Gå til innhold

Misfornøyd med barnehagens innsats ift bleieslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart det løsner etterhvert for TS, alle friske barn slutter med bleie etterhvert... 

Jeg ville kjørt truse og ta barnet til do annenhver time + rett før utetid. Da er det håp om å være i mål før vinteren. Hvis ikke, ville jeg kjørt bleie i vinterdressen og så prøvd igjen til våren. Hjemme kan dere kjøre på med dotrening hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke helt avhengig av det, vi bruker ikke klistremerker hjemme lenger. 

Anonymkode: 6f355...7c4

Wow, dere bruker ikke klistremerker hjemme lenger, men forventer at barnehagen skal bruke det. Vet du ikke at det er flere barn enn ditt i barnehagen som trenger hjelp? Kunne aldri ramla meg inn å tenke tanken på at barnehagen skulle hatt et eget klistremerkesystem bare for mitt barn. 

Anonymkode: 16250...303

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 5 voksne på 3 barn som skal slutte med bleie. 

Anonymkode: 6f355...7c4

Men det er vel flere enn tre barn der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Magnifiq skrev:

Men det er vel flere enn tre barn der? 

Regner med det er flere enn 3 barn der... Virker som Ts har inntrykk av at bleieslutt er alt bhg jobber med. Som regel er det 18 barn +++ på en storbarnsavdeling. Alle skal følges opp; oppmerksomhet, trøst, støtte i lek og aktiviteter, mat, stell, dobesøk osv. I tillegg er det pedagogiske opplegg som skal gjennomføres. I vår bhg jobber vi aktivt med bleieslutt for de barna som er i den prosessen. Men det må være et gjennomførbart opplegg hvis det skal fungere. Systemet jeg er vant til er at vi følger barna på do til faste tider/med faste mellomrom. Da går flere barn på do samtidig, slik at vi ikke forsømmer noen. Klistremerkesystem i bhg har jeg vært borti, men det blir vanskelig å følge opp i det lange løp. Snakk med bhg Ts hvis du er misfornøyd. Prøv å se saken fra deres side også. De er garantert opptatt av at bleieslutt skal fungere, så dere må komme frem til en måte som fungerer. 

Anonymkode: 0c495...edf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre det systemet litt enklere.  Barnet får et klistremerke for å sitte på do. Pluss at de ansatte følger barnet på do til faste tider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belønning er bare tull. Vi gir ikke klistremerke til voksne når de bæsjer på do. Følg barnet etter måltid. Og ta på bleie i ute tiden. Minn på de kan bruke do selv med bleie. Sjelden man ser 4/5 åringer fortsette med bleier. Friske barn slutter når de er klar. Stress ned. Man ser heller ingen friske konfirmanter komme med smokk og bleie frem til presten 😉 Alt til sin tid.

Anonymkode: 97df4...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du forventer mye av Bhg. Guttungen her sluttet i våres. Nå har ikke vi styra på m klistremerker og premier, men guttungen var klar og da får det av seg selv. Noen uhell, men ikke mer enn 4-5 stk i Bhg. De følger han på do etter mat innfør ut,nog sikkert litt innimellom, men jeg har latt de styre det selv da jeg regner med de har vært m på bleieslutt før. Ikke stress TS, kanskje ikke gutten din er klar siden du må lage så mye greier rundt det?? 

Anonymkode: 37be3...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at barn slutter med bleie hjemme lenge før de slutter med bleie i bhg. Mange barn går på do/ potte hjemme i gjerne noen mnd, men nekter kanskje å gå på do i bhg. Personalet i bhg har sikkert sett på barnet ditt (pga sine erfaringer med tidligere barn) at det a ikke er helt klar enda i bhg og derfor ikke maser på det eller lager styr. ofte kan for mye oppmerksomhet rundt barnets dovaner gjøre ting verre for barnet (f.eks forstoppelse mm),  Slapp av, og stol på at barnehagen vet hva de gjør.

I tillegg så har selvfølgelig personalet dårligere muligheter til å følge opp barnet, da de kanskje har flere barn å følg opp, i tillegg til alt mulig annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...