Gå til innhold

Hvorfor har jeg disse fettvalkene?


Kimtony

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Zaloo skrev:

Det er pågrunn av kaker og brus!:ironi:

Nei, det er nok fordi du har en menneksekropp og veier mer enn 20 kg.
 

Så konklusjonen er? Hva skal jeg gjøre videre?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er der for å gi deg næring i tider da du ikke får nok gjennom kosten. Det er bare sundt å ha litt fett på kroppen. Spesielt ved tarmsykdom osv. 

Anonymkode: 457b6...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fettet ditt legger seg er vanskelig å gjøre noe med. MEN personlig merket jeg stor forbedring da jeg begynte med styrketrening. Jeg har lagt på meg en del (av andre grunner enn styrketreningen), men ser fortsatt bedre ut enn før jeg begynte. Fette "legger seg" liksom penere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Sugemerke skrev:

Trener du mage? Har du muskler?

Hvis ikke er nok det løsningen,

Hva vil det hjelpe å trene mage? Må vel bli kvitt fettet først?

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er der for å gi deg næring i tider da du ikke får nok gjennom kosten. Det er bare sundt å ha litt fett på kroppen. Spesielt ved tarmsykdom osv. 

Anonymkode: 457b6...e20

Joda, men vet du hvordan en blir kvitt det? Syns ikke det er pent.

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, KittenOfDoom skrev:

Hvor fettet ditt legger seg er vanskelig å gjøre noe med. MEN personlig merket jeg stor forbedring da jeg begynte med styrketrening. Jeg har lagt på meg en del (av andre grunner enn styrketreningen), men ser fortsatt bedre ut enn før jeg begynte. Fette "legger seg" liksom penere :P 

Jeg er mann :)

Men er det mulig å gjøre noe slik styrke hjemme da? Får å stramme opp magefettet lissom.

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må kutte ut øl 😋

Anonymkode: c9861...cbb

Er 20 og drikker ikke øl :)

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.8.2016 at 23.14, Kimtony skrev:

Hvorfor? Er heller ikke noe særlig fet, veier 79kg. Men når jeg lener meg framover etc, så ser man tydelig valkene?

image.jpeg

Når du veier 79 kg så har du litt for mye på kroppen, og med de valkene, så er det tydelig at det ikke er pga muskler du er så "fet". 
Jeg vil anbefale at du trener mer og spiser mindre middagsporsjoner (mindre saus og poteter, masse grønnsaker og en knyttneve med kjøtt/fisk) - og kutter helt ut brus, jus, kjeks og godteri. 
Gå en halvtimes tur hver dag og tren styrketrening 40 minutter 3 ganger i uka.

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Anonymkode: 07a25...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil det hjelpe å trene mage? Må vel bli kvitt fettet først?

Anonymkode: 19988...882

Trening vil hjelpe på å forbrenne fettet. I tillegg vil du få en mer definert mage. 

 

Kroppen din er rett og slett daff og slapp. Det fikser man med trening.

Endret av Sugemerke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste har ikke en photoshopet kropp som fotballfrue i virkeligheten. Du er ikke unormal.

Anonymkode: 073a8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du veier 79 kg så har du litt for mye på kroppen, og med de valkene, så er det tydelig at det ikke er pga muskler du er så "fet". 
Jeg vil anbefale at du trener mer og spiser mindre middagsporsjoner (mindre saus og poteter, masse grønnsaker og en knyttneve med kjøtt/fisk) - og kutter helt ut brus, jus, kjeks og godteri. 
Gå en halvtimes tur hver dag og tren styrketrening 40 minutter 3 ganger i uka.

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden  ed en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Anonymkode: 07a25...74b

Veldig bra råd den siste der! Fordi bryr meg egentlig ikke at jeg har fett på kroppen, greia er de valkene der.

Den siste setningen, er det slik at jeg kan stramme opp valkene du mener?

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sugemerke skrev:

Trening vil hjelpe på å forbrenne fettet. I tillegg vil du få en mer definert mage. 

 

Kroppen din er rett og slett daff og slapp. Det fikser man med trening.

Kan det gjøres hjemme?

Dessverre ikke mulighet til styrkestudio.

Anonymkode: 19988...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sugemerke
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det gjøres hjemme?

Dessverre ikke mulighet til styrkestudio.

Anonymkode: 19988...882

Man kan trene hvor som helst. Google øvelser, sjekk ut YouTube o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann :)

Men er det mulig å gjøre noe slik styrke hjemme da? Får å stramme opp magefettet lissom.

Anonymkode: 19988...882

Da får du raskere og bedre resultat av styrketreningen uansett. Du kan ikke punktslanke, men bedre kroppskomposisjonen din. 

Jeg ville anbefalt tung styrke på senter, men du kan jo søke litt på nettet etter styrkeøvelser å gjøre hjemme hvis du absolutt ikke ønsker å dra på gymmet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de valkene fordi du nok har for høy fettprosent, og er utrent. Å gå ytterligere ned i vekt vil bare hjelpe deg å få magen mindre i omkrets, og flatere, men du vil nok se like slapp ut. Det du oppnår med å trene magemusklene er rett og slett at de blir større og mer synlige, og magen vil se trent ut. Magemusklene vil lage et "korsett" som hindrer magen i å disse sånn.

Styrketrening  vil, og dette gjelder både mage og resten av kroppen, kunne hjelpe deg å få en annen fasong, mens å gå ned i vekt ofte bare vil gi deg en mindre versjon av kroppen du har nå. Ergo, hvis du kun går ned i vekt nå, vil du sannsynligvis fortsatt ha samme mage, men med valker av mindre størrelse.

 

Mage/kjerne er noe av det enkleste å trene hjemme, og trene uten særlig utstyr, men hvis du er 20 år, og mann, og magen din ser sånn ut, så tippper jeg at hele kroppen din hadde hatt godt av styrketrening. Og da mener jeg "godt av" som i mer enn bare "se bedre ut", som i at menn på din alder ofteer i sin livs form i, og hvis du er utrent i en alder av 20, vil nok formen bare gå nedover, kjapt, med alderen. Det vil aldri bli lettere å holde formen enn det er for deg nå og kommende år, både med tanke på muskelvekst og metabolisme/fettlagring. Om du utnytter den fysiske fordelen du har nå, kommer deg i form og så vedlikeholder formen, blir det sannsynligvis lettere for deg å holde deg i form om ti år, om tyve, etc.

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hot mess skrev:

Du har de valkene fordi du nok har for høy fettprosent, og er utrent. Å gå ytterligere ned i vekt vil bare hjelpe deg å få magen mindre i omkrets, og flatere, men du vil nok se like slapp ut. Det du oppnår med å trene magemusklene er rett og slett at de blir større og mer synlige, og magen vil se trent ut. Magemusklene vil lage et "korsett" som hindrer magen i å disse sånn.

Styrketrening  vil, og dette gjelder både mage og resten av kroppen, kunne hjelpe deg å få en annen fasong, mens å gå ned i vekt ofte bare vil gi deg en mindre versjon av kroppen du har nå. Ergo, hvis du kun går ned i vekt nå, vil du sannsynligvis fortsatt ha samme mage, men med valker av mindre størrelse.

 

Mage/kjerne er noe av det enkleste å trene hjemme, og trene uten særlig utstyr, men hvis du er 20 år, og mann, og magen din ser sånn ut, så tippper jeg at hele kroppen din hadde hatt godt av styrketrening. Og da mener jeg "godt av" som i mer enn bare "se bedre ut", som i at menn på din alder ofteer i sin livs form i, og hvis du er utrent i en alder av 20, vil nok formen bare gå nedover, kjapt, med alderen. Det vil aldri bli lettere å holde formen enn det er for deg nå og kommende år, både med tanke på muskelvekst og metabolisme/fettlagring. Om du utnytter den fysiske fordelen du har nå, kommer deg i form og så vedlikeholder formen, blir det sannsynligvis lettere for deg å holde deg i form om ti år, om tyve, etc.

Takk.

Så ditt tips er da å starte med styrketrening? Er jo heller ikke særlig dårlig trent. Har drevet med fotball i 10 år.

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...