Gå til innhold

MDG vil forby reklame for flyreiser og bensin


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt. Hva er nøyaktig useriøst med det? Det er mye useriøst ute å går, å reklamere for tobakk er jo bedre enn å reklamere for flyreiser, spør du meg.

Anonymkode: f4972...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt. Hva er nøyaktig useriøst med det? Det er mye useriøst ute å går, å reklamere for tobakk er jo bedre enn å reklamere for flyreiser, spør du meg.

Anonymkode: f4972...c2e

Hvordan er det bedre? Tobakk er direkte helsefarlig både for den som røyker og for de rundt røykeren. Flyreiser er ikke det (på samme måte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Drizzt skrev:

Hvordan er det bedre? Tobakk er direkte helsefarlig både for den som røyker og for de rundt røykeren. Flyreiser er ikke det (på samme måte). 

Begge ting er jo helsefarlig. Flyreiser er ikke helsefarlig for deg, men det er helsefarlig for miljøet og kan være negativt for fremtiden. Tobakk er helsefarlig for deg og de rundt. Men eksisterer det reklame for bensin? Den var ny for meg. 

Anonymkode: 96366...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG har forsåvidt mye godt for seg, men jeg synes de heller burde bruke ressurser på seriøs politikk og ikke symboltøys som dette her. Latterlig forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gothminister skrev:

Ja regner med at dette tullepartiet forsvinner sammen med SV å ta gjerne med KrF

Og V.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Drizzt skrev:

Og V.

 

3 timer siden, Gothminister skrev:

Ja regner med at dette tullepartiet forsvinner sammen med SV å ta gjerne med KrF

tror ikke de politiske partiene kommer til overleve stort lengre.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

 

tror ikke de politiske partiene kommer til overleve stort lengre.   

Overleve vil de. Det vil alltid være en liten andel av den norske befolkningen som er dumme nok til å stemme på partier som SV og MDG. 

Det er jo hipt å være miljøaktivist. Gjerne har de selv flyttet inn i storbyene hvor det er mest forurensning, og har et forbruk som er langt høyere enn de misliker. For eksempel mennesker som bor mer usentralt og er avhengig av bil og andre verktøy som ifølge dem forurenser.

Samme menneskene som tror at vi kan bare legge ned oljevirksomheten her til lands og redde økonomien med bussjåfører og ikke-lønnsomme vindmøller, som de forøvrig egentlig ikke vil plassere noe som helst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge ting er jo helsefarlig. Flyreiser er ikke helsefarlig for deg, men det er helsefarlig for miljøet og kan være negativt for fremtiden. Tobakk er helsefarlig for deg og de rundt. Men eksisterer det reklame for bensin? Den var ny for meg. 

Anonymkode: 96366...1b4

Tja, reklame og reklame. Du har jo disse bonuskortene da som lokker med 30 øre avslag per liter osv. Det er jo en form for besinreklame.

Anonymkode: 48bba...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter det faktisk. Flyreiser er undøvendig. Burde ikke være sånn at man skal oppmuntre folk til å reise.

Anonymkode: 099cb...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Example skrev:

 

Det er jo hipt å være miljøaktivist. Gjerne har de selv flyttet inn i storbyene hvor det er mest forurensning, og har et forbruk som er langt høyere enn de misliker. For eksempel mennesker som bor mer usentralt og er avhengig av bil og andre verktøy som ifølge dem forurenser.

Samme menneskene som tror at vi kan bare legge ned oljevirksomheten her til lands og redde økonomien med bussjåfører og ikke-lønnsomme vindmøller, som de forøvrig egentlig ikke vil plassere noe som helst sted.

Ikke pent å le av folk. Men disse venstrevridde miljøfrika må man jo le litt stakkarslig av. Må jo være trist og være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter det faktisk. Flyreiser er undøvendig. Burde ikke være sånn at man skal oppmuntre folk til å reise.

Anonymkode: 099cb...37d

Nei fysj, best og holde seg hjemme foran TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter det faktisk. Flyreiser er undøvendig. Burde ikke være sånn at man skal oppmuntre folk til å reise.

Anonymkode: 099cb...37d

Hvorfor ikke?

Jeg elsker å reise og gjør det så ofte jeg har mulighet og penger til det. 

At flyene forurenser, det driter jeg i. De hadde flydd med eller uten meg uansett.

Endret av Example
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Example skrev:

Hvorfor ikke?

Jeg elsker å reise og gjør det så ofte jeg har mulighet og penger til det. 

At flyene forurenser, det driter jeg i. De hadde flydd med eller uten meg uansett.

Det er helt andre ting en litt forurensning fra et fly eller bil vi skal være bekymret for. Jeg med driter fullstendig i dette miljøhysteriet som kun er funnet på. Vi står i langt mer alvorlig saker en miljøet som går sin gang slik det alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Example skrev:

Hvorfor ikke?

Jeg elsker å reise og gjør det så ofte jeg har mulighet og penger til det. 

At flyene forurenser, det driter jeg i. De hadde flydd med eller uten meg uansett.

Hvis ingen hadde satt seg på fly over lenger tid, så ville ikke flyene flydd. 

Jeg vet at verden må gå sin gang, at man må kjøre bil til barnehagen og jobben. Men bare en liten tur til London forurenser like mye som et halvt år med bilkjøring. Bare for noen timer/dagers moro så setter man et ganske stort CO2-trykk.

Jeg vil bare påpeke at jeg ikke er noen miljøfanatiker. Jorden varmes kanskje opp. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg mener bare at reising er en ting vi klarer oss fint uten. Også på bakgrunn av andre ting, spredning av sykdommer, etc. 

Anonymkode: 099cb...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen hadde satt seg på fly over lenger tid, så ville ikke flyene flydd. 

Jeg vet at verden må gå sin gang, at man må kjøre bil til barnehagen og jobben. Men bare en liten tur til London forurenser like mye som et halvt år med bilkjøring. Bare for noen timer/dagers moro så setter man et ganske stort CO2-trykk.

Jeg vil bare påpeke at jeg ikke er noen miljøfanatiker. Jorden varmes kanskje opp. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg mener bare at reising er en ting vi klarer oss fint uten. Også på bakgrunn av andre ting, spredning av sykdommer, etc. 

Anonymkode: 099cb...37d

Slapp av, en ny mini istid er på vei.

 

http://www.dagbladet.no/2015/07/12/nyheter/utenriks/vitenskap/sola/klima/40114297/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen hadde satt seg på fly over lenger tid, så ville ikke flyene flydd. 

Jeg vet at verden må gå sin gang, at man må kjøre bil til barnehagen og jobben. Men bare en liten tur til London forurenser like mye som et halvt år med bilkjøring. Bare for noen timer/dagers moro så setter man et ganske stort CO2-trykk.

Jeg vil bare påpeke at jeg ikke er noen miljøfanatiker. Jorden varmes kanskje opp. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg mener bare at reising er en ting vi klarer oss fint uten. Også på bakgrunn av andre ting, spredning av sykdommer, etc. 

Anonymkode: 099cb...37d

Du klarer deg uten reising, det er greit. Det er et luksusgode. Det er mange luksusgoder som jeg også klarer meg uten også, som mange andre liker å bruke penger på.  Om vi skulle tenkt på jordkloden og kun den, så er det mye vi kunne gjort som er langt mer effektivt enn å droppe en flyreise.

For eksempel at verden er overbefolket, og vi gjør alt vi kan for holde det sånn. De samme menneskene som ser ned på folk som flyr er ofte de samme menneskene som er ønsker stor migrasjon og globalisering på andre områder. Vi jobber for å holde gamle og syke i live så lenge som mulig, vi jobber for vaksiner og medisiner i områder hvor folk får mange barn. 

Den største potensielle miljøkatastrofen kommer i antall mennesker. Om Ola Blunk tar seg en ferietur til Spania en gang i året har svært lite å si i det store bildet.

Så kan man late som man gjør noe så lenge ved å forby kaffekapsler og snakke om forbud for reisereklamer. Bare svada for å lure svake sjeler til å stemme på dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...