Gå til innhold

Begynte å krangle med typen om vasking/klesvask osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har jo latt han holde på slik, når jeg hele tiden skal prøve å forstå han, for da lager jeg jo en aksept for at han kan forsette slik, men det som er så skummelt med dette er jo at jeg psyker meg selv ned til å godta dette, og føler meg til slutt 'gal' fordi magefølelsen skriker jo til meg at dette er så urettferdig det kan bli. Prøver ikke å si at jeg ikke har noen skyld i dette, jeg er helt enig med deg, og jeg skulle aldri prøvd å forstå han på dette i 2 år.

- TS

Anonymkode: e3730...3f7

Veldig glad for å se at du innser at det ikke skal være sånn. Å jeg håper virkelig at du kvinner deg opp å enten setter hardt mot hardt (vasker kun dine klær, tar din egen oppvask osv) å håper på at han forandrer seg, eller forlater dette forholdet. Hvordan vil det bli om dere en gang skulle fått barn? Han er ufør på grunn av psyken sier du, da kunne han fadern meg tatt i et godt tak hjemme. Jeg sliter psykisk selv, men klarer å sette på vaskemaskinen, ta oppvasken, rydde hus osv uten at jeg dør av den grunn. Han har deg som en tjener. Varseltegnene burde komme allerede da du fikk vite om hva som skjedde mellom han og moren. Kjenner jeg blir skikkelige forbanna på denna "mannen" (guttungen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, virkelig... Du skulle bare vist hvor varmende det er å få et så godt svar i en slik situasjon, og det gjør meg så trist å høre at du har opplevd lignende og alt det innebærer. Tenkte jeg måtte skrive på KG for å nesten sjekke om "er jeg gal? Overreagerer jeg? Fler som hadde holdt ut i dette?

- Ts

Anonymkode: e3730...3f7

Tusen takk for fin tilbakemelding! :hjerte:

I følgende tråd kan du lese mye (se bl.a.  linkene) som opplevdes støttende for mange.

Jeg er glad på dine vegne for at du søkte hjelp ved å skrive her. Jeg håper at du kommer deg raskt bort fra den mannen, og at du får hjelp og støtte fra mennesker. Du kan også spørre om å få støttesamtale hos Krisesenteret.

Lykke til! :klem:

 

Anonymkode: baefe...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Veldig glad for å se at du innser at det ikke skal være sånn. Å jeg håper virkelig at du kvinner deg opp å enten setter hardt mot hardt (vasker kun dine klær, tar din egen oppvask osv) å håper på at han forandrer seg, eller forlater dette forholdet. Hvordan vil det bli om dere en gang skulle fått barn? Han er ufør på grunn av psyken sier du, da kunne han fadern meg tatt i et godt tak hjemme. Jeg sliter psykisk selv, men klarer å sette på vaskemaskinen, ta oppvasken, rydde hus osv uten at jeg dør av den grunn. Han har deg som en tjener. Varseltegnene burde komme allerede da du fikk vite om hva som skjedde mellom han og moren. Kjenner jeg blir skikkelige forbanna på denna "mannen" (guttungen) 

Jeg sliter også psykisk, men jeg klarer ikke å gjøre noe særlig husarbeid hjemme. Jeg behandler dog ikke samboeren min som dritt. Synes han høres veldig barnslig ut sånn han svarer deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
Et øyeblikk siden, Brimi skrev:

Jeg sliter også psykisk, men jeg klarer ikke å gjøre noe særlig husarbeid hjemme. Jeg behandler dog ikke samboeren min som dritt. Synes han høres veldig barnslig ut sånn han svarer deg. 

Men du gjør det du kan ikke sant? Her gidder jo ikke samboer gjøre en dritt. Svarer TS frekt, slenger klær på gulvet som skulle vært hengt opp i ren trass. Dette er oppførsel man kan se hos en 3-4 åring som ikke får viljen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gå fra han ts. Livet med han vil aldri bli bra hvis han har den holdningen der og i tillegg oppførselen hans! Og før du går skal du sette han på plass ved å bruke nøyaktig samme tone og det han sier til deg om hvor lett det er å trykke på knappen osv. 

Anonymkode: 4fff6...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, TS. Dette er IKKE greit! Han får jammen ta ansvar for sitt eget liv, sine egne klær, sin egen mat. Sånn snakker man ikke til partneren sin. Nei, du har holdt ut lenge nok nå. Slutt å lage unnskyldninger for ham, og forlat ham. Dette klarer du! Stor klem!

:hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortalt ham at siden rollene er byttet om, og det er du som hovedforsørger, så er han "dama" i deres forhold. Og med det i tankene synes du han er en skikkelig dårlig en. At du ikke kan forsørge noen som ikke kan stelle et rent hjem og ha maten på bordet når du kommer hjem etter en lang arbeidsdag. 

Så dette orker du ikke mer. Så pakker du tingene dine og lever lykkelig resten av ditt liv.

Du er ingens tjener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at han var skilsmissebarn og mora hadde hovedomsorgen for han alene.

Anonymkode: f3f08...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ardenus skrev:

 

Hvor er det vi skal lese? Glemte du linken?

Anonymkode: baefe...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri blitt sammen med han ts. Er han muslim ? Hørtes bare slik ut. Det med at kvinnens jobb er I hjemmet forutsetter at mannen forsørger kvinnen. Man kan ikke bare velge seg ut det som passer. Han respekterer deg ikke. Hva har du igjen for å være I dette forholdet ? Han respekterer deg ikke, behandler deg som en slave, bidrar heller ikke økonomisk og anerkjenner ikke dine behov .  Hva har du å tape med å dumpe han ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å se en tendens her i Norge for dere å bruke "slitne psykisk" for å bli ufør og slenger dere i sofakroken.  Har aldri sett så mange folk som er så utrolig lat og barnslig " wahhh wahhh wahhh" livet er så vanskelig wahhhh.  Herregud - jeg ville ha forlatt han for LENGST.

Anonymkode: 13acb...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det vi skal lese? Glemte du linken?

Anonymkode: baefe...6d8

den skal være der den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardenus skrev:

den skal være der den :)

Ok :) Takk! :blomst:

Er det brukernavnet eller datoen som inneholder artikkelen?

Anonymkode: baefe...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å slenge det våte tøyet på gulvet er rett og slett nedrig.

Anonymkode: 31e86...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene og gå, med mindre det er din leilighet. Da pakker du sakene hans (han gjør vel neppe det heller selv). Psykiske problemer eller ei, han får se til å skaffe seg et visst minimum av folkeskikk. Enig med dem som sier at hvis du skal være hovedforsørgeren så er han et dårlig "kone"emne. 

Enten får han oppføre seg normalt høflig mot deg og ta sin del av oppgavene hjemme, eller så har du det bedre uten ham i det lange løp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...