Gå til innhold

En veldig spesiell situasjon.. Møtte en i fengsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fengsel/flere-opplever-seksuell-trakassering-i-fengselet/a/23616459/

Foto: Frode
Antall kommentarer på artikkelen 28 (VG) 16.02.2016 09:13 - oppdatert 16.02.2016 14:03
 
 
 
DRAMMEN/OSLO (VG) Fire av ti kvinner som soner i norske fengsler soner sammen med menn.
. februar i år satt 3816 personer fengslet i Norge. 220 av dem var kvinner. 86 av disse kvinnene soner i fengsler sammen med menn, altså nærmere 40 prosent av alle kvinnelig innsatte.
 

Anonymkode: 21c33...594

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fengsel/flere-opplever-seksuell-trakassering-i-fengselet/a/23616459/

Foto: Frode
Antall kommentarer på artikkelen 28 (VG) 16.02.2016 09:13 - oppdatert 16.02.2016 14:03
 
 
 
DRAMMEN/OSLO (VG) Fire av ti kvinner som soner i norske fengsler soner sammen med menn.
. februar i år satt 3816 personer fengslet i Norge. 220 av dem var kvinner. 86 av disse kvinnene soner i fengsler sammen med menn, altså nærmere 40 prosent av alle kvinnelig innsatte.
 

Anonymkode: 21c33...594

Ts har ikke sonet hun har sittet i varetekt. 

Anonymkode: 61da5...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig historie. Man sitter i varetekt for ikke å påvirke etterforskningen eller forvitre beviser og man har IKKE kontakt med andre.

Anonymkode: c4d9e...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig historie. Man sitter i varetekt for ikke å påvirke etterforskningen eller forvitre beviser og man har IKKE kontakt med andre.

Anonymkode: c4d9e...23f

Det kan man om man ikke sitter sammen med andre som sitter på varetekt i samme sak. Også på Bredvedt og ikke kun i luftegården.

Anonymkode: 453fb...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar fra folk som tydeligvis ikke vet hva de snakker om. På min avdeling satt det både folk som var i både varetekt og som satt på dom. Om man ikke får ha kontakt med andre overhodet, så blir man satt på isolasjon. Jeg satt ikke på isolasjon, så jeg fikk ha omgang med de andre. Både kvinner og menn. Og som sagt, så satt det både folk i varetekt og på dom på den avdelingen. Hvor vanskelig er det å forstå? 

Anonymkode: 26d8b...d05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet så klart ikke om historien til TS er sant, men det er litt morsomt at dere flokker dere sammen om å nekte for dens troverdighet uten å vite hva dere snakker om!!

http://www.kriminalomsorgen.no/aktivitetstilbud.237898.no.html

Anonymkode: dd0ba...fc3

Takk :) 

og historien min er sann. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet så klart ikke om historien til TS er sant, men det er litt morsomt at dere flokker dere sammen om å nekte for dens troverdighet uten å vite hva dere snakker om!!

http://www.kriminalomsorgen.no/aktivitetstilbud.237898.no.html

Anonymkode: dd0ba...fc3

Varetektsinnsatte har også rett til å bruke av sine egne penger til røyk, brus, søtsaker, sminke og klær, noe en straffedømt ikke har og må derfor jobbe eller gå på skole hvis ikke felles Shampo, bind, og måltider er tilfredsstillende nok. Å sitte på varetekt er psykisk belastende. I mange tilfeller verre en å sone på dom.

 

 

Anonymkode: 453fb...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fyllekjøring så er det ikke så farøig. Er det svindel så syns jeg det er verre selv om "alle" kan gjøre det. Men uansett å møte noen i fengsel ville jeg glemt.

Anonymkode: 6fad2...880

Fyllekjøring ikke farlig? Siden du skriver det, antar jeg at alle kan fyllekjøre og at det er umulig å kjøre på og drepe mennesker...

Anonymkode: e8af2...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe "alle" kan gjøre? Lurer fælt på hva det er, jeg kunne aldri gjort noe som har som konsekvens at jeg havner i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, venus_ skrev:

Noe "alle" kan gjøre? Lurer fælt på hva det er, jeg kunne aldri gjort noe som har som konsekvens at jeg havner i fengsel.

Joda, du kan drepe noen ved å være uaktsom i trafikken, dette er noe alle kan og er veldig tragisk for de det gjelder.

Ellers tror jeg de fleste jeg kjenner har fyllekjørt i større eller mindre grad en eller annen gang, jeg selv også, men ikke med høy promille.

Derfor er det mer akseptabelt blant folk flest.

Anonymkode: 897c0...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du leste riktig. 

 

Korversjon av historien: 

jeg ble satt i varetekt pga noe noen personer jeg var involvert i i fortiden har gjort. Jeg satt der i 3 uker. Jeg er en "normal" dame med utdannelse, jobb, en god familie og oppegående venner. Aldri vært borte politiet før. 

I fengselet møtte jeg en mann. Han satt der inne pga noe "alle" kan gjøre. Altså ikke drap, sedelighet, eller andre grusomheter. 

Han var helt spesiell, og vi fikk en utrolig god kjemi. Men selvfølgelig, vi satt i fengsel, og i fengsel får man ikke ølbriller, man får fengselsbriller. 

Men jeg klarer ikke å få denne mannen ut av tankene. Nå er det fem uker siden jeg så han sist, og han slipper ut om ca 2 mnd. 

Kjemien mellom oss var til å ta og føle på. De andre spurte om vi hadde gått bort og forelsket oss, men vi lo av deg. Snakket aldri om sånne ting, men vi sendte små lapper frem og tilbake (ja, 6. klasse nivå, men det er det man får gjort i fengsel. Man får ikke sendt SMS liksom) vi lo utrolig mye sammen, han tok en gang hånden min i sin og holdt den akkurat litt for lenge. De andre mobbet han med at det gnistret i øynene hans når han så på meg. 

Han fikk telefonnummeret mitt, men gudene vet om han ringer når han kommer ut. Noe han sikkert ikke gjør. Fikk høre fra en annen at de trodde han hadde dame, men ingen visste. 

Jeg vet dette er feil, det er helt feil, men han er alt jeg tenker på 24/7. Vi er i slutten av 30 årene begge to. 

Jeg blir helt oppgitt over meg selv. Kan ikke snakke med noen om dette, så jeg måtte få det ut. 

Anonymkode: 26d8b...d05

En tng du skal vite mesteparten av alt som blir sagt av innsatte er stort sett løgn.

Jeg syns du generaliserer og bagateliserer hele situasjonen. Dersom du har sittet i varetekt 3 uker for noe andre har gjort så har du omgitt deg med veldig feile personer. I tillegg når du beskriver personen som du møtte i fengsel som  "Han satt der inne pga noe "alle" kan gjøre", så lager du unnskyldninger igjen. Det er ikke sånn at  folk flest "tilfeldigvis" gjør noe dumt og havner i fengsel x antall måneder. De fleste av oss har en livsførsel som viser at man tenker konsekvenser. Jeg blir provosert av at folk skal alminneliggjøre kriminelle handlinger og putte meg i samme kategori med mennesker som har utført dem. Dette "kunne" ikke vært meg.

Dersom du ønsker å leve et normalt liv så etablerer du ikke et forhold med en person som er straffedømt, ei heller med en livsførsel som er uryddig. 

Du velger selv hvem du vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet så klart ikke om historien til TS er sant, men det er litt morsomt at dere flokker dere sammen om å nekte for dens troverdighet uten å vite hva dere snakker om!!

http://www.kriminalomsorgen.no/aktivitetstilbud.237898.no.html

Anonymkode: dd0ba...fc3

Hva beviste det?

Anonymkode: 21c33...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva beviste det?

Anonymkode: 21c33...594

Hva tror du? At varetekt i Norge ikke er som så mange her påstår, vel! Feilaktige innlegg om at denne historien ikke er mulig i Norge på grunn av fengsels- og soningssystemet vårt, har fått en hel drøss med plusser.

Anonymkode: dd0ba...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du? At varetekt i Norge ikke er som så mange her påstår, vel! Feilaktige innlegg om at denne historien ikke er mulig i Norge på grunn av fengsels- og soningssystemet vårt, har fått en hel drøss med plusser.

Anonymkode: dd0ba...fc3

Leste linken jeg, det beviste ikke at i varetekt satt både menn og kvinner sammen. jeg leste to ganger.

Siden fengsel gjør det, tror jeg kanskje på ts, men linken sier ingenting om kvinner og menn sitter i samme fengsel eller avdeling.

Anonymkode: 21c33...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste linken jeg, det beviste ikke at i varetekt satt både menn og kvinner sammen. jeg leste to ganger.

Siden fengsel gjør det, tror jeg kanskje på ts, men linken sier ingenting om kvinner og menn sitter i samme fengsel eller avdeling.

Anonymkode: 21c33...594

Nå er det jo allerede dokumentert i dene tråden at 40% av alle norske kvinner soner sammen med menn, så jeg vet ikke hvorfor du fortsatt kverulerer.

Anonymkode: 0a960...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo allerede dokumentert i dene tråden at 40% av alle norske kvinner soner sammen med menn, så jeg vet ikke hvorfor du fortsatt kverulerer.

Anonymkode: 0a960...284

Det var jeg som dokumenterte det.

Men jeg skjønner ikke helt hva den siste linken skal bevise?

 

Anonymkode: 21c33...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som dokumenterte det.

Men jeg skjønner ikke helt hva den siste linken skal bevise?

 

Anonymkode: 21c33...594

En sa at alle i varetekt sitter på isolasjon. Den siste linken beviser jo at vi i varetekt også var sammen med de andre, i "fellestidene". 

Anonymkode: 26d8b...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sa at alle i varetekt sitter på isolasjon. Den siste linken beviser jo at vi i varetekt også var sammen med de andre, i "fellestidene". 

Anonymkode: 26d8b...d05

Da jeg er med, jeg fikk ikke med det.

Anonymkode: 21c33...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...