Gå til innhold

Sjansen for å bli gravid - bruker kondom bare halve samleiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke gå på p-piller pga. av noen medisinske årsaker.

Når vi har sex pleier han å bruke kondom bare siste 1/3 - 1/2 av samleiet. (Altså leenge før han kommer.)

Jeg lurer likevel på om sjansen for graviditet er til stede? Vet at den liksom "alltid" skal være det, men er den ikke minimal? Dette er jo ikke det samme som å hoppe av i svingen heller.

Noen som har opplevd å bli gravid slik?

Jente 23 

Anonymkode: ca43d...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke gå på p-piller pga. av noen medisinske årsaker.

Når vi har sex pleier han å bruke kondom bare siste 1/3 - 1/2 av samleiet. (Altså leenge før han kommer.)

Jeg lurer likevel på om sjansen for graviditet er til stede? Vet at den liksom "alltid" skal være det, men er den ikke minimal? Dette er jo ikke det samme som å hoppe av i svingen heller.

Noen som har opplevd å bli gravid slik?

Jente 23 

Anonymkode: ca43d...f21

Ja, sjansen for graviditet er tilstede. Han kan også få utløsning uten å få orgasme (dvs før), og hvis han får det er løpet kjørt sånn sett. Bruk kondom på skikkelig måte, hvorfor gjør dere det sånn?... 

Anonymkode: 4134e...248

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er jo selvsagt der, men den er liten. Jeg har vært med min mann i 8 år, og siste halvdel av forholdet har vi gjort det på samme måte som deg TS. Dette rett og slett fordi det selvsagt føles bedre uten, og om vi blir gravid er det ikke krise, vi er voksne, har stabil jobb, osv. Så med andre ord har vi holdt på sånn i i 4 år og jeg er nå fremdeles ikke gravid(men han er jo heller ikke plaget med tidlig utløsning som noen foreslår her). Så såfremt det ikke viser seg at en av oss ikke er i stand til å få barn så er nok ikke risikoen stor. Men det du bør tenke mest på er jo om dere er i stand til å ta dere av et barn om det skulle skje. Hvis ikke ville jeg nok vurdert andre prevensjonsmetoder evt. brukt kondom på "vanlig" måte.

 

Anonymkode: a5d4e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen er jo selvsagt der, men den er liten. Jeg har vært med min mann i 8 år, og siste halvdel av forholdet har vi gjort det på samme måte som deg TS. Dette rett og slett fordi det selvsagt føles bedre uten, og om vi blir gravid er det ikke krise, vi er voksne, har stabil jobb, osv. Så med andre ord har vi holdt på sånn i i 4 år og jeg er nå fremdeles ikke gravid(men han er jo heller ikke plaget med tidlig utløsning som noen foreslår her). Så såfremt det ikke viser seg at en av oss ikke er i stand til å få barn så er nok ikke risikoen stor. Men det du bør tenke mest på er jo om dere er i stand til å ta dere av et barn om det skulle skje. Hvis ikke ville jeg nok vurdert andre prevensjonsmetoder evt. brukt kondom på "vanlig" måte.

 

Anonymkode: a5d4e...5fa

Det høres ut som du sliter med å bli gravid, heller enn at det er en sikker prevensjonsmetode. Slik TS gjør det nå så kommer hun til å bli gravid før eller senere. Feil bruk av kondom er en stor årsak til graviditet.

Anonymkode: 4134e...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du sliter med å bli gravid, heller enn at det er en sikker prevensjonsmetode. Slik TS gjør det nå så kommer hun til å bli gravid før eller senere. Feil bruk av kondom er en stor årsak til graviditet.

Anonymkode: 4134e...248

Altså - hvordan kan du si dette? At man før

eller senere blir gravid med den metoden er vel bare tull!!  Sjansen ER der ja, men den er MInIMAL, og det er ikke gitt at man før eller senere blir gravid slilk. Dette er jo ikke det samme som å. Hoppe av i svingen heller.

Anonymkode: 18f56...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Altså - hvordan kan du si dette? At man før

eller senere blir gravid med den metoden er vel bare tull!!  Sjansen ER der ja, men den er MInIMAL, og det er ikke gitt at man før eller senere blir gravid slilk. Dette er jo ikke det samme som å. Hoppe av i svingen heller.

Anonymkode: 18f56...b02

Den er ganske stor faktisk. Denne feilbruken av kondom er grunnen til at noen mener kondom bare er sikker 70% og ikke over 90% som man oppgir.

Anonymkode: 323c0...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode muligheter tilitt å bli gravid hvis det ellers ligger tilrette biologisk hos dere begge. Altså at du er fertil, og at spermier har propell til å befrukte dine egg. Det er mange menn som har sæd spm kommer I smøre-væsken før utløsningen. Har dere flere samleirer etter hverandre kan det ligge rester av sæd I rørene etter lukkeventil o.l.

Nå har f.eks. komdOm bruk svakere sikkerhet mot graviditet enn p-piller. 

Legg merke til typisk bruk kondom i tabellen har 12% feilmargin til befruktning om alt ellers ligger til rette. 

Prevensjons-metode

Antall usikre ganger ved 100 samleier

Typisk bruk Korrekt bruk
Sølibat 0,00 0,00
Sterilisering - menn 0,15 0,10
P-piller 0,30-2,00 0,30-1,50
Sterilisering - kvinner 0,40 0,40
Spiral 0,8 - 2,0 0,60 - 1,50
Kondom 12,00 3,00
Pessar 18.00 6.00
Mannlig tilbaketrekning før utløsning 19,00 4,00
"Sikre perioder" - Kalendermetoden   9,00
P-skum 21,00 3,00
Nødprevensjonspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
Ingen beskyttelse 85,00 85,0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peter007 skrev:

Det er gode muligheter tilitt å bli gravid hvis det ellers ligger tilrette biologisk hos dere begge. Altså at du er fertil, og at spermier har propell til å befrukte dine egg. Det er mange menn som har sæd spm kommer I smøre-væsken før utløsningen. Har dere flere samleirer etter hverandre kan det ligge rester av sæd I rørene etter lukkeventil o.l.

Nå har f.eks. komdOm bruk svakere sikkerhet mot graviditet enn p-piller. 

Legg merke til typisk bruk kondom i tabellen har 12% feilmargin til befruktning om alt ellers ligger til rette. 

Prevensjons-metode

Antall usikre ganger ved 100 samleier

Typisk bruk Korrekt bruk
Sølibat 0,00 0,00
Sterilisering - menn 0,15 0,10
P-piller 0,30-2,00 0,30-1,50
Sterilisering - kvinner 0,40 0,40
Spiral 0,8 - 2,0 0,60 - 1,50
Kondom 12,00 3,00
Pessar 18.00 6.00
Mannlig tilbaketrekning før utløsning 19,00 4,00
"Sikre perioder" - Kalendermetoden   9,00
P-skum 21,00 3,00
Nødprevensjonspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
Ingen beskyttelse 85,00 85,0

Hva er forskjellen på korrekt og typisk bruk når det gjelder sterilisering?

Anonymkode: 055e1...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på korrekt og typisk bruk når det gjelder sterilisering?

Anonymkode: 055e1...b98

Ikke vente lenge nok for sex, ikke sjekke at steriliseringen er velykket

Anonymkode: 323c0...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså - hvordan kan du si dette? At man før

eller senere blir gravid med den metoden er vel bare tull!!  Sjansen ER der ja, men den er MInIMAL, og det er ikke gitt at man før eller senere blir gravid slilk. Dette er jo ikke det samme som å. Hoppe av i svingen heller.

Anonymkode: 18f56...b02

Fordi kondom i seg selv er usikkert, og når man ikke bruker kondom hele samleiet engang øker det sjansene betraktelig for graviditet. Som sagt, så kan han ha sæd i forsatsen, eller så kan han få utløsning før orgasmen kommer, det behøver ikke å komme samtidig. Den er langt ifra minimal, og jo, det blir det samme som å hoppe av i svingen. Selve ejakulasjonen foregår utenfor kvinnens skjede/i kondomet, men det er ingen trygg løsning om man ikke ønsker graviditet.

Anonymkode: 4134e...248

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for graviditet er tilstede, så om dere ikke har lyst til å få dette som konsekvens bør dere benytte dere av kondom gjennom hele samleiet.

Hvorfor bruker dere ikke kondom gjennom hele samleiet?

Anonymkode: 2dbdc...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan du bli gravid. Hvorfor er ikke folk mer opplyste i 2016? Hvordan er det mulig å ikke få med seg at det kan komme sæd ut før selve utløsningen? Man lærer jo om dette allerede på ungsomsskolen, ja på barneskolen for en del. 

Anonymkode: 73bbf...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. august 2016 at 11.48, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du sliter med å bli gravid, heller enn at det er en sikker prevensjonsmetode. Slik TS gjør det nå så kommer hun til å bli gravid før eller senere. Feil bruk av kondom er en stor årsak til graviditet.

Anonymkode: 4134e...248

Men er du virkelig sikker på det? Jeg og mannen har brukt pull-out metoden i 1,5 år uten å bli gravid. Men ble gravid på 2-3 forsøk når han sluttet å ta den ut. :P Det var første barnet, neste gang ble vi gravide på 1 forsøk etter han ikke tok den ut før utløsning. Og det er etter å hatt sex i 2 år med å ta den ut, og uten å bli gravide. Så er jo tydelig ikke noe galt med vår fertilitet men pull-out funker ypperlig med min mann. 

Anonymkode: 8dd23...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan du bli gravid. Hvorfor er ikke folk mer opplyste i 2016? Hvordan er det mulig å ikke få med seg at det kan komme sæd ut før selve utløsningen? Man lærer jo om dette allerede på ungsomsskolen, ja på barneskolen for en del. 

Anonymkode: 73bbf...428

Men hvor opplyst er egentlig du selv, og burde du kanskje oppdater det du har lært på ungdomsskolen? For det er lenge siden og kan være utdatert informasjon. 

" condoms have a 98 percent success rate when used perfectly. And withdrawal method stand has a 96 percent success rate." 

Her - http://abcnews.go.com/Health/Economy/sex-study-pull-withdrawal-method-rivals-condoms-birth/story?id=7688558#.UJiBgMWHJ2B

http://www.cracked.com/article_20606_6-ridiculous-sex-myths-you-probably-believe.html

altså ganske gode tall. Ikke 100% sikker, og ikke like sikker som ppiller men allikevel. :) 

Anonymkode: 8dd23...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor opplyst er egentlig du selv, og burde du kanskje oppdater det du har lært på ungdomsskolen? For det er lenge siden og kan være utdatert informasjon. 

" condoms have a 98 percent success rate when used perfectly. And withdrawal method stand has a 96 percent success rate." 

Her - http://abcnews.go.com/Health/Economy/sex-study-pull-withdrawal-method-rivals-condoms-birth/story?id=7688558#.UJiBgMWHJ2B

http://www.cracked.com/article_20606_6-ridiculous-sex-myths-you-probably-believe.html

altså ganske gode tall. Ikke 100% sikker, og ikke like sikker som ppiller men allikevel. :) 

Anonymkode: 8dd23...d3b

Du glemte visst å lese HI. Ts bruker kun kondom den siste delen av samleiet. Må jeg forklare deg hvorfor det da er et usikkert prevensjonsmiddel? Eller lærte du det på ungdomsskolen? 

Anonymkode: 73bbf...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utfordring med slike ting er ingen (få) av oss har så mye sex at vi egentlig har noe statistikk. Så det blir anekdoter. 

Å bruke kondom som TS beskriver kan gå bra, men det er uten tvil sikrere metoder Utfordringen er at man vet jo ikke om det går bra før etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du virkelig sikker på det? Jeg og mannen har brukt pull-out metoden i 1,5 år uten å bli gravid. Men ble gravid på 2-3 forsøk når han sluttet å ta den ut. :P Det var første barnet, neste gang ble vi gravide på 1 forsøk etter han ikke tok den ut før utløsning. Og det er etter å hatt sex i 2 år med å ta den ut, og uten å bli gravide. Så er jo tydelig ikke noe galt med vår fertilitet men pull-out funker ypperlig med min mann. 

Anonymkode: 8dd23...d3b

Det er slettes ikke alle menn som har sædceller i forsatsen. Dette har det blitt gjennomført flere studier på. Det kan godt hende at dette har vært tilfelle for mannen din. Likevel, når det er vist at det er mange som har levedyktige sædceller i forsatsen er det farlig å oppfordre andre som ikke vil bli gravide til å bruke en slik metode. 

Anonymkode: 2dbdc...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...