Gå til innhold

Hvor gammel var du da du prøvde alkohol?


linsejesus

Anbefalte innlegg

Jeg var 13 år. Hadde fått tak i aquaviten til pappa som min venninne og jeg blandet med fanta. Helt forjævlig og har faen ikke klart å smake på det i ettertid heller. Fysj.

Anonymkode: 5ea19...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var unge. Hadde latt en flaske saft ligge i skolesekken hele sommerferien. Smakte NOE sterkt den sensommerdagen i august ja :P 

Men med vilje.. hmm... hvem husker det egentlig? Må ha vært på en fest da jeg var 16 år, tenker jeg. 

Anonymkode: ae667...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DJEVELENS MUNNVANN har aldri kommet inn i mellem mine lepper!

Anonymkode: 01b52...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk opp siste rest i ølflaskene til mamma og pappa da jeg var rundt 5 år. Men skjønte jo ikke da at det var alkohol, og det var ikke akkurat store mengdene jeg fikk i meg :P Som 13åring prøvde jeg jäger, ble småfull, og fikk kjefta huden full dagen derpå av pappa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg smakte alkohol var jeg nok veldig ung, kanskje 8-9 år på en ferietur i Danmark, var noe som lignet hostesaft. Første gang jeg drakk alkohol var jeg 21år. Debuterte nok litt sent, med vilje, fordi jeg ikke likte tanken på flatfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 20 år og to uker gammel første gang jeg drakk meg full. (Før hadde jeg så vidt smakt på littegranne vin/øl.) Har aldri vært noen stordrikker, og tåler følgelig veldig lite alkohol. Den første gangen ble jeg ganske full var det på sprit, vi endte opp på karaokebar og jeg husker generelt lite av det som skjedde, men antar det inkluderte ganske grusom karaoke. 

Bestemte meg i fjor for å være nesten-avholds - altså kun drikke for kosens skyld en gang i blant. Et glass vin eller en mikrobryggeriøl, men aldri igjen dritings. Det er så lite kult.

Anonymkode: 81a8d...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18,5 år: Smakte alkohol for første gang og drakk en cider.

19 år: Drakk meg full for første gang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15, tror jeg. Eller, jeg hadde vel tatt en ørliten slurk for å smake før den tid, men det var første gang jeg faktisk forsøkte å drikke en øl. Det var ikke noe særlig, men jeg har begynt å like det etter hvert.

Anonymkode: 9c102...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 14. Drakk noen øl med broren min og kompisene hans. Gikk bra:) brodern passa på meg. 

Anonymkode: df95f...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var unge. Hadde latt en flaske saft ligge i skolesekken hele sommerferien. Smakte NOE sterkt den sensommerdagen i august ja :P 

Men med vilje.. hmm... hvem husker det egentlig? Må ha vært på en fest da jeg var 16 år, tenker jeg. 

Anonymkode: ae667...e5c

Jeg gjorde faktisk noe av det samme.  Hvis jeg ikke drakk opp saften min på skolen, så pleide foreldrene mine bare å sette den i kjøleskapet og fylle på ny saft neste morgen.  Plutselig hadde det gått to måneder uten at flasken var blitt tømt og vasket.  Saften smakte surere og surere og jeg drakk mindre og mindre, helt til foreldrene mine oppdaget hva som hadde skjedd.  Jeg har ikke likt saft etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg smakte husker jeg ikke. Første gang jeg prøvde mer enn å bare smake, men ikke altfor mye, tror jeg var da jeg var 19 1/2 på skoletur med folkehøgskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var 15 år ca. Jeg og noen venner stjal vodka av foreldrene til ene venninnen min. Husker vi skulle være smarte å helle vann på flaska etterpå slik at det så ut som vi ikke hadde tatt noe av den, kan garantere at resten av den flaska smakte mer vann en vodka etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert noen som vil skrike om bv men jeg kommer fra en annen kultur.

Første gang jeg fikk utvannet vin var jeg 3 nesten 4 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22. Glad jeg ventet så lenge, hadde nok ikke angret om jeg begynte enda senere heller (eller aldri). Fint å drikke, men det er jo fint å ikke drikke og ikke vite hvor fint det er å drikke... på en måte. Alkohol er jo kreftfremkallende og dårlig for helsa, litt som å røyke.

Anonymkode: 4899f...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg smakte på alkohol var ved et uhell da jeg ikke var gamle tøtta. Trodde det var juice... Første gangen jeg faktisk drakk alkohol var da jeg var 16 år gammel, og da dro jeg på fest med kjæresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-15 år, tror jeg. Det var bare noen slurker. 

Kan godt kose meg med en drink  hjemme.
Drikker ikke hvis jeg skal ut/er ute på byen! Liker å ha kontroll, så jeg har aldri vært dritings i en alder av 27 år! 

Anonymkode: 14e6d...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smakte litt av glasset til moren min da jeg var 8-9 år. Jeg synes jo det så veldig godt ut når mamma og pappa drakk vin. De sa at det var lørdagsgodt for voksne og ikke for barn, men jeg maste. Likte det ikke.

Anonymkode: 9b485...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 13. Jeg fikk hjemmebrent av noen. Æsj.
De andre startet å drikke når dem var 12. De drakk øl, og gikk raskt over til hjemmebrent. 10 år senere drikker dem fortsatt hjemmebrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var 10 første gang eg smakte bittelitt saman med venninna mi. Der var bare ein liiiiten slurk. Var livredd for at eg var blitt full.. Haha

Første skikkelige testing av alkohol var i 14-års alderen. Vin (med korkgrums i..) og smirnof ice. Namnam... Blei litt svimmel, men sov veldig godt den natta😜

Endret av Blikkboks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...