Gå til innhold

Hva gjør man når fastlegen er så frekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett det å legge på rører midt under en samtale slikt denne legen gjorde er utrolig frekt.

Anonymkode: d91a2...74d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Puny skrev:

Jeg er helt enig i at det er frekt av han å legge på, og å insinuere at du maser ( det var krise sist også),

Endelig noen som har oppfattet "problemstillingen"

Jeg er enig med deg.

Anonymkode: d91a2...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Sykepleier som tok telefonen fant ikke resepten i systemet sitt og satt meg over til en annen lege, altså legen jeg snakket med. Han har skrevet samme resept ut til meg før, da var samme problemet og min fastlege var ikke der. Det jeg reagerer på her er at han har gjort det før men likevel antyder at jeg maser og sier at dette får ikke han gjort. At det var så styr, når han har gjort det før. Jeg trenger ikke resept hver mnd, men hver fjerde mnd så er ikke ofte jeg ringer legekontoret mitt. Denne gangen var jeg treg fordi jeg trodde d jeg hadde et brett igjen, noe jeg oppdaget idag jeg ikke hadde så jeg ringte. Ts

Anonymkode: acf68...b7c

Enig, når han har skrevet ut resept før burde han å klare det igjen, og du ringt jo før lunsj, ikke 5 min før stengetid.

Utrolig frekk lege.

Anonymkode: d91a2...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig noen som har oppfattet "problemstillingen"

Jeg er enig med deg.

Anonymkode: d91a2...74d

Jeg hadde en legesekretær som pleide å gjøre dette. Hun snakket veldig dårlig norsk og forstod lite av hva jeg sa. Når kommunikasjonen ble for krevende for henne la hun på uten forvarsel. Utrolig irriterende! Jeg byttet lege på grunn av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Puny skrev:

 

Jeg hadde en legesekretær som pleide å gjøre dette. Hun snakket veldig dårlig norsk og forstod lite av hva jeg sa. Når kommunikasjonen ble for krevende for henne la hun på uten forvarsel. Utrolig irriterende! Jeg byttet lege på grunn av henne.

Skjønner deg godt :)

Anonymkode: d91a2...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, når han har skrevet ut resept før burde han å klare det igjen, og du ringt jo før lunsj, ikke 5 min før stengetid.

Utrolig frekk lege.

Anonymkode: d91a2...74d

Enig i at legen var utrolig frekk, og det bør sendes skriftlig klage på vedkommende til fylkeslegen. Legen gadd tydeligvis ikke å skrive søknad til Helfo om refusjon. Legen burde selvsagt etterkommet ønsket umiddelbart slik at ts ikke gikk tom for medikamenter. Det at oppringningen skjedde midt i arbeidstida, gjør legens reaksjon enda med kritikkverdig. H*n burde få en advarsel, eventuelt avskiltes for en periode.

Anonymkode: 6fd47...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at legen var utrolig frekk, og det bør sendes skriftlig klage på vedkommende til fylkeslegen. Legen gadd tydeligvis ikke å skrive søknad til Helfo om refusjon. Legen burde selvsagt etterkommet ønsket umiddelbart slik at ts ikke gikk tom for medikamenter. Det at oppringningen skjedde midt i arbeidstida, gjør legens reaksjon enda med kritikkverdig. H*n burde få en advarsel, eventuelt avskiltes for en periode.

Anonymkode: 6fd47...195

Legen henviste til at dette er fastlegens oppgave. Det er ikke andre legers oppgave å kontinuere resepter for andres pasienter, og det er det god grunn til. Denne legen har fulgt sin arbeidsinstruks, og det er absolutt ingen fare for liv og helse. Hvorvidt vedkommende var frekk eller ikke vet vi ikke, og vi vet ikke hvordan ts har opptrådt i situasjonen.

Pasienter har uansett ansvar for selv å gi beskjed om at de trenger fornyet resept i god tid.

 

Denne  legenhar gjort akkurat det han skulle.

Anonymkode: 2e718...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips. Last ned HelseRespons i appstore! Der kan man blant annet bestille legetime og fornye resepter gjennom appen :) Det tar bare noen minutter-timer fra man skriver at man ønsker ny resept til man kan gå til apotek og hente den ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontinuering av faste medisiner er fastlegens ansvar, og det skal mye til for at en annen lege vil gjøre slik forskrivning. Legevakten gjør aldri slike forskrivninger med mindre det er akutt fare for liv og helse om medisinen ikke inntas.

Det er pasientens ansvar å passe på å få fornyet resepter. Det er ikke frekt av et legekontor å henvise til faslege når denne er tilgjengelig om få dager. Særlig ikke når du har historikk for ikke å ta ansvar for fornyelse av egne resepter.

Anonymkode: 2e718...62c

Som jeg skrev, - dersom det er akutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frk91 skrev:

Et lite tips. Last ned HelseRespons i appstore! Der kan man blant annet bestille legetime og fornye resepter gjennom appen :) Det tar bare noen minutter-timer fra man skriver at man ønsker ny resept til man kan gå til apotek og hente den ut. 

Det spørs på legekontoret. Hos oss tar det opp til 3 dager.

Anonymkode: a2010...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde alle fastleger hadde opplæring i å skrive ut resepter.

Ringte for ny resept på en medisin jeg tar fast hver dag da det er få tabletter igjen, men sykepleier fant den ikke så jeg ble satt over til en av legene. Forøvrig samme legen som ikke klarte å fikse det selv, så jeg sa som sant var at jeg trengte resept nå og at det hastet og hva det var for noe. Og jeg fikk, and I quote: "Ta det på mandag du, for da er fastlegen din her. Det var noe fritak og greier og hurra meg rundt, masse styr så ta det på mandag, hei" også la han på....???? 

Prøvde å si det hastet men da fikk jeg bare "ja, det gjorde det forrige gang og".

Altså hva slags respekt for pasienter er dette??

Anonymkode: acf68...b7c

Jeg tenker at dette som legen sa og gjorde, var svært respektløst og uprofesjonelt! Uansett hvor korrekt det mulig måtte være, det å henvise deg til fastlegen på mandag, gir det likevel ingen rett for legen til å være frekk og uprofesjonell mot deg! Og la oss si at du faktisk var masete og hadde en dårlig tone (noe jeg ikke tror), så betyr det heller ikke at det er ok eller etisk riktig av legen å svare tilbake med samme mynt! Legene har etiske retningslinjer å forholde seg til, og opptrer de utenfor disse rammene, kan det få konsekvenser. Dessuten, om legen mente at du var frekk og vanskelig, burde han ha fått med seg noe svært grunnleggende i møte med pasienter, at "pasienten er ikke vanskelig, men har det vanskelig". Så om legen oppfattet deg som vanskelig, var det desto større grunn for han til å opptre med varsomhet og respekt! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett det å legge på rører midt under en samtale slikt denne legen gjorde er utrolig frekt.

Anonymkode: d91a2...74d

Godt at noen skriver slik at også de ekstremt svaksynte har en sjanse.

Anonymkode: 938cf...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...