Gå til innhold

Er det virkelig ingen hjelp i slankeprodukter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker f.eks mye kaffe, kan det ikke da hjelpe på slankingen min at jeg drikker coffee slender? Er det slik at alle slankeprodukter er svada, eller kan de hjelpe deg på vei? Skjønner at man ikke blir tynn av å kun ta piller og ikke endre på trenings og kostholdsvanene, men hvis man gjør en endring der, vil slankeprodukter hjelpe litt ekstra? 

Anonymkode: 8ef0b...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker f.eks mye kaffe, kan det ikke da hjelpe på slankingen min at jeg drikker coffee slender? Er det slik at alle slankeprodukter er svada, eller kan de hjelpe deg på vei? Skjønner at man ikke blir tynn av å kun ta piller og ikke endre på trenings og kostholdsvanene, men hvis man gjør en endring der, vil slankeprodukter hjelpe litt ekstra? 

Anonymkode: 8ef0b...c9a

Det eneste som blir slankere er lomeboka di.

Anonymkode: d8916...4fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet om som funker er slike shaker. Men de funker utelukkende fordi man ved å kun innta disse får man i seg færre kalorier, ikke på grunn av noen magiske ingredienser som virker slankende. Det er en grunn til at slike produkter ikke gis ut av leger.

Anonymkode: 4c6cc...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke nei. Dersom det hadde funka så hadde dem jo fjernet sitt kundegrunnlag og dermed inntektene sine. Overvekt øker, antall produkter øker. Det betyr at det ikke fungerer.

Det kommer snart en episode om dette på Folkeopplysningen på nrk :)

Mat og livsstil, det fungerer. Vil du endre på kroppens fasong og/eller volum så må man endre på livsstilen og kostholdet sitt.

 

 

Anonymkode: a35e1...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeprodukter fungerer, i den betydningen at det er mange som tjener masse penger på å lage, selge og markedsføre dem. For publikum er de derimot til mer skade enn gavn. Sunn fornuft, logikk og rasjonell tenkning gjelder også her: Hvis et middel ikke virker uten endring av trenings- og kostholdsvaner, "hjelper" de ikke "ekstra" om du endrer på trenings- og kostholdsvanene dine heller. 

Det er ikke rart om du er forvirret og håper at det kan virke. Lovverket vårt forbyr bare markedsføring av direkte farlige midler og metoder, og midler som ikke er regulert som legemidler er unntatt de strengeste kravene til sikkerhet og effektivitet, og produsentene bruker alle mulige slags sleipe triks for å omgå lovverket og lokke deg til å kjøpe. Midlene blir aggressivt markedsført, som noe man nærmest MÅ bruke (at du så å si er dum hvis du ikke gjør det), at de har magisk effekt (ofte ved bruk av vitenskapelig-klingende sjargong), sånn at kiloene triller av, uten besvær fra kundens side, mens endring av trenings- og kostholdsvaner er beintøft og unødvendig, ineffektivt og gammeldags. Virkeligheten er en annen: Vektnedgang er en langsom prosess som fremfor alt krever kunnskap, strategisk innsats og tålmodighet, men det følger ekstremt enkle prinsipper og er temmelig forutsigbart og virker for alle som gjør det riktig. 

Det er vanskelig å se at slanke gjør noe annet enn tjukke - og det er fordi dette stemmer og samtidig ikke stemmer - vi spiser alle den samme maten, men i forskjellig sammensetning og i forskjellige mengder. Ikke alle slanke er slanke fordi de har lykkes i sin "kamp mot kiloene". For min egen del ble vektmestring først mulig da jeg fant en måte å spise og leve på som ikke kjennes ut som jeg er i krig med meg selv. 

Beklager utlegningen :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg vet om som funker er slike shaker. Men de funker utelukkende fordi man ved å kun innta disse får man i seg færre kalorier, ikke på grunn av noen magiske ingredienser som virker slankende. Det er en grunn til at slike produkter ikke gis ut av leger.

Anonymkode: 4c6cc...035

Det er jo ikke shakene i seg selv som fungerer, men antallet kalorier man får i seg.

Anonymkode: a35e1...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke shakene i seg selv som fungerer, men antallet kalorier man får i seg.

Anonymkode: a35e1...aa9

Og det presiserer jeg i innlegget mitt :) 

Anonymkode: 4c6cc...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det presiserer jeg i innlegget mitt :) 

Anonymkode: 4c6cc...035

Men du starta med å skrive at dem funker ;)

 

Anonymkode: a35e1...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...