Gå til innhold

Et barn i barnehagen hadde små blåmerker på legg/kne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og barnehagen hadde dermed sendt bekymringsmelding til Barnevernet som åpnet undersøkelsessak.

Foreldrene til gutten på 4 år advarte oss andre foreldre mot å la barna få løpe og leke, for hvis barn får blåmerker under lek så kan Barnevernet varsles fra barnehagen, informerte de resten av "foreldregruppen" om. De informere også om at saken deres raskt ble henlagt. 

 

Sjokkerende! Har dette tatt helt av? : ) 

Anonymkode: bfbbd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo galskap... Når jeg var liten var jeg et eneste stort blåmerke til tider tror jeg. Jeg var jo alltid ute å lekte! Jeg var også ganske klønete så det var ikke sjeldent at jeg falt og slo meg. Hva skulle foreldrene mine gjort da? Stengt meg inne på et rom? Tror ikke det hadde vært noe snillere for å si det sånn......

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, sønnen min på snart 2 har blåmerker og skrubbsår overalt. Tilogmed blåveis etter fall (riktignok i barnehagen) og det har aldri vært snakk om noe bekymringsmelding:fnise:

Anonymkode: 808c4...c9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og barnehagen hadde dermed sendt bekymringsmelding til Barnevernet som åpnet undersøkelsessak.

Foreldrene til gutten på 4 år advarte oss andre foreldre mot å la barna få løpe og leke, for hvis barn får blåmerker under lek så kan Barnevernet varsles fra barnehagen, informerte de resten av "foreldregruppen" om. De informere også om at saken deres raskt ble henlagt. 

 

Sjokkerende! Har dette tatt helt av? : ) 

Anonymkode: bfbbd...543

Tror nok muligens det har liggert flere faktorer bak at bhg sendte bekymringsmelding. Som foreldrene til dette barnet ikke har delt med deg. 

Anonymkode: 2c66d...b3e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok muligens det har liggert flere faktorer bak at bhg sendte bekymringsmelding. Som foreldrene til dette barnet ikke har delt med deg. 

Anonymkode: 2c66d...b3e

nja... ikke nødvendigvis.

Ser jo bare her på KG hvor kjappe folk er til å anmode om å melde til BV.. så hvorfor skulle det ikke være sant at barnehagen også gjør det liksom?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok muligens det har liggert flere faktorer bak at bhg sendte bekymringsmelding. Som foreldrene til dette barnet ikke har delt med deg. 

Anonymkode: 2c66d...b3e

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har tett med blåmerker fra kneskåler til tær fra ca april til oktober, og har hatt dette siden han var ca 2 år og til og med nå 10 år..

det er rart jeg ikke blitt lagt i jern ennå 

Endret av makkapakka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er dekket i blåmerker (satt på spissen), og hadde barnehagen sendt bekymringsmelding kun på bakgrunn av det hadde jeg blitt sjokkert. Det ligger garantert mer bak enn du får fortalt. Å be barn slutte å leke er det dummeste rådet en kan gi i barnehagen. Det er jo derfor de er der, for å utfolde seg og utforske.

Anonymkode: 24e88...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en ufullstendig versjon av saken.

Mine på 2 og 4 år ser ikke ut fra knærne og ned, men det er jo normalt for aktive barn i den alderen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg tviler på at det er den eneste grunnen til at barnevernet fikk en bekymringsmelding. Folk flest VET veldig godt hvor mye styr det kan føre med seg, og med tanke på at mange pedagogiske ledere i barnehager har utdanning som barnevernspedagoger, så vet de sikkert hva de skal se etter. Husk at barnevernet kan ikke si en dritt for å forsvare seg pga. taushetsplikt, men foreldre kan si hva de vil. Hvis barnevernet og disse foreldrene har hatt en god dialog og kommet frem til at alt er som det skal være, og barnet fremdeles er hos familien sin, så løste jo alt seg på en fin måte? Jeg synes at det er bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite. 

Barnevernet er et offer for byråkratiet og det er ikke nok kompetanse innenfor barnevernstjenesten, den ser jeg, men jeg synes de får ufortjent mye kjeft både på forumer og i mediene sånn generelt. Deres jobb er å ivareta barnas interesser, og det kan i mange tilfeller føre til at foreldrene som er involvert må føle på mange vonde følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvsagt lett å tro at det må ha ligget mer bak, siden de fleste som har barn, vet at de ofte har blåmerker, spesielt på legger og knær og uten at noen i barnehagen har løftet så mye på et øyelokk. Det er jo imidlertid også en viss risiko for at barnehagen i dette tilfelle rett og slett har gjort en dårlig vurdering. Det kan har vært ansatte med liten eller dårlig erfaring, eller noe helt annet som har ligget bak, for det vi vet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Dette tror jeg ikke noe på, er da helt normalt at barn får noen blåmerker når de er ute å leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tegn på seksuelle overgrep, da skal barnehagen ta affære 

Anonymkode: 7dc30...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med en dårlig vurdering for mye enn en god for lite.

Anonymkode: d7794...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...og barnehagen hadde dermed sendt bekymringsmelding til Barnevernet som åpnet undersøkelsessak.

Foreldrene til gutten på 4 år advarte oss andre foreldre mot å la barna få løpe og leke, for hvis barn får blåmerker under lek så kan Barnevernet varsles fra barnehagen, informerte de resten av "foreldregruppen" om. De informere også om at saken deres raskt ble henlagt. 

 

Sjokkerende! Har dette tatt helt av? : ) 

Anonymkode: bfbbd...543

Ja det er galskap

Har alltid informert barnehagen til mine barn om at de er lettere disponert for blåmerker og at om nødvendig kan jeg få skriv fra legen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Dette tror jeg ikke noe på, er da helt normalt at barn får noen blåmerker når de er ute å leker.

Vet at barnehagen vurderte det på mine to eldste i sin tid, men slo det fra seg når de hadde observert de i lek over en periode og sett at det jeg sa om at de var lettere disponert for blåmerker stemte.

Så jeg har ingen problemer med å se at det TS skriver kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være tegn på seksuelle overgrep, da skal barnehagen ta affære 

Anonymkode: 7dc30...289

Hvordan kan det være tegn på seksuelt missbruk. Utdyp og kom gjerne med linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her er det noe mer/annet som ligger bak. 

Barnehagen har en fastsatt prosedyre på hvordan de skal følge med på barna. Blåmerker på knær og legger er ikke en av dem (ikke alene i hvert fall). Det er blåmerker bl.a i punkter på rygg og bryst som skal registreres og følges med på, og varsles om. 

Jeg synes også det er rart at foreldrene går ut offentlig på denne måten og advarer dere andre. Jeg tenker det er en form for hersketeknikk, hvor de vil "gi skylda" på barnehagen. "De melder oss for noen blåmerker på knærne, så utrolig hysteriske" - det er ordene deres, men deres mening er egentlig "Får dere vite noe om saken vår, så vet dere at det er blåmerkene på knærne og ikke noe annet vi er meldt for, om det er sant eller ikke. Alt annet som blir sagt er løgn." 

Anonymkode: 6e384...be0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...