Gå til innhold

deltidsutdanning - rett på støtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var helt sikker på at deltidsutdanningen jeg søkte på ble støttet av lånekassen. Nå når jeg er inne på studentweb så ser jeg at dette semesteret bare gir 2,5 studiepoeng? Men at det til sammen gir 60 studiepoeng for to år. Betyr det da at jeg ikke har rettigheter på lån/stipend? Veldig frustrerende.. Det forrige deltidsstudiet jeg gikk var mindre krevende enn denne studieplanen tilsier, og det ga 15 studiepoeng. 

Anonymkode: 7f09d...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var helt sikker på at deltidsutdanningen jeg søkte på ble støttet av lånekassen. Nå når jeg er inne på studentweb så ser jeg at dette semesteret bare gir 2,5 studiepoeng? Men at det til sammen gir 60 studiepoeng for to år. Betyr det da at jeg ikke har rettigheter på lån/stipend? Veldig frustrerende.. Det forrige deltidsstudiet jeg gikk var mindre krevende enn denne studieplanen tilsier, og det ga 15 studiepoeng. 

Anonymkode: 7f09d...6f5

Du skal vel få støtte når utdanningen er støttet av lånekassen, regner med at den er det når du går på en av de vanlige universitetene/høyskolene. Men du får ikke like mye støtte når du bare er 50% student, da regner de med at du får mer tid til å jobbe. Og det skal ikke ha noe å si at først semester bare er 2,5 studiepoeng så lenge du får studiepoengene senere (til våren?). Jeg går selv fulltidsstudie der jeg får 0 studiepoeng til jul, men 60 til våren, fordi vi bare har én eksamen i året.

Anonymkode: ac1d2...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev: