Gå til innhold

Musikk under fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke album/artister synes dere passer til fødsel? Låter er helt håpløst, for da vil det ta evigheter å få laget en liste. Tenker kanskje Damien Rice og Belle & Sebastian. Og kanskje Massive Attack? Flere?

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen. Hadde selv tenkt til å ha musikk, men det utgikk for å si det mildt. Hadde nok bare vært plagsomt uansett om det var favorittbandet. Får du er rolig og lite smertefull fødsel, så kanskje musikk er greit. 

Anonymkode: dbf66...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare på radioen som stod på rommet :) Jenta mi ble født under Waves - Mr Probz :fnise:

Anonymkode: c7552...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Hadde selv tenkt til å ha musikk, men det utgikk for å si det mildt. Hadde nok bare vært plagsomt uansett om det var favorittbandet. Får du er rolig og lite smertefull fødsel, så kanskje musikk er greit. 

Anonymkode: dbf66...a9c

Men forskning viser at musikk kan virke smertelindrende så lenge den ikke er stressende.

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men forskning viser at musikk kan virke smertelindrende så lenge den ikke er stressende.

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Vel, tar heller en epidural gitt. Tror ikke musikk har noen særlig smertelindrende effekt på rier.

Anonymkode: dbf66...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjeleglad for at ingen musikk ble spilt da jeg lå med veer. Da hadde hele det anlegget gått vindusveien gitt. Det var ett par ganger barnefaren var nær ved å oppleve det også pga smerter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man fikk ha musikk under fødsel...?
Gjelder dette alle sykehus? :) holder det med en spotify liste eller må man ha CD?

Har forøvrig ville brent en cd ellerno, slik at du fikk bare låter du selv liker!
Jeg personelig ville faktisk gått for reggea :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hairdo skrev:

Visste ikke at man fikk ha musikk under fødsel...?
Gjelder dette alle sykehus? :) holder det med en spotify liste eller må man ha CD?

Har forøvrig ville brent en cd ellerno, slik at du fikk bare låter du selv liker!
Jeg personelig ville faktisk gått for reggea :)

Lykke til!

De hadde musikkanlegg på fødestua og vi hadde også med oss Bluetooth høyttaler. Allikevel brukte vi ingen av delene når vi var der. Lyset på fødestuen er dempet og det er en veldig fin ro der som passet meg ypperlig under fødselen. Når man ligger med rier blir man veldig fokusert og i sin egen boble. Man fokuserer mye på pusten og finner teknikker som passer seg. Mannen var der hele tiden, men vi sa lite til hverandre. Allikevel er jo dette helt individuelt, så det kan allikevel være greit å ta med seg. Det er i alle fall ingen som nekter deg å spille musikk om du føler for det :)

Anonymkode: 06088...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først si at jeg ikke hører spesielt mye på musikk.... Så jeg personlig ville nok ha synes musikk hadde vært mer til irritasjon enn avslapning.....

.....men når det er sagt, anbefaler jeg deg å brenne CD / ta med CD med den musikken du slapper av med nå. 😊

 

(Under fødselen satte jeg stor pris på å høre på jordmoren som hviskende forklarte studenten sin om apparatene og fødsler generelt.... Irritere meg av og til over at de hvisket så lavt at jeg ikke hørte 😜 

Jeg ville hatt med meg podcast med noe å følge med på, for å ta tankene bort fra det som var vondt....men tror dette gjelder for de færreste 😂 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. august 2016 at 14.05, AnonymBruker skrev:

Vel, tar heller en epidural gitt. Tror ikke musikk har noen særlig smertelindrende effekt på rier.

Anonymkode: dbf66...a9c

Jo, det har det. Og jeg har ikke lyst på epidural.

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har det. Og jeg har ikke lyst på epidural.

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Har du født før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Dorey skrev:

Har du født før? 

Det må være lov å ha som utgangspunkt at man ikke ønsker epidural selv om man ikke har født før? Jeg har termin med mitt første barn i denne uken, og tenker at som utgangspunkt ønsker jeg ikke det, men er åpen for det om smertene blir for ille. Det er umulig å planlegge fødselen, inkludert behovet for smertestillende (som vil avhenge fra kvinne til kvinne, fødsel til fødsel).

Anonymkode: b58ef...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har det. Og jeg har ikke lyst på epidural.

Anonymkode: 3ab4c...8b5

Vis gjerne til forskning som viser at musikk har smertestillende effekt på så sterke smerter som rier er. Om du vil ha epidural eller ikke er jo helt opp til deg det :) 

Anonymkode: dbf66...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spelte Rammstein med Du hast på repeat under hele fødselen. Og kidden digger den låta den dag idag. 

Anonymkode: 81717...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis gjerne til forskning som viser at musikk har smertestillende effekt på så sterke smerter som rier er. Om du vil ha epidural eller ikke er jo helt opp til deg det :) 

Anonymkode: dbf66...a9c

Det utløser jo endorfiner som er en naturlig smertestillende. Det hjalp meg ihvertfall, til å slappe av mere og roe ned.

Anonymkode: 9ab3a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...