Gå til innhold

Høy BMI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BMI er jo bare en måte å måle overvekt på. Du har også midje-hoftemål og høyde-midjemål. Man kan faktisk fint ha en noe høy BMI uten å nødvendigvis være overvektig.

Anonymkode: fa1c9...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BMI er jo veldig generelt. Man tar jo ikke høyde for fordeling av muskler/fett og i tillegg så legger det seg jo forskjellig på alle. BMI kan også være litt misvisende på voksne mennesker som er over eller under gjennomsnittet høye. Men samtidig så er det lett å se seg "blind" på egen kropp, også så om BMI-en sier at man har fedme så ville jeg ha undersøkt mulighetene for å få målt fettprosenten. 

Jeg har gått en del opp de siste 4-5 årene og har alltid følt meg normal/slank. Kiloene har kommet sakte og fordelt seg relativt jevnt slik at jeg med riktige klær så slank ut veldig lenge. Det var ikke før jeg hadde bikka over "overvektig" at jeg selv begynte å legge merke til hvor stor jeg faktisk er/var og det var litt av en oppvekker. Da jeg målte fettprosenten viste det seg at den var på 35% noe som ikke er sunt i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.8.2016 at 19.37, Viljaa skrev:

BMI er jo veldig generelt. Man tar jo ikke høyde for fordeling av muskler/fett og i tillegg så legger det seg jo forskjellig på alle. BMI kan også være litt misvisende på voksne mennesker som er over eller under gjennomsnittet høye. Men samtidig så er det lett å se seg "blind" på egen kropp, også så om BMI-en sier at man har fedme så ville jeg ha undersøkt mulighetene for å få målt fettprosenten. 

Jeg har gått en del opp de siste 4-5 årene og har alltid følt meg normal/slank. Kiloene har kommet sakte og fordelt seg relativt jevnt slik at jeg med riktige klær så slank ut veldig lenge. Det var ikke før jeg hadde bikka over "overvektig" at jeg selv begynte å legge merke til hvor stor jeg faktisk er/var og det var litt av en oppvekker. Da jeg målte fettprosenten viste det seg at den var på 35% noe som ikke er sunt i lengden. 

Jeg ligger vel godt under gjenomsnittet når det gjelder høyde, men det gjør det vel bare enda verre, gjør det ikke? For da burde jeg jo naturlig veie enda mindre. 

Anonymkode: eaecd...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...