Gå til innhold

Ja, jeg HAR forstått at du har opplevd alt før!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Sjalu på stebarnet. Dette lover godt. 

Anonymkode: c3e76...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sårt når han alltid kommenterer første barn, og viser så lite interesse i vårt. Han mener jo selv at han bidrar. Og ja, han gjør jo det... når det passer han. Når babyen sover kan han ha henne på fanget. Så snart hun våkner (gud forby, gråter) er det tilbake til meg. 

TS

Anonymkode: aa959...75a

Kanskje var han slik med førstemann og? Han forteller kanskje bare sin side av saken og et glansbilde av den første tiden med nr 1. Hams eks kunne ka skje fortalt en annen side av saken. 

Noen trives best med barna når de er eldre, jeg som mor er litt slik desverre. Og alt dette snakket om nr to nr den var på den alderen kan handle om noe av den dårlige sanvittigheten vi foreldre får når vi skal dele oss på to barn (og særlig når det ene bare bor der halvparten av tiden). Mange foreldre sliter med dårmig sanvittighet ovenfor barn nr 1, og er redd for atbarn nr 1 skal føle srg mindre elsket osv. At dette blir forsterket når det er snakk om steban er ikke unaturlig. 

Jeg tenker du må godta alt hans snakk om nr 1 og gi ham litt mer tid på å bli engasjert i nr to. Selv venter jeg nr to, har allerede mye dårlig sanvittighet ovenfor nr 1 og gruer meg litt til å få dette ukjennte nyfødte barnet i armene mine. Er og redd for å ikke elske nr to like mye i starten, noe som nok kommer til å stemme for meg. Må jo bli kjennt med barnet ordebtlig først og sammenlignet med nr 1 har jeg jo fått mange år på å forelske meg dypt og i derlig i. Så jeg tipper din mann kjenner på en kombo av alt dette, forsterket ved at barnet bare bor hos dere deltid. 

Anonymkode: d0a77...2d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sårt når han alltid kommenterer første barn, og viser så lite interesse i vårt. Han mener jo selv at han bidrar. Og ja, han gjør jo det... når det passer han. Når babyen sover kan han ha henne på fanget. Så snart hun våkner (gud forby, gråter) er det tilbake til meg. 

TS

Anonymkode: aa959...75a

Det var nok på samme måte med første barn også. Det er bare det at det høres ut som om han var veldig flink, når han snakker om det. 

Kjenner menn som knapt tok i barnet sitt før de var året, som gjerne forteller villig vekk om sine erfaringer som nybakt far og høres da ut som om de delte 50/50 på alt, uten at det er tilfelle. 

Ellers er det helt normalt å fortelle om hvordan de andre barna var som små, når en har fått flere, uavhengig av hvem man har de sammen med. Svigermor snakker om sine barn, når jeg snakker om mine, jeg snakker om hvordan mine var/er når svigerinne, datter elller andre snakker om sine, jeg nevner mine " private" barn, når samboer snakker om våre to. 

Har aldri hørt om at han synes det er noe merkelig eller sårende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å fortelle om erfaringer man har fra de andre barna. Når nr 2 kom her, så sammenlignet vi og snakket om hvordan det var med nr 1, når 3 og 4 kom, holdt vi fremdeles på med dette.
Tror ikke dette er noe som går over, det er jo helt naturlig. 

Anonymkode: 4c3ee...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han virker likegyldig når jeg tar det opp. 

Før vi fikk barn gledet han seg masse (!) og kommenterte ofte gleder med sitt første barn. Jeg var så takknemlig for å ha funnet en mann som var så god far. Han er veldig flink med første barnet, og har vært det hele veien. 

Trodde jeg var heldig, men ingen fortalte meg om at barn nummer to ikke har noen verdi for en mann som har barn fra før av. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Så er han ikke sammen med barnemoren til første barn heller 😉 Du får spørre henne hvorfor det ble slutt. Han er garantert helt lik med deg som han var med henne. Menn forandrer seg ikke. Vi dumme kvinnfolk tror det. Ett tips til å finne ny kjæreste er rett og slett spørre eksem hvordan de er\var 😆

Anonymkode: f350a...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samtidig som felles barn er 100% tilsidesatt. Så her får første barn all oppmerksomhet når det er her. Mens vårt barn får ingen tid med far, selv ikke når hans barn er hos sin mor. Jeg inkluderer hans barn, men merker jo at far oppfører seg som et besøk. Har barnet så lenge barnet sover/er rolig. Ikke skifte bleie, ikke bysse når hun  gråter. Ingenting! 

Om jeg går fra mannen vil jeg ikke merke noen forskjell. Det eneste som blir borte er mas om å hente ting tim han når han har barnet vårt på fanget.  

TS

Anonymkode: aa959...75a

Er det slik at han må komme med ballonger og kake hver gang barnet deres når en ny milepæl? Du virker helt obsessed. 

Anonymkode: 966fc...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle bare ønske jeg visste om det før jeg fikk barn med ham. 😔

TS

Anonymkode: aa959...75a

Så det du sier er at du skulle heller ønske du tok abort, fordi barnefar ikke er overinteressert i barnet deres? Virker for meg rart. 

Anonymkode: 966fc...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at han må komme med ballonger og kake hver gang barnet deres når en ny milepæl? Du virker helt obsessed. 

Anonymkode: 966fc...df4

Hæ? Nei, men det hadde vært deilig å kunne dusje, hvor far ga litt innsats og var med babyen.  Eller hadde lyst til å holde henne, slik at hun ikke var hos meg hele dagen. Også er han overrasket overlat babyen ikke rier seg like godt hos han som hos meg når han først tar henne. NEI ER DET rart!

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at du skulle heller ønske du tok abort, fordi barnefar ikke er overinteressert i barnet deres? Virker for meg rart. 

Anonymkode: 966fc...df4

Sier at jeg før jeg ble gravid kunne tenkt meg en annen oger engasjert mann.... 

Anonymkode: aa959...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Nei, men det hadde vært deilig å kunne dusje, hvor far ga litt innsats og var med babyen.  Eller hadde lyst til å holde henne, slik at hun ikke var hos meg hele dagen. Også er han overrasket overlat babyen ikke rier seg like godt hos han som hos meg når han først tar henne. NEI ER DET rart!

Sier at jeg før jeg ble gravid kunne tenkt meg en annen oger engasjert mann.... 

Anonymkode: aa959...75a

Du har den mannen du har... ☺

Høres ut som om han Ikke er komfortabel med babyer, men god pappa for eldre barn. Min er lik, fantastisk med vår eldste, og begynner å ta yngste noe mer når denne nå nærmer seg året. Samme med eldste, gjorde så lite som mulig frem til babyen var blitt til småbarn. Slitsomt til tider, men mindre frustrerende denne gangen da leking med eldstemann har gitt ro for meg.

Gi det tid. 

Anonymkode: f81b9...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...