Gå til innhold

Mensen i sjette uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjempeflaut spørsmål, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre...

jeg er nå på min 6. (Sjette!!) uke med mensen.. Jeg pleier vanligvis å ha mensen i 3-4 dager, men nå stopper det ikke. Jeg ringte legen for et par uker siden og han ga meg noen piller som skulle hjelpe.. - noe det ikke gjorde. Jeg går på loette p-piller, har ikke hoppa over mensen, og tatt de sånn de skal tas. 

 

Er det noen som har vært i lignende situasjon? Hva hjelper? Hva kan det være? Alvorlig? Spørsmålene svirrer! Jeg tenkte jeg skulle ringe legen igjen i morgen, men er jo livredd for det også - syns dette er kjempeflaut og ekkelt.. Og det går selvfølgelig ut over forholdet til meg og min samboer, noe som igjen er utrolig kjedelig..

Anonymkode: 6b890...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke flaut å snakke om det med legen. :) Antaglivis fikk du en bevirking av Loette, som kan gå over selv, men i verste fall må du bytte prevensjon. Er du nå på en av de første måneder med Loette? For da er uregelmessige blødninger er ganske vanlig bevirking, og det vil antaglivis stabilisere seg etterhvert. Men hvis du har tatt Loette i mer enn 6 mnd og ikke glemte en p-pille, da er det mer uvanlig, og da må du kanskje bytte prevensjon. Men uansett, kontakt fastlegen, så finner hun/han ut hva er beste løsning for deg videre. 

Anonymkode: 1385f...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke flaut å snakke om det med legen. :) Antaglivis fikk du en bevirking av Loette, som kan gå over selv, men i verste fall må du bytte prevensjon. Er du nå på en av de første måneder med Loette? For da er uregelmessige blødninger er ganske vanlig bevirking, og det vil antaglivis stabilisere seg etterhvert. Men hvis du har tatt Loette i mer enn 6 mnd og ikke glemte en p-pille, da er det mer uvanlig, og da må du kanskje bytte prevensjon. Men uansett, kontakt fastlegen, så finner hun/han ut hva er beste løsning for deg videre. 

Anonymkode: 1385f...a5d

Jeg har gått på loette i mange år, men sluttet en periode fra desember til februar i år, fordi jeg var gravid. Hadde en spontanabort, og begynte på pillene etter det igjen - har gått på de jevnlig siden, og glemt kanskje 1-2 piller i løpet av de månedene. Fikk vanlig, regelmessig mensen igjen med en gang etter spontanabort, og har hatt det både før og etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har hatt flere perioder med mensen i flere uker. Å ha mensen er liksom hennes greie nå :P

Dette skjedde hver gang hun prøvde nye prevensjonsmetoder, tok en pause eller sluttet.

Jeg kan veldig lite om dette emnet, men kan det være en reaksjon på p-pillene?

Uansett, så skjønner jeg godt frustrasjonen din. Herregud, for et helvete du må være i :rolleyes::sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tibbie skrev:

Ei venninne av meg har hatt flere perioder med mensen i flere uker. Å ha mensen er liksom hennes greie nå :P

Dette skjedde hver gang hun prøvde nye prevensjonsmetoder, tok en pause eller sluttet.

Jeg kan veldig lite om dette emnet, men kan det være en reaksjon på p-pillene?

Uansett, så skjønner jeg godt frustrasjonen din. Herregud, for et helvete du må være i :rolleyes::sarkasme:

Tviler liksom på at det har noe med pillene å gjøre heller, for nå har jeg jo brukt samme merke i flere år😳 men jeg har jo ikke peiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cmllamll skrev:

Tviler liksom på at det har noe med pillene å gjøre heller, for nå har jeg jo brukt samme merke i flere år😳 men jeg har jo ikke peiling..

Google det på engelsk. Kanskje du finner et forum med flere svar :P

Eller spør på Lommelegen.no eller en helsesøsterside : )

Det er sikkert helt normalt, men det er jo greit å vite årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...