Gå til innhold

Trussler


Foreverunlucky

Anbefalte innlegg

Jeg er litt fortapt akkoratt nå å vet ikke helt hva som er rett vei å gå... er det noen her som kan hjelpe meg?

Min mann bor ikke her til lands for øyeblikket. Han har barn med sin Ex. Han vant nylig full omsorg for barnet sitt og dette har visst følger...

Jeg har tidligere fått meldinger på sosiale medier om at jeg skal forlate ham og masse annet tull, men etter at han overtok full omsorg for barnet så har dette tatt en dramatisk vending. Har flere personer som peprer meg meg med meldinger på ulike typer sosiale medier og sender også til nærmeste familie. Men jeg fikk en tekstmelding der ett familie medlem av exen til min mann truet meg på livet. Han skrev rett ut at han skulle drepe meg og min mann🙈😔 

Vell...hvordan håndterer man drapstrusler som kommer fra utlandet? Jeg skal reise ned dit om en uke...jeg vil ikke unngå å reise for da får jeg heller ikke sett min mann og det er jo det dem vil også. 

Men er det noe jeg kan gjøre herfra? Det er vell ikke det tryggeste stedet og reise til når det gjelder drap som er familierelatert da dette forblir litt hysj hysj og politiet der er så korrupte at man kan betale dem for å holde seg unna. 

Jeg aner ingen råd som kan hjelpe meg og mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet politiet i Norge og fått råd fra dem. 

Jeg ville revurdert reisen. Ikke nødvendigvis droppet den, men endret på planene. Ikke gjort det på samme måte som før. Avhengig av hva som får dere til å føle dere tryggere. 

Hvilken del av verden er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkere alle kanaler inn go kontakte politiet. Sikre bevis med å ta utskrifter skjermdump. 

Anonymkode: 046a4...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Jeg ville kontaktet politiet i Norge og fått råd fra dem. 

Jeg ville revurdert reisen. Ikke nødvendigvis droppet den, men endret på planene. Ikke gjort det på samme måte som før. Avhengig av hva som får dere til å føle dere tryggere. 

Hvilken del av verden er det? 

Ingen vet at jeg kommer denne gang da utenom min mann da.

Har snakket med han om anmeldelse her i Norge da det var han som nevnte dette, men usikker på hva man kan få ut av det her for å si det på den måten.

Dette er Balkan det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blokkere alle kanaler inn go kontakte politiet. Sikre bevis med å ta utskrifter skjermdump. 

Anonymkode: 046a4...40f

Blokkerer i hytt og pine men de lager bare nye kontoer. Har tatt skjermdump at drapstrusselen og alt annet dem har sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Foreverunlucky skrev:

Ingen vet at jeg kommer denne gang da utenom min mann da.

Har snakket med han om anmeldelse her i Norge da det var han som nevnte dette, men usikker på hva man kan få ut av det her for å si det på den måten.

Dette er Balkan det er snakk om.

Men noen vet at han er der? Hva om dere bor et annet sted enn vanlig. Hotell? Hvem kan klare å finne det ut? Hva gjør du / dere hvis det blir oppdaget? Er mannen din trygg der? Hva om han heller kommer hit en stund? Er trusselen reell? Vil det bli bedre eller verre om noen uker? 

Jeg mener ikke skremme deg, men det er litt slik en bør tenke. 

Det er nok lite norsk politi kan gjøre annet enn å gi råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blokkere alle kanaler inn go kontakte politiet. Sikre bevis med å ta utskrifter skjermdump. 

Anonymkode: 046a4...40f

Blokkerer i hytt og pine men de lager bare nye kontoer. Har tatt skjermdump at drapstrusselen og alt annet dem har sendt.

 

Alle vet at han er der siden han bor der. Og verden der nede er helt annerledes enn her.

Jeg er forsåvidt ikke redd for å reise dit eller hva som kan skje meg egentlig. Er mer redd for hva som kan skje mens jeg ikke er der. Jeg er jo selvfølgelig redd for at ikke han er trygg. Jeg vet ikke om trusselen er reel men man hører mye galskap der nede.

Han får heller ikke komme hit lett som ingenting og det er et problem i seg selv og gjør det hele mer vanskelig nå da :/ Det er ikke et visumfritt land desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...