Gå til innhold

Noen som har tatt gastric bypass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg bestemt meg for å ta gastric bypass, og ønsker å høre om erfaringer! Noen ting jeg lurer på:

1. Tok dere offentlig eller privat(eventuelt utland)?

2. Hvor mye tok dere av dere til sammen?

3. Når tok dere eventuelt fjerning av løshud?

4. Er dumping den "minste" bibirkningen av operasjonen? Hvilke dumme bibirkninger har dere hatt?

5. Slet dere psykologisk? Har lest at mange gjør det.

6. Merket dere forskjell på miljø? Altså, var noen plutselig der mer enn vanlig? Begynte plutselig kollegaer å enten snakke med eller om dere i forhold til operasjonen?

setter stor pris på alle svar :-)

 

Anonymkode: b910f...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok privat, og gikk ned 90% av overvekten. Tok full bukplastikk en stund senere og det gikk fint. Jeg var heldig og hadde lite problemer etterpå, dumping var helt klart det verste. Omgivelsene mine behandlet meg ikke stort annerledes fordi jeg ble tynnere, jeg tror det heller var fordi jeg var mye gladere og mer selvsikker.

Og så til det vanskeligste spørsmålet: Ja, jeg har slitt psykisk i etterkant, men det gjorde jeg også før. Det var deilig å få bort kiloene, men ikke tro at det løser alle problemer. Ting har en tendens til å intensivere seg når overvekten forsvinner, og du bør sørge for at du har et behandlingsapparat som kan tre inn hvis/når du kjenner at du begynner å slite.

Lykke til.

Anonymkode: c778b...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit at jeg svarer jeg og, selv om jeg tok slevee :)

Jeg tok privat på Volvat, og har gått ned 60 kilo tilsammen ( 2 år siden). Har nå søkt om å få fjernet overflødig hud så venter på svar på det. 

Av bivirkninger så var jeg veldig heldig.  Eneste bivirkningen jeg har hatt er at jeg måtte fjerne hele galleblæra pga galleanfall.

Jeg slet selv med hvordan jeg så ut og selvtilittog hadde ikke lyst til å leve mer. Men nå har jeg aldri vært bedre og er absolutt glad for at jeg tokk det valget for 2 år siden. 

Med tanken på miljø så har mye endret seg ved at jeg og endret meg. Jeg ble mer selvsikker osv og derfor ble andre mer mottakelig mot meg siden jeg var mer åpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...