Gå til innhold

Bruke bsu penger oppspart i år på safari eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg antok rett og slett at det var hele BSU som skulle brukes. Er ikke safari veldig dyrt, og koster ikke ferier som regel mer enn planlagt?

Ser at flere skriver at det er årets innskudd det er snakk om, og det står jo i overskriften også :sprettoy: Årets innskudd er jo disponibelt og kan brukes uten at man må betale tilbake noe til banken. Det er helt riktig :) 

Da ville jeg sett på reelle utgifter ved å reise, og det er jo bare å reise om dere har penger til det.

Vil også anbefale å sjekke ut hvor mye det kan koste å gi et barn en god start på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Om safari er et så stort ønske, hvorfor har du/dere skulle bort penger på alle mulige andre turer?

Drømmer handler bla om prioriteringer, noe du har hoppet over.

Er årets innskudd i BSU nok til den safari? Det handler om prioritering og du har fått råd til alternative finansiering. Da får du/dere sette dere ned å regne på ting, samt få orden på prioriteringene versus drømmene. Det er også mulig å utsette familieforøkelse for å oppnå safaridrømmen. 

Lykke til

Dette.

Anonymkode: 1ccf9...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant dette ikke er siste året dere kan spare i bsu pga alder så hadde jeg glatt brukt årets innskudd på drømmeferien. Dere kan alltids "bare" spare i BSU et år lengre da, jeg ser ikke det store problemet med det. 

Joda, dere kan selvsagt ta med barn på safari også, men da blir det først om noen år og ferien blir jo da også en helt annen enn om dere reiser nå. Vi reiste mye før vi fikk barn, og jeg har aldri angret på det. Vi reiser en god del med barn også, men det et jo en helt annen type ferie. Ikke nødvendigvis dårligere, men hvertfall så lenge barna er små blir det på barnas premisser og det er dermed en del aktiviteter som utgår som vi ellers hadde hoppet på. 

Om dere når aldersgrensen nå og dermed går glipp av 10' i skattefradrag om dere ikke sparer i år så hadde jeg derimot valgt å vurdere å betale med kredittkort. 

Anonymkode: f0622...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...