Gå til innhold

Kaffesmaking - nylig begynt å drikke, råd for å finne beste sort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilken type kaffe liker du best?

Jeg har nylig gått over fra te til kaffe, og ønsker å finne den sorten som smaker best. Jeg drikker ikke "kalorikaffe", men alt annet går greit. Har dere noen råd til hvordan å gå frem for å få finne den smaken man liker best? Jeg går ut ifra at det er lurt å kjøpe typer med ulik fylde, brennegrad og syrlighet, og smake seg frem, og kvernet og ukvernet kaffe, arabica og robusta. Men det blir litt voldsomt å kjøpe et par dusin ulike sorter kun for en smakskopp. Så er det noen nettsider med vareprøver? Og er det noen kaffetyper som ofte er testvinnere?

 

Anonymkode: 95444...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hvilken type kaffe liker du best?

Jeg har nylig gått over fra te til kaffe, og ønsker å finne den sorten som smaker best. Jeg drikker ikke "kalorikaffe", men alt annet går greit. Har dere noen råd til hvordan å gå frem for å få finne den smaken man liker best? Jeg går ut ifra at det er lurt å kjøpe typer med ulik fylde, brennegrad og syrlighet, og smake seg frem, og kvernet og ukvernet kaffe, arabica og robusta. Men det blir litt voldsomt å kjøpe et par dusin ulike sorter kun for en smakskopp. Så er det noen nettsider med vareprøver? Og er det noen kaffetyper som ofte er testvinnere?

 

Anonymkode: 95444...e91

Det finnes fysiske kakke- og tebutikker som selger kaffe i løsvekt, slik at du kan kjølpe litt av hver sort som du ønsker å prøve :)

Anonymkode: 90cad...82e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Haglöfs Lila Mellanrostad, for kaffebrygger. Får jeg ikke tak i den blir det Evergodds Darkroasted eller Frielses Dark Fusion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes fysiske kakke- og tebutikker som selger kaffe i løsvekt, slik at du kan kjølpe litt av hver sort som du ønsker å prøve :)

Anonymkode: 90cad...82e

Jeg vet ikke om noen slike kaffebutikker i nærområdet, men skal søke på nettet etter løsvekt og kaffe.

Anonymkode: 95444...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om noen slike kaffebutikker i nærområdet, men skal søke på nettet etter løsvekt og kaffe.

Anonymkode: 95444...e91

Kanskje en kafe/ kaffebar kan selge deg en hekto (feks) av forskjellige typer kaffe som de bruker og anbefaler?

Anonymkode: 90cad...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iblant hører vi om verdensmesterskap i å lage kaffe og slikt. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt de kaffesortene som kommer på topp i slike konkurranser? Eller testvinnende kaffesorter i andre smakskonkurranser også, for så vidt.

Anonymkode: 95444...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...