneavdelingen kontra herreavd, og det var flere av de innsatte som fikk bo på samme celle. Kvinnene var også mye lettere å snakke med. Kanskje fordi de var nyktere og borte fra evnt dårlig halvdel.

Husk også at rusproblemene ofte er har sin årsak fra misbruk og mishandel fra menn.

Anonymkode: f11be...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk også at rusproblemene ofte er har sin årsak fra misbruk og mishandel fra menn.

Anonymkode: f11be...ba7

Wow...... Alt har vist sin årsak fra menn.

Anonymkode: 3f350...4b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk også at rusproblemene ofte er har sin årsak fra misbruk og mishandel fra menn.

Anonymkode: f11be...ba7

Hva da med de kvinner som missbruker barn og menn?

Vi må ikke være så naive at vi ikke tror det kan gå andre veien og, om enn kanskje i andre former.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som er\blir kriminelle har en ting til felles. De har\blitt tvunget av menn til å bli kriminelle.

Anonymkode: 62603...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:


Er det mange år siden du jobbet i fengsel? Min søster er utdannet fengselsbetjent, og har bevisst unngått å jobbe i kvinnefengsel. Flere av kollegaene hennes sier det er forferdelig slitsomt, og kvinnene er mye sykere når de først setter i gang. Mye mer drama og så videre enn i mannlige fengsler.

Anonymkode: 5e74c...535

Kvinner sladrer, menn slår ned eller voldtar

Anonymkode: 2a726...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva da med de kvinner som missbruker barn og menn?

Vi må ikke være så naive at vi ikke tror det kan gå andre veien og, om enn kanskje i andre former.

Men det er jo fordi faren eller broren har gjort noe mot henne. Så det er menns feil at hun ble sånn.

Anonymkode: 62603...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Wow...... Alt har vist sin årsak fra menn.

Anonymkode: 3f350...4b9

Selvsagt menn er onde monstre og det er alltid menns feil.

Anonymkode: 62603...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo fordi faren eller broren har gjort noe mot henne. Så det er menns feil at hun ble sånn.

Anonymkode: 62603...f23

Hva med mor?

Er hun aldri inne i bildet?

Eller er det sånn at om jeg hadde mishandlet mine barn fysisk eller psykisk så er det min manns feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt menn er onde monstre og det er alltid menns feil.

Anonymkode: 62603...f23

Du har jobbet i fengsel ? eller som etterfosker? Det TS ville vite.

Anonymkode: 3f350...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt menn er onde monstre og det er alltid menns feil.

Anonymkode: 62603...f23

Det er riktig.

Det er to store forskjeller på skadene menn påfører andre og de skadene kvinner påfører andre.

1. Skadene menn påfører andre er langt større og mer alvorlige.

2. Menn som gruppe påfører langt flere skade på andre enn kvinner som gruppe. Forskjellen er hårreisende stor.

Jeg vil anta forskjellen er 95% mot 5%.

Anonymkode: f11be...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde tatt steget inn i rus og kanskje senere kriminalitet, hadde det vært pga min mor.. Som en liten motvekt til de siste innleggene her. Heldigvis kom jeg ut av det i tide, men all min psykiske sykdom har vært pga min mor. 

Anonymkode: ceb4e...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva med mor?

Er hun aldri inne i bildet?

Eller er det sånn at om jeg hadde mishandlet mine barn fysisk eller psykisk så er det min manns feil?

Enten din mann, din far, din bror eller andre menn som har påført deg skade.

Skaden du er blitt påført er i tillegg også langt verre enn skaden du påfører dine egne barn.

Anonymkode: f11be...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som er\blir kriminelle har en ting til felles. De har\blitt tvunget av menn til å bli kriminelle.

Anonymkode: 62603...f23

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo fordi faren eller broren har gjort noe mot henne. Så det er menns feil at hun ble sånn.

Anonymkode: 62603...f23

Dere er morsomme gitt! 

De jeg kjenner til, og det er faktisk flere. Der er få av dem blitt slik de ble grunnet tvang/ missbruk av menn. De var kort og greit bortskjemte jenter som var vandt med å få i pose og sekk og som alltid var midtpunktet. Når de da kom i ungdomsårene så ble det voksne livet rett og slett for sjokkerende, krevende, deprimerende og vanskelig at festing, rus, butikktyverier, tyveri ble en stor del av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som er\blir kriminelle har en ting til felles. De har\blitt tvunget av menn til å bli kriminelle.

Anonymkode: 62603...f23

Vær snill å underbygg den påstanden.

Er vi virkelig der at kvinner ikke er egne individer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Vær snill å underbygg den påstanden.

Er vi virkelig der at kvinner ikke er egne individer?

Nei det er dere ikke. Det er et faktum at kvinner bare blir kriminelle ved tvang fra onde menn.

Anonymkode: 62603...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...