Gå til innhold

deltidsutdanning - rett på støtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var helt sikker på at deltidsutdanningen jeg søkte på ble støttet av lånekassen. Nå når jeg er inne på studentweb så ser jeg at dette semesteret bare gir 2,5 studiepoeng? Men at det til sammen gir 60 studiepoeng for to år. Betyr det da at jeg ikke har rettigheter på lån/stipend? Veldig frustrerende.. Det forrige deltidsstudiet jeg gikk var mindre krevende enn denne studieplanen tilsier, og det ga 15 studiepoeng. 

Anonymkode: 7f09d...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var helt sikker på at deltidsutdanningen jeg søkte på ble støttet av lånekassen. Nå når jeg er inne på studentweb så ser jeg at dette semesteret bare gir 2,5 studiepoeng? Men at det til sammen gir 60 studiepoeng for to år. Betyr det da at jeg ikke har rettigheter på lån/stipend? Veldig frustrerende.. Det forrige deltidsstudiet jeg gikk var mindre krevende enn denne studieplanen tilsier, og det ga 15 studiepoeng. 

Anonymkode: 7f09d...6f5

Du skal vel få støtte når utdanningen er støttet av lånekassen, regner med at den er det når du går på en av de vanlige universitetene/høyskolene. Men du får ikke like mye støtte når du bare er 50% student, da regner de med at du får mer tid til å jobbe. Og det skal ikke ha noe å si at først semester bare er 2,5 studiepoeng så lenge du får studiepoengene senere (til våren?). Jeg går selv fulltidsstudie der jeg får 0 studiepoeng til jul, men 60 til våren, fordi vi bare har én eksamen i året.

Anonymkode: ac1d2...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal vel få støtte når utdanningen er støttet av lånekassen, regner med at den er det når du går på en av de vanlige universitetene/høyskolene. Men du får ikke like mye støtte når du bare er 50% student, da regner de med at du får mer tid til å jobbe. Og det skal ikke ha noe å si at først semester bare er 2,5 studiepoeng så lenge du får studiepoengene senere (til våren?). Jeg går selv fulltidsstudie der jeg får 0 studiepoeng til jul, men 60 til våren, fordi vi bare har én eksamen i året.

Anonymkode: ac1d2...225

Nei med 50 % studie får man 50% av makslån/stipend. Men det står jo på lånekassen sine sider at de regner studiepoeng per semester og ikke studieår? Men godt å høre at det er slik for deg for da må jo de samme reglene gjelde her. Er en offentlig høyskole som lånekassen gir støtte til ja. Takk for svar.

hi

Anonymkode: 7f09d...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...