Gå til innhold

Jeg er så vanvittig varm!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så vanvittig varm! Det er ikke spesielt varmt i rommet, jeg sitter i undertøy og t-skjorte, og likevel er hele kroppen klam og våt av svette. Kjenner det renner i panna og på ryggen, og føler meg helt forferdelig. Selv den minste aktivitet gjør at jeg svetter. Eneste som hjelper er å ligge helt stille på sofaen. Om natta svetter jeg som en gris og lakenet blir fuktig og ekkelt.  Kroppen holder forresten også på masse vann. Drikker flere liter i løpet av dagen, men synes ikke det hjelper stort. Eller kanskje det hadde vært enda verre om jeg ikke hadde drukket like mye?  Kanskje jeg svetter det ut, når jeg tenker meg om...

Flere som har det slik? Blir det bedre eller bare verre?

Er 37 fullgåttte uker i morgen, og har hatt det slik de siste ukene. Vil selvsagt at babyen skal holde seg inne til termin, men må innrømme at jeg gleder meg til han kommer ut...

Anonymkode: febe2...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik sommeren jeg var gravid, var helt grusomt og hetebølge i tillegg. Lengtet etter å legge meg i fryseren. Fødte i november og det ble ikke bedre før etter de første ukene i barsel, jeg svettet som en gris den første tiden og kunne nok drukket opp Mjøsa :fnise:

Anonymkode: 98c1f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste! jeg er egentlig ganske frysen av meg, men svetter ihjel hele tiden nå som jeg er gravid, har termin om et par dager. Håper kroppstemperaturen går tilbake til normalen igjen etter jeg har født. 

Anonymkode: b34df...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Åååh det er som om jeg skulle sagt det selv! Jeg er i uke 39 og jeg holder på å døøø av hetetokter og svetting! Jeg har hatt det sånn i 2 måneder, og det er vanvittig slitsomt! Jeg svetter hele tiden, og det å ta seg en dusj og stelle seg er sånt et kav at jeg er helt kliss av svette når jeg er ferdig! Gleeeeder meg sånn til å kunne fryse litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt vanvittig varm etter at jeg ble gravid, men har det sikkert bedre enn deg siden jeg ikke har kommet så langt på vei enda. Har gått til innkjøp av isbiter og isbitposer og har ofte en kald klut på brystet eller i nakken i tillegg, anbefales!

Anonymkode: 64943...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37 selv. Hater denne sommeren og gleder meg over at det regner og er overskyet! Grusomt å være høygravid og varm🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så vanvittig varm! Det er ikke spesielt varmt i rommet, jeg sitter i undertøy og t-skjorte, og likevel er hele kroppen klam og våt av svette. Kjenner det renner i panna og på ryggen, og føler meg helt forferdelig. Selv den minste aktivitet gjør at jeg svetter. Eneste som hjelper er å ligge helt stille på sofaen. Om natta svetter jeg som en gris og lakenet blir fuktig og ekkelt.  Kroppen holder forresten også på masse vann. Drikker flere liter i løpet av dagen, men synes ikke det hjelper stort. Eller kanskje det hadde vært enda verre om jeg ikke hadde drukket like mye?  Kanskje jeg svetter det ut, når jeg tenker meg om...

Flere som har det slik? Blir det bedre eller bare verre?

Er 37 fullgåttte uker i morgen, og har hatt det slik de siste ukene. Vil selvsagt at babyen skal holde seg inne til termin, men må innrømme at jeg gleder meg til han kommer ut...

Anonymkode: febe2...3ba

Dette bør du ta opp med lege eller jordmor på mandag. 

Anonymkode: a7d5e...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å være veldig varm på slutten av svangerskapet! Dessverre er du like varm de første ukene etter fødselen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du ta opp med lege eller jordmor på mandag. 

Anonymkode: a7d5e...797

Det tror jeg ikke er noe poeng egentlig. Jeg har det også sånn, og jordmoren min sa at det er heeeelt normalt. Det sa også fastlegen min. Hun kan jo ta det opp hvis hun vil, men jeg tror ikke det er noe hverken farlig eller unormalt, og heller ikke noe de kan gjøre med det. Virker som de fleste høygravide har det sånn om sommeren :) 

Anonymkode: 7f51a...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Og det er ikke akkurat noen trøst at det fortsetter etter fødsel heller. Jeg fødte for fire uker siden, og det hjalp ikke det grann på svettingen. Håper det gir seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å svette i natt jeg, har vært mer eller mindre konstant bløt på overleppa og i pannen i hele dag/ kveld. Jeg går på overtid nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...