Gå til innhold

Noen som har hatt exu her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at meg og samboer hadde prøvd å bli gravid ca 8 mnd, så ble jeg gravid, dsv viste det seg å være en exu. Jeg ble operert for denne i februar, og måtte fjerne den ene egglederen min. Siden da har vi prøvd igjen,men ingenting skjer.... :(

Jeg lurer på hvor lenge det er "normalt" å prøve etter en exu? Nå går vi inn i vår 7 mnd og jeg begynner helt å miste motet.                           Spes mtp at jeg har en eggleder. (Jeg har også endometriose, men det er ikke noe jeg merker noe til. Likevel antagelig derfor jeg hadde en exu - at endoen hadde gjort eggleder tett. Den gjenværende sa legene på sykehuset at så bra ut. Har også lange sykluser, men påvist eggløsning. Fikk likevel pergo, og det var på pergokur jeg ble gravid. Har tatt tre pergokurer etterpå, men ingenting.)

I tillegg har jeg begynt å spotte, som regel friskt blod, fra 8-9 dpo. Mensen med skikkelig "tampong-blødning" og vondt skjer som regel ikke før 12-13-14 dpo. Som tenker litt på om egget har for kort tid å feste seg...

Dette ble rotete. Lurer egentlig på om noen her har erfaring med exu, og om det er normalt at det skal ta så lang tid? Vet ikke om det er rett, men tenker at siden vi ble gravide (Selv om det var en exu) så bør forutsetningene være tilstede for at vi skal kunne bli gravide igjen...?

Anonymkode: 88265...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt exu men hadde en spontanabort for 6 år siden. Etter dette har jeg ikke gått på prevensjon og vi har prøvd å bli gravide uten hell. Det er nok bare vanskeligere for noen en andre desverre. 

Syns ikke du skal miste håpet enda. Vil fint tro at du skal kunne bli gravid med en eggleder. Man har også forskjellige sykluser så det er vanskelig å si noe om det. Har dere kontaktet lege for utredning?

Her er vi selv igang med prøverør siden det ikke er så lett selv. 

Anonymkode: 0c0d5...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar! Så leit å høre om SAen din og at det ikke har klaffet igjen...Det er veldig tøft å "nesten ha klart det", og så tar det tid og man (jeg iallefall) føler at "det var den ene sjansen vi fikk, et lykketreff som gikk galt". Og 6 år er veldig lenge, så kan bare forestille meg alle de skuffende ppéne du/dere har hatt etter SA:hug:.

Men! så bra dere er i gang med prøverør!  Jeg har lest litt om det, men kan ikke så mye. Har du hatt egguthenting etc enda? Jeg innstiller meg litt på det selv. Mest fordi jeg begynner å bli "gammel", 34, og vi har ikke helt tid til å prøve flere år uten å lykkes, for så å begynne prosess med prøverør. For jeg har forstått at ventetidene er lange (?).

Hvor gammel er du? Og har dere fått noe svar på hvorfor dere ikke blilr gravide igjen?

Klem til eg og håper dere lykkes snart!

 

 

Anonymkode: 88265...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt exu men hadde en spontanabort for 6 år siden. Etter dette har jeg ikke gått på prevensjon og vi har prøvd å bli gravide uten hell. Det er nok bare vanskeligere for noen en andre desverre. 

Syns ikke du skal miste håpet enda. Vil fint tro at du skal kunne bli gravid med en eggleder. Man har også forskjellige sykluser så det er vanskelig å si noe om det. Har dere kontaktet lege for utredning?

Her er vi selv igang med prøverør siden det ikke er så lett selv. 

Anonymkode: 0c0d5...e9e

Oj. Burde vel ha "svart på innlegg", men satser på du ser svaret mitt når jeg gjør det nå :)

Anonymkode: 88265...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært gjennom en exu jeg også, etter 8 måneders prøving. Vi har kun prøvd i 1 syklus etter det, og venter mensen på mandag. Jeg har hatt litt de samme tankene som deg, at med en eggleder blir det muligens ikke så lett, men samtidig er jeg glad vi har bevist vi kan få til å bli gravid. Min gjenværende tube er også helt fin. Forbereder meg på lang prøvetid, men tar det litt som det kommer. Orker ikke stresse med det, det blir for tungt. Er tøft å gå gjennom en exu, spesielt etter 8 måneder med håp og påfølgende skuffelser, og når man endelig klarer det, så ender det med at man mister en del av det reproduktive organene. Det er tøft og føles tung og urettferdig. Har hatt en tung tid i etterkant, og måtte legge prøvingen på hyllen en stund for å unngå å bli deprimert og lei meg. Har en litt mer avslappende holdning nå, det som skjer det skjer. Har tatt noen runder med meg selv om at jeg ikke orker å prøve så voldsomt. Regelmessig sex er mer enn nok, og lever helt som normalt og drikker vin akkurat når det passer meg :) jeg har hatt regelmessig syklus hele veien da, så føler meg heldig der! Føler veldig med deg, og krysser fingrene for deg!  I verstefall er defekte eggledere en av de "beste" tingene å ha i forhold til vellykket ivf hvis man ender opp der, det er jo tross alt bare en "tunnel" som jeg liker å kalle det, som egget må i gjennom på sin vandring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Chrissy22 skrev:

Hei! Jeg har vært gjennom en exu jeg også, etter 8 måneders prøving. Vi har kun prøvd i 1 syklus etter det, og venter mensen på mandag. Jeg har hatt litt de samme tankene som deg, at med en eggleder blir det muligens ikke så lett, men samtidig er jeg glad vi har bevist vi kan få til å bli gravid. Min gjenværende tube er også helt fin. Forbereder meg på lang prøvetid, men tar det litt som det kommer. Orker ikke stresse med det, det blir for tungt. Er tøft å gå gjennom en exu, spesielt etter 8 måneder med håp og påfølgende skuffelser, og når man endelig klarer det, så ender det med at man mister en del av det reproduktive organene. Det er tøft og føles tung og urettferdig. Har hatt en tung tid i etterkant, og måtte legge prøvingen på hyllen en stund for å unngå å bli deprimert og lei meg. Har en litt mer avslappende holdning nå, det som skjer det skjer. Har tatt noen runder med meg selv om at jeg ikke orker å prøve så voldsomt. Regelmessig sex er mer enn nok, og lever helt som normalt og drikker vin akkurat når det passer meg :) jeg har hatt regelmessig syklus hele veien da, så føler meg heldig der! Føler veldig med deg, og krysser fingrene for deg!  I verstefall er defekte eggledere en av de "beste" tingene å ha i forhold til vellykket ivf hvis man ender opp der, det er jo tross alt bare en "tunnel" som jeg liker å kalle det, som egget må i gjennom på sin vandring :) 

Hei! Så leit å høre at du har vært gjennom det samme. Jeg kjente mest på det i ettertid, at det var ganske grusomt at jeg hadde hatt en exu. Både fordi det er så - i mitt hode - "unødvendig"; kunne ikke egget vandra litt lengre, eller gått til grunne om det ikke klarte det. Og på grunn av selve opplevelsen - det tok tid før legene forstod at det var exu, og da var det kritisk og veldig smertefullt.

Tror du er kjempelur som legger det litt vekk! Jeg har ikke greid det, hadde fremdeles resept på pergo og bare satt i gang. Tror egentlig det var litt dumt. Føler babylaging er litt slit nå,og at jeg kun tenker på en ting: å bli gravid. Og det er jo ikke måte på hvor mange som er gravide, og blir det lett som bare det. Kjenner veldig på at jeg synes det er urettferdig, enda jeg vet det bare er meg som er smålig; misunnelig og desperat.

Men, jeg har de siste mnd bestemt meg for at vin/øl, det gjør jeg som normalt. Og alt av usunn mat. Jeg må jo leve :)  Jeg håper det klaffer for dere snart (kanskje allerede denne pp? Jeg skal krysse fingrene for deg! Og om det går, så må du si fra!) Litt fint at flere har vært gjennom det samme, selv om jeg ikke ønsker noen og prøve lenge og mislykkes.

 

Anonymkode: 88265...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg hadde en xu for et drøyt år siden. Det var helt grusomt, og bare flaks at jeg overlevde (hele opplevelsen ligger i prøvedagboka mi om du skulle være interessert). Nå, etter 11 måneder med prøving etter xuen er jeg gravid igjen, nå er jeg i 8 uke og krysser fingrene for at det går bra denne gangen. Vet hvertfall at det ikke er en ny xu, for det har jeg vært på tidlig UL og sjekket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...