Gå til innhold

Var jeg frekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere dette, så generelt er vel greit? 

Det var igår, så hadde jeg hatt en lengre dag med mye gåing i butikker og det var masse folk. 

Jeg har for tiden veldig kort lunte og den blir ofte kortere når jeg er ute. 

Det som skjer er at jeg står i kø. Det var skikkelig lang kø kanskje 6 personer foran meg (rushtid), og jeg blant flere hadde mye i handlevogna. Jeg kommer tilslutt som andre mann og en person kommer bak meg med kun en ting i hånda. Jeg måtte tisse, jeg hadde vondt i hodet, jeg måtte gå hjem med alle handleposene, vel viten om at jeg må tilbake senere for å kjøpe mer for jeg ikke får med meg alt nå, og i tillegg var jeg potte sur fordi jeg måtte STÅ hele veien hjem i bussen. Mannen som kom bak meg var sikkert i tidlig 50 årene. Han spør 

"Kan jeg komme foran, jeg har bare en ting". 

"Nei. Det er min tur" Sier jeg kjapt og gidder ikke se på ham engang. Jeg tror ikke han hørte meg fordi han hadde allerede gått forbi meg, hørte bare noe mumling om at han hadde dårlig tid. Pulsen øker og jeg bare "hallo er du inkompetent?! Jeg var før deg jeg har stått her dritt lenge!!"

Han ble selvfølgelig sjokkert og sur (tror jeg)

Jeg fikk ikke med meg hva han sa men han stelte seg bak meg og jeg fikk slått inn alle varene. 

Var det frekt av meg? Sånn helt ærlig. (Jeg er en dame på 25 år, gravid og sur) 

Anonymkode: 0e864...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, litt frekt, men heilt forståelig:) Syns det er frekkare å mase seg forbi utan å vente på svar. 

Eg tilbyr av og til den bak meg å gå før meg i køa dersom eg ser at eg har 40 varer og han/ho 1-2 varer.  Men dersom eg har stått i kø lenge, vil eg heim... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
1 minutt siden, Frøkenfryd30 skrev:

Jeg HATER folk som sniker i køen!, så jeg sier nei :)

men...det er vel ikke sniking dersom personen spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkenfryd30 skrev:

Jeg HATER folk som sniker i køen!, så jeg sier nei :)

Du sniker ikke hvis du spør om lov.

Hvis noen kun har en ting sier jeg ja.

Men TS idette tilfellet synes jeg ikke du var frekk, det er lov å si nei.

Anonymkode: 2da2f...895

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du var frekk. Ikke fordi du ikke lot han gå forran deg, men på grunn av måten du svarte og reagerte på.

Anonymkode: c7767...0ae

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er direkte frekt å svare nei (selv om jeg synes det er unødvendig grinete), men jeg synes det var frekt av deg å spørre om han var inkompetent. Gravid og sliten eller ei, det er ingen unnskyldning for å være ufin.

Anonymkode: b6576...64c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du var frekk! Mange vil nok si at man skal slippe fram de med en vare, men jeg har full forståelse for situasjonen din og misliker de som mener de SKAL ha fordel av 1-3 varer i en kø.

Man må stå i kø. Sånn er det. Har man ikke tid så velger man annet tidspunkt å handle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ClickB4it skrev:

men...det er vel ikke sniking dersom personen spør?

Nei, det er det ikke. Men så lenge vedkommende som står foran i køa ikke svarer "Ja", så er det jo sniking.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mange av de andre her: Å si nei til å gå foran er IKKE frekt, å snakke til andre på den måten er frekt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier: ikke frekk fordi du ikke lot han gå forbi, kun fordi du svarte på en ufordragelig måte. At du  gjorde det er derimot relativt forståelig i forhold til tingenes tilstand, selv om jeg aldri kunne ha sagt noe sånt til et menneske på butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen ts her! 

Takk for tilbakemeldinger! Jeg kan se at jeg burde ha snakket på en høflighere måte (og gravid og sliten er selvsagt ingen unnskyldning). Jeg vet jo godt at kun et fåtall av befolkningen er inkompetente så sjansen for at han er det er ganske minimal:) 

jeg får roe meg litt mer ned neste gang. Synes derimot at han ikke må ta det som en selvfølge at han får komme foran. 

Jaja ^^ takk for at dere tok dere tid til å svare ♡ 

Anonymkode: 0e864...39c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å svare nei synes jeg absolut ikke er frekt, og heller ikke frekt l reagere litt når personen som spør tydeligvis ikke bryr seg om svaret i utgangspunktet. Men måten du ordla deg på var frekk og unødvendig, gravid og grinete eller ei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen ts her! 

Takk for tilbakemeldinger! Jeg kan se at jeg burde ha snakket på en høflighere måte (og gravid og sliten er selvsagt ingen unnskyldning). Jeg vet jo godt at kun et fåtall av befolkningen er inkompetente så sjansen for at han er det er ganske minimal:) 

jeg får roe meg litt mer ned neste gang. Synes derimot at han ikke må ta det som en selvfølge at han får komme foran. 

Jaja ^^ takk for at dere tok dere tid til å svare ♡ 

Anonymkode: 0e864...39c

Herregud shitt happends, alle kan fint gjøre det, gravid eller ei.

Dette er virkelig ikke noe å tenke.let it go :)

Anonymkode: 2da2f...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du, jeg synes ikke du var frekk! Det er ingen 'regel' som sier at du skal slippe folk med færre varer foran deg i køen. Og du hadde stått der lenge. Det virker også som om vedkommende snek foran deg før du fikk svart. Dét synes jeg er frekt! 

Anonymkode: 59253...1da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo godt at kun et fåtall av befolkningen er inkompetente så sjansen for at han er det er ganske minimal:) 

 

Anonymkode: 0e864...39c

Inkompetente er det mange som er - det kommer ann på hva man snakker om. For eksempel er de aller fleste inkompetende dersom man snakker om å spille fiolin på Arve Tellefsens´s nivå :fnise: hvis jeg var han ville jeg tenkt at du manglet en skru eller to.. OG tilgitt deg ditt ufine utbrudd på bakgrunn av det alene.. 

 

Sitat

Inkompetanse, inkompetens, udyktighet, uskikkethet; mangel på kompetanse, på nødvendige kvalifikasjoner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det var en frekk måte å svare på fremfor å bare si nei på vanlig vis. I tillegg skjønner jeg ikke helt hva du mente med "inkompetent". Inkompetent hva da? Kunde? Elektriker? Ektefelle? Men jeg hadde vel tatt poenget.

Det sagt, han var også frekk som gikk foran deg uten å ha fått bekreftet at det var i orden, så jeg hadde ikke akkurat brukt tid på å ha dårlig samvittighet. Jeg hadde sikkert stusset litt på begges oppførsel om jeg stod bak dere og fikk med meg situasjonen ordentlig, men jeg hadde glemt den etter to minutter. Det kan svartne for de fleste iblant.

Anonymkode: 6a157...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...