Gå til innhold

Et barn i barnehagen hadde små blåmerker på legg/kne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Atrix skrev:

Det er jo selvsagt lett å tro at det må ha ligget mer bak, siden de fleste som har barn, vet at de ofte har blåmerker, spesielt på legger og knær og uten at noen i barnehagen har løftet så mye på et øyelokk. Det er jo imidlertid også en viss risiko for at barnehagen i dette tilfelle rett og slett har gjort en dårlig vurdering. Det kan har vært ansatte med liten eller dårlig erfaring, eller noe helt annet som har ligget bak, for det vi vet.

 

Hadde det vært tilfelle så hadde den aktuelle barnehagen sendt inn en rekke bekymringsmeldinger, for dette barnet er garantert ikke den eneste som har blåmerker på bena. Er det selve barnehagen som har meldt inn bekymringsmelding er det heller ikke snakk om en uerfaren ansatt, det er jo ikke slik at hvem som helst melder inn på barnehagens vegne uten at det er gjort en nøye vurdering. 

Vanlige blåmerker er noe barnehageansatte ser hele tiden, så her er det enten noe mer bak eller blåmerkene har en spesiell plassering eller omfang som har vekket bekymring. 

Anonymkode: 35455...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være en overivrig, nystartet vikar som sendte den bekymringsmeldingen?

Anonymkode: eefd0...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært tilfelle så hadde den aktuelle barnehagen sendt inn en rekke bekymringsmeldinger, for dette barnet er garantert ikke den eneste som har blåmerker på bena. Er det selve barnehagen som har meldt inn bekymringsmelding er det heller ikke snakk om en uerfaren ansatt, det er jo ikke slik at hvem som helst melder inn på barnehagens vegne uten at det er gjort en nøye vurdering. 

Vanlige blåmerker er noe barnehageansatte ser hele tiden, så her er det enten noe mer bak eller blåmerkene har en spesiell plassering eller omfang som har vekket bekymring. 

Anonymkode: 35455...d63

Signerer denne. Mange barn, deriblant mine, får lett blåmerker. 

Anonymkode: b6beb...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være en overivrig, nystartet vikar som sendte den bekymringsmeldingen?

Anonymkode: eefd0...9a8

Vikarer skal vel aldri gjøre sånt på egen hånd?

Anonymkode: 97d76...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Min fireåring har blåmerker overalt på begge bena. Hvis noen vil melde oss til barnevernet på grunn av det, så må de bare gjøre det. Jeg har ingenting å skjule, og syns det er bra at noen melder til barnevernet ved mistanke om noe.

Heller melde en gang for mye, enn en gang for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre med en dårlig vurdering for mye enn en god for lite.

Anonymkode: d7794...0a1

Joda. Men uansett surt for forelder og få tlf om en bekymringsmelding, og om det ikke stemmer i det hele tatt.

Anonymkode: b2d4e...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at alle barnehager er klar over at blåmerker på knær og legger er svært vanlig hos barn som ikke sitter med hodet i ipaden hele dagen. Kanskje barnet hadde flere blåmerker på mer mistenkelige plasser som foreldrene ikke tok med i advarslene sine til dere.

Anonymkode: b5bc2...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært tilfelle så hadde den aktuelle barnehagen sendt inn en rekke bekymringsmeldinger, for dette barnet er garantert ikke den eneste som har blåmerker på bena. Er det selve barnehagen som har meldt inn bekymringsmelding er det heller ikke snakk om en uerfaren ansatt, det er jo ikke slik at hvem som helst melder inn på barnehagens vegne uten at det er gjort en nøye vurdering. 

Vanlige blåmerker er noe barnehageansatte ser hele tiden, så her er det enten noe mer bak eller blåmerkene har en spesiell plassering eller omfang som har vekket bekymring. 

Anonymkode: 35455...d63

Verken du eller meg eller ts for den saks skyld vet hvor mange ganger akkurat denne barnehagen eller denne barnehageansatte har sendt inn bekymringsmeldinger. En hvilken som helst person kan sende bekymringsmelding på et hvilket som helst grunnlag og godt er vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Men uansett surt for forelder og få tlf om en bekymringsmelding, og om det ikke stemmer i det hele tatt.

Anonymkode: b2d4e...a86

Og "litt" surt for et barn som blir utsatt for overgrep og vold i hjemmet ikke blir oppdaget fordi man skal tenke på foreldrene som får en grunnløs bekymringsmelding, og ikke melder 

Anonymkode: 7dc30...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i barnehagen for mange, mange år siden så fikk jeg også spørsmål fordi jeg hadde masse blåmerker. Noen mistenkte foreldrene mine for å nesten denge meg helseløs. Men saken er den at jeg får blåmerker _veldig_ lett. Bare jeg kom borti en dørkarm eller en bordkant så hadde jeg stort blåmerke i dager etterpå. Slik er det fortsatt. Faktisk til den grad at folk på jobben mistenker at jeg får bank hjemme. Noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Mannen min er den snilleste i hele universet. 

Dette betyr jo selvfølgelig ikke at det ikke er noen grunn til mistanke i dette tilfellet! Det er jo de færreste som får blåmerker så lett, og hvis det er regelmessig så synes jeg man skal si i fra ja. Absolutt! 

Endret av Luxor
Edit: skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Atrix skrev:

Verken du eller meg eller ts for den saks skyld vet hvor mange ganger akkurat denne barnehagen eller denne barnehageansatte har sendt inn bekymringsmeldinger. En hvilken som helst person kan sende bekymringsmelding på et hvilket som helst grunnlag og godt er vel det?

Nå skrev TS at det var _barnehagen_ som sendte inn bekymringsmelding. Ergo var det ikke en ansatt som sendte inn på egen hånd. Hvis denne barnehagen har en i toppen som sender bekymringsmelding hver gang de ser små blåmerker på leggene/knærne til ungene, så går jeg ut i fra at barnevernet har fått med seg dette, og at ingen av de andre foreldrene trenger å være bekymret.

Anonymkode: b5bc2...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Atrix skrev:

Verken du eller meg eller ts for den saks skyld vet hvor mange ganger akkurat denne barnehagen eller denne barnehageansatte har sendt inn bekymringsmeldinger. En hvilken som helst person kan sende bekymringsmelding på et hvilket som helst grunnlag og godt er vel det?

Jeg mente at da måtte de vel sendt inn en bekymringsmelding for annenhvert barn omtrent, dersom det VAR tilfelle at de kun har meldt på grunnlag av noen små blåmerker på kne og legg. Dette barnet er garantert ikke den eneste på avdelingen med den type blåmerker.

Jeg har ingen tro på at barnehagen har sendt en bekymringsmelding kun på dette grunnlaget. 

Anonymkode: 35455...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. august 2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Og "litt" surt for et barn som blir utsatt for overgrep og vold i hjemmet ikke blir oppdaget fordi man skal tenke på foreldrene som får en grunnløs bekymringsmelding, og ikke melder 

Anonymkode: 7dc30...289

Uskyldige foreldre som har fått en slik bekymringsmelding som naturlig nok får henlagt sak må jo likevel leve med at en mappe ble opprettet og arkivert.

Anonymkode: bfbbd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er forferdelig at de som har ansvar for barn tar dette ansvaret på alvor, og varsler bekymringer om de har noen! Helt grusomt at noen foreldre opplever det ubehagelige med en undersøkelsessak som blir henlagt, nei, da er det mye bedre at vi lukker øyne og ører for eventuelle bekymringer, slik at de som virkelig er overgripere, kan få fortsette med å voldta og banke opp sine barn i fred. Det er tross alt foreldrene vi må beskytte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...