Gå til innhold

Ikke egen postkasse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, fruBeist skrev:

Jeg ser ikke poenget i at andre skal se om jeg for eksempel til stadighet får brev fra helseforetak. Eller hvilke forsikringsselskap jeg får brev fra. Bankkortet mitt foretrekker jeg kommer direkte til meg, det samme med simkort.  Andre har ikke noe med hva jeg bestiller på ebay (det står ofte på pakken hva som er inni. Jeg har mottatt ørepropper merka som sexy undertøy 😜)

Omikke alt er så sensitivt i utgangspunktet, så er det info jeg foretrekker å ha kontroll på selv, og ikke at andre skal ha muligheten til å la nysgjerrigheten ta overhånd og snoke.

Ja,det er litt sånn jeg også tenker. Jeg får for eksempel brev fra nav,helseforetak osv og jeg har egentlig ikke lyst til at huseier skal se de brevene.

Det er jo ikke noe krise,men når vi har to postkasser så ser ikke jeg helt hvorfor min post skal sammen med hennes.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/adresseendring-og-oppbevaring/adresseendring?gclid=CjwKEAjwl4q-BRDtzJmSk-uGunkSJACmCOY-vonQKipjOmOWgFSFrkZulPjJaaAc6Mb9hWXPRMPYwRoC-3fw_wcB

Regner med at du har meldt adresse-endring til posten. Da går det noen dager til det er registert.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, fruBeist skrev:

Jeg ser ikke poenget i at andre skal se om jeg for eksempel til stadighet får brev fra helseforetak. Eller hvilke forsikringsselskap jeg får brev fra. Bankkortet mitt foretrekker jeg kommer direkte til meg, det samme med simkort.  Andre har ikke noe med hva jeg bestiller på ebay (det står ofte på pakken hva som er inni. Jeg har mottatt ørepropper merka som sexy undertøy 😜)

Omikke alt er så sensitivt i utgangspunktet, så er det info jeg foretrekker å ha kontroll på selv, og ikke at andre skal ha muligheten til å la nysgjerrigheten ta overhånd og snoke.

Alt kommer direkte til deg, det skal ikke gjennom en mellommann. Jeg har kanskje et kjedelig liv jeg da, anser ikke noe av posten min som spesielt spennende eller interessant for noen. Hvilke forsikringsselskap jeg bruker, helseforetak, det hadde brydd meg 0, det er vel absolutt ingen andre som er interessert i det enn deg?

Du har jo kontroll på det selv, det er jo ikke som om jeg og huseier driver å åpner posten til hverandre, det ville jo vært ulovlig. Er du SÅ nysjerrig altså? Jeg kan ikke fatte hva som ville pirret nysjerringeten i det å dele en postkasse med noen.

Anonymkode: 5440e...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at en tråd om postkasser når 3 sider

Anonymkode: 0fa0e...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at en tråd om postkasser når 3 sider

Anonymkode: 0fa0e...f64

Haha,tenkte litt det samme. Tenk at denne tråden har blitt så lang. Hadde jeg ikke trodd,men litt av det har med at folk ikke leser hele tråden og gir samme informasjon omigjen.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er klistermerkene på lokket? Kanskje dersom dere klistrer det under der man løfter lokket slik at postmannen kan se det når han legger i post. Når de er på lokket blir jo lokket løftet og de syns ikke lenger

Anonymkode: 0fa0e...f64

Nei, den står på fronten og det har aldri vært et problem tidligere. Plutselig fikk vi masse reklame og når det ikke ga seg på et par uker så satte jeg opp lapp. Postkassen står såpass høyt at postbudet kan ikke unngå å se klistremerket når h*n putter posten oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt kommer direkte til deg, det skal ikke gjennom en mellommann. Jeg har kanskje et kjedelig liv jeg da, anser ikke noe av posten min som spesielt spennende eller interessant for noen. Hvilke forsikringsselskap jeg bruker, helseforetak, det hadde brydd meg 0, det er vel absolutt ingen andre som er interessert i det enn deg?

Du har jo kontroll på det selv, det er jo ikke som om jeg og huseier driver å åpner posten til hverandre, det ville jo vært ulovlig. Er du SÅ nysjerrig altså? Jeg kan ikke fatte hva som ville pirret nysjerringeten i det å dele en postkasse med noen.

Anonymkode: 5440e...b6a

Jeg er ikke så nysgjerrig at jeg hadde åpnet andre sin post, det er ikke min egen nysgjerrighet jeg er bekymret for. Folk har en tendens til å være nysgjerrig, og fantasere, og så kan spekulering og sladder spre seg, kanskje helst på småplasser. fruBeist har fått fire-fem brev fra Helse Sør i løpet av de siste månedene, og her om dagen synes jeg at jeg så NAV-logoen på en konvolutt. Vet du om det er noe alvorlig på gang? Ja, jeg er sikkert paranoid 😜 Men Bygdedyret er høyst reelt mange plasser.

Desuten, deler man postkasse med andre, så er det fort gjort at et brev blir åpna ved et uhell. Nei, kanskje det ikke er av interesse for andre, men det er ikke uten grunn til at postansatte har streng taushetsplikt. De åpner heller ikke folk sin post, men de tilegner seg ganske mye info om folk allikevel. Posten min er privat, også i uåpnet tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, fruBeist skrev:

Jeg er ikke så nysgjerrig at jeg hadde åpnet andre sin post, det er ikke min egen nysgjerrighet jeg er bekymret for. Folk har en tendens til å være nysgjerrig, og fantasere, og så kan spekulering og sladder spre seg, kanskje helst på småplasser. fruBeist har fått fire-fem brev fra Helse Sør i løpet av de siste månedene, og her om dagen synes jeg at jeg så NAV-logoen på en konvolutt. Vet du om det er noe alvorlig på gang? Ja, jeg er sikkert paranoid 😜 Men Bygdedyret er høyst reelt mange plasser.

Desuten, deler man postkasse med andre, så er det fort gjort at et brev blir åpna ved et uhell. Nei, kanskje det ikke er av interesse for andre, men det er ikke uten grunn til at postansatte har streng taushetsplikt. De åpner heller ikke folk sin post, men de tilegner seg ganske mye info om folk allikevel. Posten min er privat, også i uåpnet tilstand.

Kanskje fordi jeg bor i Oslo da, men det har aldri falt meg inn å skjekke hvor posten til huseier eller den andre leietakeren er fra. Det er helt utrolig uinteressant. Alt jeg ser etter er navnet for å se om det er min post eller ikke. Tror virkelig ikke det er så interessant som man selv tror. 

 

Det er virkelig ikke fort gjort at et brev blir åpnet ved uhell! Deler man postkasse så vet man om det. Åpner man post som ikke er adressert til seg, så er det IKKE et uhell. Aldri om jeg ville åpnet andres post. Jeg har fått posten min adresser til samme sted som min samboer i 9 år nå, og aldri har jeg vært i nærheten av å 'uheldigvis' åpne hans post. 

 

Posten din er privat uansett hvem du deler postkasse med. 

Anonymkode: 5440e...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi tre forskjellige adresser på samme adresse

Tre postkasser henger på veggen. Jeg har kun fått andres post i min postkasse en gang og det var fordi den ene naboen min ikke hadde klistret på navn på sin postkasse. Utenom den gangen har jeg aldri opplevd å få andres post eller at min post havner i andres kasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...