Gå til innhold

Er Oslo alltid så voldsomt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er generelt sett en veldig trygg by sammenlignet med andre byer på samme størrelse. Uansett hvor du er - stor eller liten by i Norge, bør du ikke gå rundt alene om natten. Jeg har flyttet fra en liten by til sentrale Oslo(vestkanten) og bodd her i noen år - aldri hatt problemer. 

Anonymkode: 66c17...243

Vil ikke akkurat si at det er farlig å gå alene om natten i Oslo heller :) Den eneste grunnen til at det er "mer" kriminaltet i oslo enn andre steder er flere mennesker. Større sannsynlighet for å bli utsatt for kriminalitet i kautokeino som i oslo 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Skjerp deg. :)

Anonymkode: 46e58...dff

Voks opp

Anonymkode: c3a35...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli tvangsfingra eller skutt. 

Anonymkode: caa32...5f7

vis jeg gjerne statistikk som tilsier at du har en større fare for å bli tvangsfingret eller skutt på Kalbakken og Grorud.

Anonymkode: a5517...7bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kalbakken og Grorud ER faktisk farlig. Don't you read the news? 

Anonymkode: caa32...5f7

Ja, hvis du er medlem i A-, B- eller C-gjengen. For oss andre er det like trygt som alle andre steder.

Det er tydeligvis farligere å bo i Kirkenes eller på Elverum - hvis man leser de siste par dagers nyheter.

Anonymkode: 3abad...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til Oslo for å studere, og har virkelig blitt litt skremt etter å ha vært her noen uker. Jeg hører om knivstikkinger, fyllikgjenger, ran, dopselgere, og masse annet som føles sprøtt ut fra stedet jeg kom fra. Har det blitt mer enn det vanlige i det siste, eller har det alltid vært så voldsomt her? I så fall, har dere noen tips/forholdsregler til meg som er helt fersk i byen?

Anonymkode: f7651...aa3

Det er kanskje en "brå" overgang hvis du har vokst opp på bygda og skal nå bo i Oslo. Men du sier du har hørt om disse tingene, har du opplevd noe av det du ramser opp selv? Oslo er ikke farlig, gi det litt tid bare og ikke gå hjem alene i mørke gater. Spørs helt hvor i Oslo du har flyttet, men er som regle masse folk ute i gatene i senteum så du er aldri alene uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. august 2016 at 22.27, AnonymBruker skrev:

Kalbakken og Grorud ER faktisk farlig. Don't you read the news? 

Anonymkode: caa32...5f7

Født og oppvokst og er/og har aldri vært redd.Og for å si det sånn så er media veldig flink til å blåse opp ting og lage sin egne lille twist på ting. ER fullstendig klar over hendelser som har skjedd der de siste åra,og media sin fremstilling stemmer ikke helt for å si det sånn.

Anonymkode: 98ff9...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
Den 28.8.2016 at 22.05, amativeReflection skrev:

Knivstikkinger og sånt skjer på østkanten, bare ikke dra dit. 

Pyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås døra, ta igjen for gardinene, følg undervisning via nett, få maten kjørt hjem, tren hjemme. Da har du tatt noen forhåndsregler hvertfall.

Anonymkode: 40b46...c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Oslo siden før de fleste på KG forumet kom hit (enkelte tror de er experter etter å ha bodd 1 år på Grunerløkka).

Oslo har alltid vært en farlig by. Før krigen var det vanlig med gatekamper blant ungdommene og alle typer kriminalitet, særlig rundt fattige områder.

Som barn husker jeg at voksne ranet oss. Pedofile stakk oss. Og barn knuste nesene på barn. Vi ble bestjålet mens vi sov på rommene våre. Sånn var det bare, og dette på beste vestkant. I øst var det ikke etnisk norske gjenger som herjet. Området rundt Oslo City var møtestedet for mange gærninger siden det ble bygget.

Dop kan vi skrive et helt kapittel om. Dette er ingenting nytt i Oslo. Halve slottsparken (nederste delen) var et eneste stort dopingmiljø på 70-80 tallet.

Det som er nytt de siste 20 årene er det de demografiske tallene og kriminalstatistikken forteller oss. Enkelte bydeler har nå 50% ikke etnisk norske der. Mye moro skjer i disse bydelene nå.

Rundt Oslo S skjer omtrent halvparten av alle ran og små kriminalitet i hele landet.

JA, Oslo er en herlig by dere..

Anonymkode: 7e39c...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men er dette seriøst? Jeg tviler. Norge er et av de tryggeste landene i verden. Jeg kommer ikke fra Oslo, men har bodd nesten hele mitt voksne liv her. Flere år på Grønland (gikk hjem midt på natten alene uten problem, kompis med lokale frukthandlere). Gamlebyen et par år, hvertfall trygt og rolig. Bodde også i en periode på Majorstuen og har flere venner som bodde på Skillebekk og Frogner da, men makan så kjedelig. Og langt til de fleste interressante steder å gå ut. St. Hanshaugen tre år, som jeg virkelig anbefaler. Eneste som er dumt at det ikke er trikk eller t-bane. Buss er tingen på Haugen. Seneste på Grünerløkka, som er nærme alt og veldig trivelig. Bor nærme Akerselva og legevakten, så mye som står i Aftenposten skjer utenfor soveromsvinduet mitt. Men det er bare litt gøyalt. Disse tingene har aldri noe meg meg eller deg å gjøre. Interne ting, så du kan føle deg helt trygg. Ellers har jeg bodd ett år São Paulo (rundt atten millioner innbyggere), Berlin et halvt år, Caracas,Venezuela, et halvt år og London halvannen. Mener ikke å være nedlatende, men skjønner ikke hvor i all verden du har grunnlaget fra hvis du mener at Oslo er noe å rope varsku for. En kunne humret av mindre. 

Beklager langt innlegg, men blir matt av at folk synes Oslo er stor.

Endret av casablancas
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, ikke gå over gangfelt hvis du ser at trikken kommer, den vil kjøre rett over dag. Det er kanskje noe av det farligste i Oslo. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Oslo hele livet og har knapt drept et eneste menneske.

Anonymkode: 07917...785

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, casablancas skrev:

Jeg beklager, men er dette seriøst? Jeg tviler.

Du tilhører antageligvis en beskyttet grupper som har nesa i været og skylappene på når du vandrer fra cafelatte til veskebutikker på dagtid.

Når dere i denne gruppen opplever noe stygt allikevel på kroppen så detter vanligvis hele verden for dere og dere roper ulv rundt hvert hjørne.

Anonymkode: 7e39c...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
Den 28.8.2016 at 22.27, AnonymBruker skrev:

Kalbakken og Grorud ER faktisk farlig. Don't you read the news? 

Anonymkode: caa32...5f7

Ha ha. Så bare sure gamlinger og boretslagledere som var høye på seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 28, 2016 at 22.01, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til Oslo for å studere, og har virkelig blitt litt skremt etter å ha vært her noen uker. Jeg hører om knivstikkinger, fyllikgjenger, ran, dopselgere, og masse annet som føles sprøtt ut fra stedet jeg kom fra. Har det blitt mer enn det vanlige i det siste, eller har det alltid vært så voldsomt her? I så fall, har dere noen tips/forholdsregler til meg som er helt fersk i byen?

Anonymkode: f7651...aa3

Har bodd i Oslo i over 30 år. Verken jeg eller noen jeg kjenner er blitt utsatt for knivstikking eller ran, gitt... FyllikGJENGER kan jeg ikke huske å ha støtt på, fyllikene er som regel litt mer en og en. Eller jo, pleide å være en 4-5 på benkene på Olaf Ryes plass, men nå tror jeg de er fortrengt av studenter med kaffe latte og engangsgriller.

Dopselgere har jeg nok sett kvelder og netter på Karl Johan og andre strøk i byen, og langs Akerselva på dagtid, men jeg er ikke helt sikker, for det er aldri noen som har tilbudt meg noe.

Byen har vokst, og man skal se seg for hvor man går. Men vet ikke om at noe er utrygt på dagtid, og går man flere i følge er det lite å være redd for om natta også.

Anonymkode: 268f5...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Spiderman skrev:

Pyse.

Jeg liker å se på hva som skjer på grønnland, men hvis du ikke liker det er det jo ikke verre enn å være en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28.8.2016 at 22.27, AnonymBruker skrev:

Kalbakken og Grorud ER faktisk farlig. Don't you read the news? 

Anonymkode: caa32...5f7

Jeg er faktisk gal nok til å bo på Stovner og trives!

Anonymkode: 1269d...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk gal nok til å bo på Stovner og trives!

Anonymkode: 1269d...4bd

Da sitter du nok mest foran skjermen og skriver på KG. Utenfor der du bor så det nemlig mye rart som foregår.

Anonymkode: 7e39c...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, ekstremt? Jeg synes Oslo er kjempelite og frdelig. HAr dratt hjem berust alene flere ganger, ingen ubehag. Er selv fra bygda, da var vi i Oslo på helgeturer når jeg var veldig ung. Da virket det mer voldsomt pga det som ble sagt. Man måtte være så obs, noen kunne knivstikke deg over alt, aldri gå alene, dopselgdre over alt. I bygda virker det som folk tror ting er så voldsomt i byene. Jeg er 25 og bodd i Oslo i tre år nå, og aldri vært redd. Har gått alene på Grønland om nettene også, ingenting skjedde. Vært i hele byen alene, har aldri vært redd. Men dette er nok et bevis på hvor forskjellige vi er. Noen ser større på ting enn andre.

Anonymkode: bc08d...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som noen andre her skriver, det farligste her er trikken. Den stopper gjerne ikke om du skal over veien ;) samme gjelder enkelte bilister. 

Anonymkode: bc08d...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...